About me

Welkom beste lezer!

Mijn naam is Olivier Strikwerda. Ik zit in 4 tweetalig HAVO op het Isendoorn College in Warnsveld. In dat kader ga ik van 18 februari tot 3 maart een buitenlandse maatschappelijke stage (workexperience) doen waarbij de voertaal uiteraard Engels is.

Ik ben sportief en houd van voetballen en kitesurfen! Daarom wil ik graag een sportieve stage doen. En bovendien wil ik graag een stage doen waar ik sociaal van betekenis kan zijn. Dat kan natuurlijk in Nederland óf in Europa. Ik heb ervoor gekozen het in Kaapstad, Zuid-Afrika te gaan doen als vrijwilliger op een surfproject.

Veel kinderen die in de townships van Kaapstad wonen zijn nog nooit op het strand geweest, hoewel ze er toch dichtbij wonen. De meesten kunnen ook niet zwemmen. Surfen is een leuke, maar dure sport en daarom buiten bereik voor deze kinderen.

Het project waar ik ga werken, laat kansarme kinderen én gehandicapte jongeren kennis maken met surfen en het plezier dat je hieraan kunt beleven. Allereerst leren ze natuurlijk zwemmen! De deelnemers aan het project zijn tussen de 5 en 30 jaar oud en de groepen tellen ongeveer 10 à 15 personen. Surfen is een geweldige manier voor de deelnemers om zich lichamelijk en sportief te ontwikkelen. Tegelijkertijd maken ze plezier en oefenen ze met samenwerken.

Vrijwilligers op het surfproject begeleiden de kinderen en jongeren van maandag tot met vrijdag het hele jaar door onder leiding van professionals. Mijn rol als vrijwilliger is om de kinderen en volwassenen te helpen hun zwem- en surfvaardigheden te verbeteren en hen aan te moedigen.

Blogs

Photo Albums