Tanzania

Recent Blog Posts from Tanzania

Het avontuur wacht, maar niet zo lang meer!   (published in Tanzania)

August 15, 2017 by   Comments(0)

Het leek telkens nog zo ver weg dat ik samen met Kiki naar Tanzania ga. Langzaam begint het nu toch echt door te dringen dat het eigenlijk nog maar een paar weken zijn, want het zijn niet eens 2 maanden meer! Dus nu wordt het echt tijd om weer wat voorbereidingen in te plannen wat vooral betekent veel info lezen, afspraak bij de huisarts, checklist nagaan, Volunteer Advisor mailen met vragen, etc.

Volgende week begint voor Kiki het nieuwe schooljaar in groep 3 dus dan gaan we ook met de juf overleggen wat we er in de klas aan kunnen gaan doen. Gelukkig ken ik de nieuwe juf al een tijdje en weet ik dat zij ons avontuur helemaal ziet zitten dus dat komt wel goed. Verder wil ik nog op zoek naar wat tips om Kiki goed voor te bereiden en hoop ik van een ander gezin te horen hoe zij het bij het Maasai project hebben gehad.

Vorige week hebben we in Frankrijk nog op de camping cakejes gebakken en verkocht voor het project. Die waren zo op en we kregen nog fooien :). De sponsoracties hebben bij elkaar niet heel veel geld opgebracht, maar dat was ook niet het doel: het was vooral erg leuk om samen te doen en goed voor de betrokkenheid. Misschien komt er nog een spontane actie. (Mocht je nog een bijdrage willen geven, kan dat via de fondsenwervingspagina).

Groetjes,
Lieke en Kiki

Het avontuur wacht, maar niet zo lang meer!https://www.mytripblog.org/pg/blog/lieketerlouw/read/437823/het-avontuur-wacht-maar-niet-zo-lang-meer
Het avontuur wacht, maar niet zo lang meer!

naar huis..   (published in Tanzania)

August 12, 2017 by   Comments(0)

Op het moment dat ik dit typ zit ik op Kilimanjaro Airport. Wat vloog de tijd voorbij zeg! Ik heb erg genoten van mijn avontuur in Tanzania. Ik wil iedereen bedanken die een donatie hebben gegeven.

Ik vlieg om 20:55 met vlucht KL0569 dus als je het leuk vind om me te volgen, kan dat. Morgen zal ik om 7:25 aankomen op schiphol in Amsterdam. Wat voelt het raar om weg te gaan.. maar ik ben nu wel blij om iedereen weer te kunnen zien.

Liefs Kim

naar huis..https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437719/naar-huis
naar huis..

dag 21 t/m 25   (published in Tanzania)

August 11, 2017 by   Comments(1)

Ik heb de afgelopen dagen niks geüpload. Sorry voor dat. Als je denkt dat er iets met me is: nee hoor, het gaat goed met me! Maarja het is de laatate week, en ik had niet meer veel bijzondere dingen meegemaakt, en geen zin om dan elke dag een klein stukje te uploaden. Gisteren en vandaag waren trieste, maar bijzondere dagen. Net zoals morgen. Morgen zal ik daarom ook wat posten.

Gisteren was mijn laatste social dinner. Dus de laatste keer dat ik alle vrijwilligers zag. We waren bij een italiaans restauranr, dus weer lekker pizza gehad! Ik vond het heel lastig om van iedereen afscheid te nemen. Ik heb verschillende vrijwilligers, waarmee ik dingen heb beleefd, persoonlijk afscheid van genomen, en ze allemaal een dikke knuffel gegeven! Wat ga ik ze missen, maar gelukkig heb ik sommigen op facebook. Ook heb ik afscheid genomen van de Projects Abroad staff. Wat zijn zij geweldig! Met in het bijzonder Emanuel en Michael. Emanuel heeft me geïntroduceerd aan Tanzania, en me als het ware begeleid deze reis. Ook is hij super aardig, en super veel meegemaakt. En dan Michael, de grappenmaker. Iedereen is altijd zijn beste vriend.

En dan vandaag. Afscheid in Cradle of Love baby home, mijn project. Wat vond ik dit lastig! Toen ik afscheid van de kinderen nam werd ik emotioneel. Ik zat met tranen in mijn ogen. Deze kinderen begrijpen namelijk niet dat je voorgoed weggaat... ze begrijpen uberhaupt niet dat je weggaat. Ik had niet gedacht dat 4 weken met deze kinderen toch zoveel impact op me zou hebben... ik hoop echt dat deze kinderen in een goede toekomst zullen opgroeien...

Morgen is het mijn laatste dag. Dus ook afscheid nemen van mijn gastgezin. Dat word ook erg moeilijk! Maar ik heb nu wel zin om naar huis te gaan :)

dag 21 t/m 25https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437695/dag-21-tm-25
dag 21 t/m 25

dag 19 & 20   (published in Tanzania)

August 6, 2017 by   Comments(0)

Dag 19 ~ mooie maar heftige dag

Vandaag gingen we met een groep bestaande uit 8 personen. We hadden afgesproken bij het Mount Meru hotel. Vanuit daar werd geregeld dat we in een daladala busje naar boven werd gebracht. We gingen een berg op, waardoor de daladala het soms niet leek te trekken, en er zaten ook kuilen in de weg waardoor we helemaal door elkaar werden geschud. Volgensmij was ik de enige in het busje die de dikste lol daar om had. Eenmaal aangekomen op de plek, konden we gaan lopen. Er werd al gezegd door de gids dat er jongens met ons zouden meelopen om ons te helpen, maar dat ze wel om geld zullen vragen (je hoeft niet persé geld te geven). En ja hoor; er stonden een stuk of 6 jongens klaar. Het eerste stuk begon met ERG stijl naar beneden lopen. Het was erg slipperig dus ik hield me goed vast aan Steffie (housemate) paar keer beetje weggegleden, maar is goed gekomen. Eenmaal beneden moesten we nog een stukje langs de rivier lopen. Al snel had ik zo'n jongen naast me lopen. Maarja, zonder die jongens waren we echt niet over de grote stenen gelopen, en waren we er niet gekomen. Zij liepen er gewoon met hun blote voeten of slippers en liepen gewoon door het water. Hun hulp was dus wel echt nodig. Onderweg kwamen we nog een kleine waterval tegen. Eenmaal bij de grote waterval: wauw, erg mooi! De weg er naartoe was ook erg mooi! Maar toen begon de terugweg: VERSCHRIKKELIJK. We moesten dezelfde weg terug, dus STIJL omhoog en modderig. Ik was na een paar keer klimmen al helemaal uitgeput, en dat een lang stuk volhouden. Het koste zoveel energie, mijn benen wilden bijna niet meer. Ook qua ademhaling zat ik bijna te hyperventileren. Ik heb dan wel een paar keer pauzes genomen, maar wat was dit verschrikkelijk. Er werd wel goed voor me gezorgd door de ...

dag 19 & 20https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437531/dag-19-20
dag 19 & 20

dag 17 & 18   (published in Tanzania)

August 4, 2017 by   Comments(0)

Dag 17 ~ social dinner

Gisteren zijn we naar de karaoke avond geweest. Twee vrijwilligers gingen 'dancing queen' zingen (twee jongens van Projects Abroad). Erg grappig haha!

Vandaag hebben we gewoon weer gewerkt. Verder niets bijzonders. S'avonds was het tijd voor de social dinner. Samen met Marie en ons nieuwe huismaatje (Steffie, 37, Duitsland), gingen we daar naartoe. Het was een erg gezellige avond! We hebben ook twee Nederlandse meisjes leren kennen. Zij studeren aan de uni in Nijmegen. Super toevallig! De wereld is echt klein. We gingen trouwens bij een chinees restaurant eten.

Dag 18 ~ working

Vandaag hele dag gewerkt! Er is een kindje die hele korte benen heeft en een heel groot hoofd. Ik weet niet wat hij heeft, maar hij kan niet staan/lopen. Hij heeft daar de kracht niet voor. Hij heeft nu zo'n loopstoeltje. Vandaag ging ik hem helpen in het loopstoeltje. Ik deed zijn sokken uit zodat hij de grond kon voelen. Elke keer als ik hem beetje vooruit deed, zette ik zn voeten goed zodat hij echt kon 'stappen'. Na een beetje oefenen heb ik hem eruit gehaald. Ik liet hem staan (normaal kan hij da nie ook niet met hulp). Maar nu bleef ie wel staan (wel wankelig, met hulp) en zette wankelig 1/2 stappen. Erg goed voor hem dus! Ik zal elke dag t/m mijn vertrek met hem blijven oefenen :).

Dit weekend is weer volgepland: morgen gaan we met 9 personen naar watervallen. Lijkt me erg mooi! Is wel veel klimmen en klauteren daar naartoe. Zondag gaan we ook weer met een grote groep naar Snake park & massai markt. Ookal hou ik nie van snakes, het park zelf is wel leuk om te bezoeken met bijbehorende massai markt!

dag 17 & 18https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437453/dag-17-18
dag 17 & 18

Latest Tanzania Photo Albums

Latest Tanzania discussion

No topics have been created.