Peru

Recent Blog Posts from Peru

Hello all   (published in Peru)

June 2, 2017 by   Comments(0)

Hello i thought it was time for me to start blogging, I leave for peru in about a month. Hopefully there is alot of cool and interesting people to meet while im there. Super excited for the food and culture shock, most likley due to my love of being thrown into unknown situations. Will be looking for some traveling buddies for the weekends.

Hello allhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/Ryangearhart/read/434792/hello-all
Hello all

Afscheid   (published in Peru)

May 27, 2017 by   Comments(2)

ZATERDAG 13/05/2017Voor het eten ‘s avonds een wandeling gemaakt door Puerto Maldonado, over de grote brug gekuierd en me in een speeltuintje weer even kind gevoeld.

ZONDAG 14/05/2017In de voormiddag met een aantal met de moto gaan rijden, ‘s middags lekker gegeten en een siesta nadien.Het is moederdag vandaag en dat wordt hier duidelijk ook gevierd. In alle bars en restaurants hangen rode ballonnen, hartjes en vlaggen om mama’s in de bloemetjes te zetten.

MAANDAG 15/05/2017Animal feeding in de voormiddag en collecting gravel in de namiddag. Die gravel gaan we later gebruiken voor de nieuwe hangmatten.

DINSDAG 16/05/2017

Bird banding van ‘s ochtends vroeg tot ‘s middags en werken aan de hangmatten in de namiddag. Om de palen voor die hangmatten vast te zetten in de grond, moeten we een fundering maken. Daarvoor wassen we de gravel en voegen we zand, cement en water toe. De houten palen hebben onderaan nagels als wapening en zetten zich zo vast in de fundering.De oposum die al weken in de bungalow naast de mijne zat, is vanavond gevangen.

WOENSDAG 17/05/2017Mijn activiteiten vandaag bestaan uit trail cleaning en animal feeding. ‘s Avonds is er een “introduction talk”, een uiteenzetting over het ontstaan en de werking van Taricaya.

DONDERDAG 18/05/2017Vogels spotten op de canopy, kooien kuisen en werken aan de hangmatten.

VRIJDAG 19/05/2017Animal feeding in de voormiddag. Collecting rubbish in de namiddag, wat neerkomt op vuilkar spelen :) Dan gaan we met de kruiwagen rond en halen we overal het afval op, gesorteerd als plastic flessen, papier en rest.

ZATERDAG 20/05/2017Bird banding in de ochtend, rust de rest van de dag.

ZONDAG 21/05/2017Ontbijt klaargemaakt en ook ‘s middags gekookt. Bij terugkeer van de boot ...

Afscheidhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/ValerieVanderMeer/read/434377/afscheid
Afscheid

Halfweg   (published in Peru)

May 13, 2017 by   Comments(2)

ZONDAG 30/04Vlakbij de luchthaven in Puerto is een vlindertuin, niet heel groot, maar met een hele variatie aan vlinders.

´s Namiddags met de boot terug naar Taricaya.

MAANDAG 01/05Hoewel het vandaag ook een feestdag is in Peru, wordt er in Taricaya toch gewerkt. De dieren kunnen natuurlijk geen dag aan hun lot overgelaten worden, maar ook het andere werk verloopt zoals andere dagen. Aan het wandelpad getimmerd en begonnen met de renovatie van het kalkoenverblijf. De werkdag is wel iets korter dan anders, gevolgd door een voetbalmatch in Amazon Planet en een BBQ met feestje nadien.

DINSDAG 02/05Normaal is dinsdag een dag waarop we vroeg opstaan, maar na het feestje van gisteren mogen we vandaag wat langer slapen. Wekker om 6u30 dus.Afscheid genomen van Sofie, nog wat terrein gaan vrijmaken op onze farm en in de namiddag het kalkoenverblijf verder afgewerkt. ´s Avonds zat er een tarantula in de keuken.

WOENSDAG 03/05Wood carrying in de voormiddag, gevolgd door een duik in de rivier om de spieren wat af te koelen. Animal feeding in de namiddag, waar we gemerkt hebben dat het parkietje – dat normal in de kooi van de luiaard leeft – dood ligt buiten de kooi. Waarschijnlijk heeft een nachtelijk roofdier (bv. opossum) een opening gemaakt in de kooi.

DONDERDAG 04/05Zonsopgang gezien, verder een normale werkdag met een wandeling naar de canopy (platform hoog in een boom), onderhoud van de kooien en een wandeling in de jungle om camera traps te plaatsen.

VRIJDAG 05/05In de voormiddag fruit gaan plukken. Door de lage waterstand van de rivier is het vanuit de boot een hele klimtocht door de modder naar de bovenzijde van de oever, maar uiteindelijk is iedereen boven en daarna weer naar beneden geraakt.In de namiddag de boten gewassen. Dat is afspoelen met ...

Halfweghttps://www.mytripblog.org/pg/blog/ValerieVanderMeer/read/433553/halfweg
Halfweg

Al een maand thuis....   (published in Peru)

May 2, 2017 by   Comments(0)

, , ,

Eén maand. Precies één maand ben ik alweer thuis na die onvergetelijke drie maanden in Peru. Een maand geleden stapte ik uit het vlliegtuig op Schiphol samen met Twan, opgewacht door onze beide families En daar zit je nu dan, achter je laptop in de huiskamer thuis koffie te drinken en wat te praten met je familie, zoals het voor de reis altijd was geweest. ‘’Niets veranderd toch?’’ zou je zeggen. Maar er is heel veel veranderd. Sinds januari is deze blog ontstaan en heb ik alle mooie verhalen hierin echt meegemaakt en de foto's in het echt gezien. Daarnet las ik even wat terug wat ik allemaal geschreven heb. Soms schreef ik alsof het allemaal zo gewoon was wat ik daar meemaakte. Maar op dat moment was dat misschien ook wel, dat was toen mijn dagelijkse leven. Nu lijkt het echter weer zo ver weg. Soms probeer ik me weer in te beelden hoe ik 's ochtends naar de bus liep in plaats van naar het station fietste of bij elke zin bedacht hoe ik deze ging zeggen in plaats van een gezellig praatje met iemand hield en hoe ik naar de socials ging en onderweg alle vrijwilligers bij toeval op dezelfde bus stapte in plaats van dat ik dagen van tevoven tijd en plaats met mijn vrienden afsprak via een datumprikker. Soms is dit nog maar lastig voor te stellen, maar toch heb ik heel erg moeten wennen toen ik terug in Nederland kwam. Vooral aan simpele dingen zoals je fiets op slot zetten of juist van het slot halen en wachten bij het stoplicht in plaats van gewoon gaan als je kon, hele gesprekken kunnen voeren zonder ook maar een keer over een woord na te denken of op een tijd afspreken en dat mensen er dan ook echt die tijd zijn. Ik heb meteen toegegeven en ik zeg het ook tegen iedereen, ik ben zeker blij dat ik weer terug in Nederland ben en ...

Al een maand thuis....https://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/432687/al-een-maand-thuis
Al een maand thuis....

Friaje   (published in Peru)

April 29, 2017 by   Comments(2)

ZATERDAG 22/04/2017Vandaag zijn ook twee vrijwilligers teruggekomen die een week in Cusco zijn geweest, Anne en Sofie.

ZONDAG 23/04/2017Regen in de voormiddag, dus veel binnen gezeten (gegeten). Afscheid genomen van Anne (een andere dan degene die gisteren is teruggekomen) en Ryan. De boot terug naar Taricaya genomen en alles uitgeladen, we staan dan in een rij om alles door te geven.

MAANDAG 24/04/2017Ochtendactiviteit was wood carrying, we brengen dan vers gezaagde houten planken vanuit de zagerij (de plaats waar de boom gekapt is) naar de bungalows. Een uitdaging voor de spieren  Met die planken wordt een nieuw wandelpad aangelegd. Voor de lunch zijn we nog even in de rivier gaan zwemmen, waar Sofie (een andere Sofie) een elektrische schok voelt. Er leven hier blijkbaar elektrische alen in het water, die normaal gezien echter niks doen.In de namiddag fruit gaan plukken: bananen, citroenen, limoenen, kokosnoten en bladeren voor de tapir. In tussentijd ook een paar kokosnoten gekraakt en gedronken. ´s Avonds was er een night walk, in het donker de jungle in, maar niets spectaculairs tegengekomen.

DINSDAG 25/04/2017Vroeg op om vogels te gaan spotten, o.a. ara´s en een “yellow-rumped cassique” gezien. Een mooi vogeltje met een heel aantal verschillende gezangen. De activiteiten voor de rest van de dag hielden allemaal wandeliingen in de jungle in, met o.a. een deel door het water.Vandaag zijn Hannah en Delphine toegekomen, twee nieuwe vrijwilligers. Intussen ben ik hier zelf een week en moet ik me er soms aan herinneren hoe bijzonder het alledaagse leven hier is.´s Avonds met de boot de rivier op voor een cayman hunt. Dan wordt er een kaaiman tijdelijk gevangen en in boot getrokken zodat wij hem kunnen zien. Daarna wordt hij weer ...

Friajehttps://www.mytripblog.org/pg/blog/ValerieVanderMeer/read/432584/friaje
Friaje