India

Recent Blog Posts from India

The end...   (published in India)

August 1, 2015 by   Comments(0)

OH NEE! Waar is die maand gebleven? Ik kan het echt niet geloven dat het alweer over is!

Aan de ene kant lijkt het alsof ik net ben aangekomen terwijl ik daarnaast het gevoel heb hier al zo lang te zijn, ik wil echt niet vertrekken maar toch verlang ik ook de mensen thuis terug te kunnen vastnemen,... Veel gevoelens dus en vooral ook emotioneel afscheid hier... De groep was echt zo leuk en onze begeleiders waren beter dan we ooit hadden kunnen hopen! En natuurlijk de kindjes! Die schatjes moeten niet veel moeite doen onmiddelijk een plekje in je hartje te veroveren en ik zal ze daar dan ook blijven koesteren!

Maar dit was het dan... Met een heel goed gevoel en een fantastische ervaring op zak kan ik tevreden en trots terug huiswaarts keren!

Incredible India, i'm going to miss you!!!

En voor het thuisfront: daar kom ik dan ;)

Tot snel!!

Dikke kus, nu nog vanuit het verre India! xxx

The end...https://www.mytripblog.org/pg/blog/rsimoens/read/400211/the-end
The end...

Derde week!   (published in India)

July 27, 2015 by   Comments(1)

Hoihoi!

Niet te geloven! Het lijkt als gisteren dat ik heb gepost over het verloop van mijn tweede week en ik kan weeral vertellen wat er in de derde week allemaal is gebeurd! Hoe kan de tijd zo snel gaan?

Zo, even een kleine work update ;)

Het lesgeven loopt goed! Ons klasje is, zoals ik de vorige keer vertelde, opgesplitst in drie groepen aan de hand van hun niveau. Met mijn groepje hebben we reeds het alfabet, nummers, kleuren, vormen, lichaamsdelen en acties gedaan! Het is superleuk hoe je deze kindjes enthousiast kunt maken met een simpele ballon of hen iets kan aanleren door liedjes, kleurplaten,... De kinderen zijn echt fantastisch! Na enkele weken met ze te hebben doorgebracht kennen ze je natuurlijk al en het is echt super wanneer je de klas binnenkomt en ze beginnen te juichen en je naam te roepen! Ook na de les komt iedereen op je afgestormd om te spelen, te babbelen,... Wat zal ik deze schatjes missen!

Communitywork levert ook mooie resultaten op! Na onze eerste lokaaltje volledig te hebben afgewerkt, zijn we ook bijna ten einde met het tweede! Dit werd versierd in het thema van de zee en een onderwaterwereld en het ziet er zo leuk uit! Dit klasje is ook het klasje waar ik zelf les aan geef en voor hen heb ik met het geld van de pannenkoeken nieuze meubeltjes kunnen kopen!! Met de rest kan ik zelf nog speelgoed en dergelijke kopen voor de andere kinderen! We zouden dit deze week in orde brengen dus spannend!

Daarnaast zijn de activiteiten heel fijn! We zijn nu met een kleinere groep, degene die voor 4 weken blijven en doordat we elkaar nu al beter kennen is het echt tof!

Ik kan het niet geloven maar dit is mijn laatste maandag! Er staat nog veel op het programma dus het einde komt snel in zicht...

Ik kijk er naar uit jullie alle verhalen in geuren & ...

Derde week!https://www.mytripblog.org/pg/blog/rsimoens/read/399712/derde-week
Derde week!

Tweede week!   (published in India)

July 20, 2015 by   Comments(1)

Hoi allemaal!

Ik kan het echt niet geloven: de helft is al bereikt! De tijd vliegt hier, maar nog steeds twee mooie weken die wachten :)

Deze week opnieuw veel gedaan natuurlijk!

De kinderen op school kennen ons nu al, ze weten onze naam en dat is zooooo schattig! We geven met vijf van onze groep les aan een klasje met kinderen van 4 tot 6 jaar. Heel vreemd want er zitten wel drie verschillende niveaus in één klas! Daarom hebben we ons nu dus opgesplitst om de kinderen echt iets te kunnen leren. Sommige kinderen hebben nog moeite met hindi terwijl ze ook al engels leren! Het onderwijs is hier ook zo verschillend van bij ons, iedere dag zijn er weer verrassingen!

Ook het communitywork daarnaast is heel leuk! We hebben nu één lokaal, het grotere, reeds afgewerkt! De muren zijn geschilderd en daarna hebben we tekenigen van dieren, het alfabet, nummers, vormen,... aangebracht in vele kleurtjes :)

Als activiteiten stond er deze week op het programma: henna, traditionele dans, kookworkshop,... :)

Daarnaast hebben we donderdag ook een andere kant gezien, naast het schooltje. In de voormiddag hebben we een centrum bezocht waar mensen kunnen verblijven die aan lepra lijden. De accomodatie is natuurlijk niet uitmuntend maar het is heel mooi om te zien dat die mensen nu in een vredige, rustige omgeving kunnen leven zonder de vele vooroordelen en rare blikken van buiten af! Ze kunnen er ook werken en hebben er hun eigen tempeltje! Als je het vergelijkt met het leven op straat waar ze vandaag komen, is het daar een heel mooi bestaan! In de namiddag, na te hebben geluncht met het overheerlijke naa brood hier ;), bezochten we een opvangtehuis voor kinderen uit de slums. Dit was zo'n leuke ervaring! De kinderen waren zo enthousiast en we hebben de ...

Tweede week!https://www.mytripblog.org/pg/blog/rsimoens/read/398804/tweede-week
Tweede week!

My first week :)   (published in India)

July 13, 2015 by   Comments(2)

hoi allemaal!

Mijn eerste week hier zit er al weer op! Wat gaat dat snel :o Ik kan wel zeggen dat het een fantastische week was!

Eerst een aantal algemene indrukken:

- Het verkeer hier is werkelijk zo chaotisch als men altijd beweert! Het is precies of ze hier geen verkeersregels kennen! Ik denk niet dat het me zou lukken de straat over te steken zonder geraakt te worden als de groep of iemand bij ons was... En toch zo weinig ongelukken! Daar kunnen we in België nog iets van leren ;)

- Wauw! Er is hier zoveel te zien! Vooral ook grote verschillen: je ziet hier grote luxueuze gebouwen vlak naast povere hutjes... Vaak schrijnend maar bewonderendswaardig om mee te maken!

Laat ik het dan natuurlijk ook eens hebben over wat ik hier moet doen ;)

Onze dag ziet er over het algemeen als volgt uit:

10u-12u30/13u: care work

Dat houdt in dat we dan effectief met de kinderen werken en dus ook mogen lesgeven :) Het communiceren is soms moeilijk omdat we lesgeven aan kindjes tussen 4 en 6 jaar en zij eigenlijk hindi spreken maar met behulp van de indiase leerkrachten en bewegingen komen we al heel ver ;) Ook leren de kinderen al engels en zo hebben we deze week met hen het alfabet, nummers en kleuren gedaan ;)

14u-16u/16u30: community work

Na de lunch gaan we aan de slag in de klaslokaaltjes waar we lesgeven! We zijn nu bezig met één lokaal die reeds geschilderd is en op de murem hebben we vervolgens het alfabet, nummers en dieren aangebrcht! Het ziet er zo leuk uit :)

17u30: activiteit

In de avond staat er altijd een activiteit gepland. Zo zijn we al naar een fort geweest met uitzicht over de hele stad, een echte indiase film gaan bekijken in de cinema ( niet dat ik er veel van verstond maar zo leuk om mee te maken ;) De mensen ...

My first week :)https://www.mytripblog.org/pg/blog/rsimoens/read/397834/my-first-week-
My first week :)

Arrival in India!!!   (published in India)

July 5, 2015 by   Comments(3)

Arrived in India! I'm so exciting to getting to work!

to be continued...

Arrival in India!!!https://www.mytripblog.org/pg/blog/rsimoens/read/397124/arrival-in-india
Arrival in India!!!

Latest India Photo Albums

Latest India discussion

No topics have been created.