Search: niños

Items with tags matching 'niños':
thumbnail

De kinderafdeling

Daisy 266 days ago

De kinderafdeling   (published in Peru)

January 26, 2017 by   Comments(0)

, , , ,

Nu ik een aantal dagen op de kinderafdeling rondloop, vind ik het tijd om hier iets over te vertellen. Want natuurlijk geldt ook hier dat het totaal anders is dan bij ons. De afdeling waar ik werk, is voor 0-3 jarigen, oftewel een soort consultatiebureau. Ze worden gemeten en gewogen. 's Ochtends worden bij de administratie, waar de mensen zich hebben aangemeld, papieren mappen gehaald met daarop de namen. De ouders, meestal alleen de moeder, wordt binnengeroepen aan de hand van deze mappen. Soms komt er iemand een tikkeltje brutaal binnen, want ze wacht al zolang. Vaak wordt dan haar naam gezocht en mag ze door. Vervolgens worden ze verwezen naar een plek om hun kindje uit te kleden. Als het druk is, wordt als vervanging maar de plek gebruikt waar ook wordt gemeten of een speeltafel. Soms moeten ze nog naar een afdeling en wordt aan mij of een van de anderen gevraagd de map naar een andere afdeling te brengen. Vervolgens zijn er nog drie bureaus met achter elke een andere vrouw met een eigen taak. Ik ben er nog niet helemaal precies achter welke taak, maar eentje is volgens mij psychomotoriek (figuurtjes teken, op een been staan enz) en de andere is algemene inspectie (symmetrie, fontanellen, geslachhtsorganen enz). Toevallig werd ik vandaag gevraagd hier mee te helpen en mocht ik zelf baby'tjes onderzoeken. Dat vond ik natuurlijk erg leuk. Maar tot nu toe heb ik vooral kinderen gewogen en gemeten.
Verder is de ruimte gevuld met erg veel speelgoed. Er staan kleine tafels met kleine stoeltjes, foamkussens in de vorm van een trap en glijbaan en soms rolt er ook wel eens een bal door de ruimte. Dit maakt het wel heel levendig, en ik vind het dan ook geweldig. Als je even niets te doen hebt, kun je altijd wel kindjes kijken. Kortom, het is echt mijn afdeling :)

Adiós y Ciao

De kinderafdelinghttps://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/429213/de-kinderafdeling
De kinderafdeling