Tanzania

Recent Blog Posts from Tanzania

dag 15 & 16   (published in Tanzania)

August 2, 2017 by   Comments(0)

Dag 15 ~ ashton vision orphanage

Vandaag weer bij een ander weeshuis geweest. We werden ontvangen door de baas. Ik vond hem een beetje raar; we waren op bezoek en hij begon een heel zielig verhaal op te stellen van ja ik had een moeilijke jeugd, en nu bij het weeshuis hebben we dit probleem en dat probleem, en ja als je mensen kent die geld wil doneren enzovoorts... kwam echt zo over dat hij geld wilde. Maarja, we hebben even rondgekeken bij het weeshuis. Klaslokalen waren best groot en erg mooi versierd door vrijwilligers zelf. Er zijn zelfs nog 2 andere klaslokalen in aanbouw, waarvan een al in gebruik is (heeft nog geen dak!). Maar erg bijzonder en heftig om dit weeshuis en het weeshuis van gister te zien. Erg mooi dat ze het beste willen voor die kinderen.

Verder zijn we nog in de stad geweest, maar er was niet zo veel te doen, dus weer optijd naar huis gegaan.

Dag 16 ~ cradle of love!

Vandaag weer terug naar cradle of love! Wat heb ik mijn kindjes toch gemist haha. Ik werd meteen weer vrolijk toen ik hun gezichtjes weer zag! De grote groep waar ik over vertelde, is inderdaad niet meer aanwezig in de ochtend. Zo fijn! Het was lekker rustig en konden gewoon weer ons ding doen. Alle dingen die ik had meegenomen heb ik nu in de kasten gezet bij cradle. Ook het mapje met het alfabet.

Omdat iedere dag zowat wel hetzelfde is valt er niet zo veel te vertellen. In plaats daarvan zal ik jullie eens leuke weetjes vertellen over Tanzania (aua dingen die ik zelf heb meegemaakt)

... wist je dat de hoofdwegen verhard zijn?

... wist je dat de meeste mensen op een motor rijden?

... wist je dat veel mensen van deze motorrijders geen rijbewijs heeft?

... wist je dat er ook erg veel auto's te zien zijn?

... wist je dat 90% van de auto's die je hier ...

dag 15 & 16https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437390/dag-15-16
dag 15 & 16

dag 14   (published in Tanzania)

July 31, 2017 by   Comments(0)

Dag 14 ~ fruitfull orphanage

Vandaag gingen Marie en ik een ander weeshuis bezoeken. We wilden graag weten hoe het er bij andere weeshuizen aan toe gaat. Toen we in de daladala zaten was alles natuurlijk weer polepole (ben inmiddels al 2 weken hier, maar ik ben nogsteeds niet gewend aan 'polepole' het past echt niet bij mijn gestructureerdheid en op tijd willen zijn. Ik zal dus nooit een echte Afrikaan worden:p

Eenmaal aangekomen bij onze stop, moesten we nog een hele berg oplopen naar het weeshuis toe. Dit was dus onze excersise van vandaag xD. Eenmaal bij het weeshuis, zag je in principe 3 armzalige kleine gebouwtjes. In twee daarvan hebben kinderen les (met kleine bankjes en een bord) en in het andere gebouw zijn de slaapplekken van de kinderen. Deze kinderen moeten met 3 (!) Kinderen in 1 bed slapen!!! Dat is heel erg. Ook qua materiaal om te spelen hebben ze nauwelijks; alleen 3 wippen, en een glijbaan. En dat voor veel kinderen (weet niet precies hoe veel). Omdat er twee andere vrijwilligers daar werken vanuit Projects Abroad hebben zij ons een rondleiding gegeven. Ook hebbben wij de hele ochtend een klas bijgewoond. De lessen die hier gegeven worden zijn zo rommelig! Allemaal geschreeuw, en dingen door elkaar heen. De dag begon met rekenen, daarna Engels en als laatste voor de lunch Kiswahilli (lokale taal). Ook heb ik een paar engelse leesboekjes gedoneerd, omdat mijn huidige werkplek al veel engelse boekjes heeft, en dit weeshuis niet veel heeft. Ze waren er erg blij mee!!

Smiddags hebben we weer in het restaurant van onze hostmama gegeten, en het heeft zelfs geregend voor het eerst!

dag 14https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437325/dag-14
dag 14

dag 13   (published in Tanzania)

July 30, 2017 by   Comments(0)

Dag 13 ~ hot springs

Last minute, hebben Marie en ik nog kunnen regelen om met een paar vrijwilligers naar de hot springs te gaan. We waren samen met 2 meisjes uit Zwitserland, meisje uit USA en meisje uit Ierland. Ook kwamen er nog 2 anderen waarmee we hadden afgesproken, maar die gingen met ander vervoer. We hebben ze daar wel kunnen spreken. Dit waren een meisje en jongen uit Nederland.

De reis naar de hot springs was ongeveer 2 uur. Het lag erg afgelegen, waardoor we het laatste stuk over zo'n hobbelweg moesten rijden. Eenmaal daar; wat een mooie plek is dit! Het water is ook erg helder. In het water zitten ook vissen, dus soms voelde ik een vis aan me, maar ik probeerde in begin te blijven want hou er nie van als ik een vis voel haha. Verder hebben we daar ook geluncht; een omelet met frietjes erin. Erg lekker!

Ik had sinds vandaag geen muggenbulten, maar nu heb ik er opeens 6... tja.... morgen gaan we trouwens een ander weeshuis bezoeken, en dinsdag ook. Ik ga dan mijn overige spulletjes meenemen (zoals leesboeken enzo) om het aan deze weeshuizen af te geven. Het blijkt dat deze weeshuizen erger zijn dan waar we werken..

dag 13https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437315/dag-13
dag 13

dag 11 & 12   (published in Tanzania)

July 29, 2017 by   Comments(0)

Dag 11 ~ massai market

We begonnen de dag met werken. Niet zoveel meegemaakt.

In de middag hebben we bij onze host mama in haar restaurant geluncht. Je krijgt hier echt niets anders dan rijst, rijst en nog eens rijst. Daarna hadden we afgesproken met het Ierse meisje, Hannah, en het nederlandse meisje Kimberley (morgen laatste dag voor Kimberley). We zouden samen naar de Massai market gaan. Toen we aankwamen bij de afgesproken plek, zagen we Hannah, Kimberley, en een aantal andere vrijwilligers samen zitten. We zijn erbij gaan zitten en gaan kletsen. Omdat het later was dan gepland, zijn Hannah, Marie en ik samen naar de Massai market gelopen. Kimberley moest op het kantoor nog dingen regelen voor haar terugvlucht. Naar de markt was denk ik 20 minuutjes lopen vanuit de afgesproken plek. Eenmaal daar; was een kleurvolle plek met veel stendjes. Was erg mooi om te zien, maar het was wel laat, dus we gaan een andere keer terug. Nadeel is wel; de mensen van die winkeltjes willen je heel graag in hun winkeltje hebben. Overal hoor je 'Rafiki!' 'Rafiki!', 'Rafiki!' (Vriend). Ook zeggen ze steeds 'come to my shop' 'have a look in my shop'. Het komt niet heel dringerig over, maar komt eerder over alsof deze mensen heel erg radeloos zijn. Want ze dwingen je niet om te kopen, maar zijn gewoon radeloos want ze willen heel graag daf je in hun winkeltje kijkt en hopelijk wat koopt. De zelfgemaakte schilderijen zijn ook erg mooi, maar passen helaas niet in mijn koffer :(. We komen hier zeker nog terug en zal op een of andere manier proberen foto's te maken.

S'avonds zijn Marie en ik bij een restaurantje gaan eten, en hebben daarna de taxi naar huis gepakt.

Dag 12 ~ werken

Ookal is het weekend, Marie en ik besloten om te gaan werken vandaag. Wel in de ...

dag 11 & 12https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437299/dag-11-12
dag 11 & 12

dag 10   (published in Tanzania)

July 27, 2017 by   Comments(0)

Dag 10 ~ outreach en social dinner

Rond 11:00 zouden care en teaching vrijwilligers (van Projects Abroad)  langskomen voor de outreach die plaats zou vinden op the cradle of love (mijn placement). Voor die tijd heb ik met een kindje geteld (engels leren tellen), en met kinderen gespeeld (oa. Met jongen met down gebouwd). Toen de vrijwilligers er waren hebben ze een rondleiding gekregen. Daarna heb ik met een Japans meisje bedden en stoelen van de kleine kinderen schoongemaakt, gedweilt, en de was opgehangen. Het was dus een andere werkdag dan normaal. We zijn aan het plannen om volgende week naar een ander weeshuis te gaan. Omdat mijn huidige placement al veel engelse boeken en kleurpotloden heeft, zal ik dit doneren aan een ander weeshuis die het wel nodig heeft.

Nadat we klaar waren, hebben we met de vrijwilligers samen geluncht.

Na het lunchen zijn we naar huis gegaan om afscheid te nemen van de 2 Noorse meisjes (Danièlla en Yvonne) die ook bij ons verbleven. Het was erg gezellig samen en hebben veel gelachen. Daarna heb ik mij gedouched. Serieus, dit was de ergste douche tot nu toe. Omdat we s'avonds geen water hebben ivm lek van de douche, kan ik me vaak nie douchen omdat ik vaak alleen savonds tijd heb. Waardoor ik n week nu niet heb gedouched.. ja ik weet het is erg, maarja, dit is al tweede keer deze week dat ik voor een douche sta zonder water. Toen heb ik mama Selma (die geen Engels praat) met handen en voeten uitgelegd dat ik water wilde om te douchen, waardoor ik 2 emmers koud water meekreeg. Ik heb mezelf dus uit deze emmers moeten wassen, en ook mijn haar heb ik op een of andere manier ook weten te wassen. Maar het was niet fijn.

S'avonds was het tijd voor de social dinner. We gingen met een busje, maar ik kon er niet ...

dag 10https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437281/dag-10
dag 10

Latest Tanzania Photo Albums

Latest Tanzania discussion

No topics have been created.