Ghana

Recent Blog Posts from Ghana

I did it!   (published in Ghana)

July 15, 2017 by   Comments(1)

Yes I did it! Wow de zes weken zijn voorbij! 43 dagen voorbij gevlogen! Maar wat heb ik nog een leuke laatste week gehad.

Vijf dagen op outreach geweest. Met te beginnen op maandag 2 scholen in Ayikuma. Op dinsdag naar de school op ons kruispunt, New Town School, een hele grote school. Op woensdag naar twee scholen geweest, kleine scholen, maar een er van heeft wel grotere wonden. Dit omdat het een school is voor kinderen van ouders die minder geld hebben. Hierdoor zijn de wonden ook ernstiger. Op donderdag maar een hele kleine school geweest. Op al deze scholen hebben we wonden en ringworm verzorgd.

Op vrijdag hebben we twee klas lokalen geschilderd. En wel op New Town School. Leuk voor een dag, maar aan het einde van de dag had ik het helemaal gehad, was ik moe en zeer vies! Ik krijg het altijd voor elkaar om mezelf mee te schilderen! Maar trots op ons dat we het ondanks de hitte gedaan hebben!

Deze week naar de kleermaker geweest om mijn op maat gemaakte kleren, in Ghanese stijl, op te halen! Helemaal blij met het resultaat! Min broek ga ik zelfs op mijn weg naar huis dragen.

Op vrijdagavond, mijn laatste avond, gingen we met een andere groep vrijwilligers drankjes doen in Memfi en Akropong. Zelfs nog een aantal nieuwe kaart spelletjes geleerd! Het was zeer gezellig!

Op zaterdag, mijn laatste dag, gingen we met het hele gezin. Inclusief de andere vrijwilligers naar de waterval in Dodowa! Het blijft prachtig! Echt genoten van het water, de zon en al die lieve mensen om mij heen! En toen was het toch echt zover! Beginnen met het inpakken van mijn koffer.  Toch wel raar om mijn klamboe van mijn bed af te halen en alles weer leeg te zien. Maar wat heb ik zin om weer naar huis te gaan. Ik ga Ghana en vooral de mensen hier heel erg ...

I did it!https://www.mytripblog.org/pg/blog/LeanneJanssen/read/436973/i-did-it
I did it!

Stiekem aftellen.. maar toch ook weer niet!   (published in Ghana)

July 8, 2017 by   Comments(1)

Niet te geloven hoe snel de tijd gaat! Stiekem al een beetje aan het aftellen, maar toch ook weer niet! Maandag alweer een dag vrij, dit keer wel goed weer! Een dag aan het zwembad gerelaxt! Heerlijk!

Dinsdag, woensdag en donderdag hebben we outreach gehad. Dinsdag ben ik met Monica naar een kliniek geweest. Hier gingen we op outreach naar een farmersdorp. Hier hebben we baby's gewogen en gekeken of ze vaccinaties nodig hadden. Die baby's zijn super cute! Sommige zijn wel een beetje bang voor mij.. Tja verkeerde huidskleur!  Op woensdag zijn we naar the Hills geweest. Weer een lange rit, met een prachtig uitzicht! Weer veel kinderen behandeld die wondjes en/of ringworm hadden. Ook hebben we een klas getest op malaria. En van de 22 kinderen hadden 20 kinderen malaria.. onvoorstelbaar! Nu maar hopen dat de ouders medicatie gaan kopen! Op donderdag zijn we naar twee scholen geweest in het eerste dorp in the Hills. Ook hier weer veel kinderen behandeld met wondjes en ringworm. Ook hebben we de leraren getest op hepatitis B en hier ook weer uitleg over gegeven. Ook wilde een aantal leraren hun bloeddruk gemeten krijgen.

Even ter verduidelijking.. Het is niet dat de kinderen hier meer wondjes hebben, maar in Nederland zouden we er gewoon een pleister opplakken. Maar dat kan/gebeurd hier niet.. dus raken ze eerder geïnfecteerd en worden dan groter. En daarvoor zijn wij hier! Wij komen ze schoonmaken en verbinden! Als je na een aantal dagen een grote wond terug ziet, dan zie je een grote vooruitgang! Daar doen we het allemaal voor!

Op donderdagmiddag hadden we een taalles, in Twi. Dit is de lokale taal. We hebben geleerd iemand op de juiste manier te begroeten. Maar ook een aantal standaard woorden. Akwaaba = welkom. Ete sen = hoe gaat het met je? ...

Stiekem aftellen.. maar toch ook weer niet!https://www.mytripblog.org/pg/blog/LeanneJanssen/read/436777/stiekem-aftellen-maar-toch-ook-weer-niet
Stiekem aftellen.. maar toch ook weer niet!

Airport   (published in Ghana)

July 7, 2017 by   Comments(0)

At the airport!! Waiting to board.. Did you know penut butter was not allowed in your carry on?? It is considered gel.. So I just lost some penut butter.. but.. I have more than enough in my checked bags for the trip!!

Airporthttps://www.mytripblog.org/pg/blog/jadebrennan/read/436729/airport
Airport

Time is flying!   (published in Ghana)

July 3, 2017 by   Comments(0)

De vierde week alweer voorbij gevlogen! Een korte werkweek, waarin toch veel is gebeurd. Allereerst was het maandag een nationale feestdag in Ghana, dus een vrije dag! Top dachten wij, dus bikini aangetrokken en na het wassen van mijn ondergoed wilden we naar het zwembad gaan.. Ja ja je leest het goed, ik heb zelfstandig mijn ondergoed gewassen! Met erna weer soort van brandwonden op mijn hand, maar ja! Maar ik was net klaar met wassen en het begint kei hard te regenen. Dit heeft bijna twee uur geduurd, met tussenpozen! Uiteindelijk toch onze rugzak maar mee genomen naar het weeshuis waar we eerst even langs moesten. Maar helaas op de terugweg begon het te stortregenen, zodat we ergens moesten gaan schuilen! Hier zagen we een taxi versus motor ongeluk, gelukkig iedereen ongedeerd! Maar de motorrijders rijden hier echt als gekken met dat weer, de helft heeft geen schoenen aan.. Niemand heeft een helm op en ze rijden hier veel te hard in de regen..!!! Uiteindelijk hebben we toch maar en taxi terug gepakt richting huis. Daar aangekomen blijkt dat het riool bij onze oprit is overstroomd.. En er stroomt nu een rivier over onze oprit, waardoor we nog niet thuis kunnen komen.. Uiteindelijk na een kleine omweg na een uur toch thuis gekomen!

Dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag hadden we outreach. Op dinsdag een school en een weeshuis bezocht. Op woensdag drie scholen. Deze dag hebben we ook bij veel leraren de bloeddruk gemeten, een hepatitis B test gedaan en hen hier uitleg gegeven. Gelukkig was iedereen negatief! Op donderdag hebben we twee scholen gedaan en op vrijdag een grote school. Overal hebben we de wondjes van de kinderen verzorgd en ze onderzocht en eventueel behandeld voor ringworm. Die kinderen zijn allemaal zo cute! En ze zijn zo blij als ze een "wit" ...

Time is flying!https://www.mytripblog.org/pg/blog/LeanneJanssen/read/436518/time-is-flying
Time is flying!

Progress so far!   (published in Ghana)

June 12, 2017 by   Comments(0)

In the last week I have begun getting things into place for the big Trip!

Today i went to my practice nurse and had my first vaccination, with no tears - Typhoid done and dusted!

I've also started a go fund me page. I am overwhelmed with the support I have gotten. My family, friends and colleagues have given me so much support. I am so happy for all the donations and kind words I have received!

Progress so far!https://www.mytripblog.org/pg/blog/elainelsn/read/435398/progress-so-far
Progress so far!

Latest Ghana Photo Albums