Peru

Recent Blog Posts from Peru

Eerste dagen   (published in Peru)

April 22, 2017 by   Comments(2)

Maandag 17/04/2017

Thuis vertrokken, afscheid genomen en op vliegtuig naar Madrid gestapt. Aangekomen in Madrid en iets gegeten.

Dinsdag 18/04/2017

Iets na middernacht Belgische tijd een vlucht naar Lima genomen, er is een tijdsverschil van 7u (jullie moeten terugtellen). Avondmaal op het vliegtuig om 1-2u middernacht Belgische tijd, ontbijt om 3u ´s nachts lokale tijd. In Lima even naar Thierry gebeld :)Verder naar Puerto Maldonado, daar opgehaald door Elvira (medewerker van het Project). Werkhandschoenen gekocht en gezocht om een simkaart te kopen, tevergeefs. Bij haar thuis iets gegeten en met de boot naar Taricaya gevaren. Mooie uitzichten op de jungle vanop de rivier Madre de Dios. Aangekomen in Taricaya, rondleiding gekregen en na een reis van ongeveer 30u een douche genomen (er is geen warm water in Taricaya). We slapen in bungalows.

Rustig gegeten, Lola kookt hier elke maaltijd voor ons. Andere vrijwilligers en de staf beter leren kennen. De meeste vrijwilligers spreken hier Engels, de staf Spaans (en een beetje Engels).Er zijn hier beren, apen, tamarindes, een kalkoen, Theo de tapir, een puma, toekans, ara´s, papegaaien,… De meeste dieren leven wel in een kooi of omheind stuk grond. De brulapen hoor je ´s morgens vanaf het moment dat het licht wordt :)

Woensdag 19/04/2017

Eerste werkdag. Animal feeding (fruit en groenten snijden en aan de dieren geven) in de voormiddag en een wandeling door de jungle om cameravallen op te hangen in de namiddag. Tussendoor wat rondgewandeld om mijn weg beter te leren kennen.

Donderdag 20/04/2017

Dinsdagen en donderdagen starten we vroeger. Vandaag begonnen om 05u30 (vogels spotten vanop een platform hoog in de bomen), ontbijt om 07u30 en daarna nog een voormiddag- en namiddagactiviteit. ´s ...

Eerste dagenhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/ValerieVanderMeer/read/432387/eerste-dagen
Eerste dagen

Countdown   (published in Peru)

April 10, 2017 by   Comments(1)

Over een week ben ik weg, zit ik op het vliegtuig naar Peru. Spannend, onwerkelijk, maar het komt eraan!

Hoe ik het ga ervaren, is een groot vraagteken. Wat ik precies ga doen, zal afhangen van dag tot dag. De foto hieronder toont alvast een voorbeeld van hoe een dag eruit kan zien.

Bedankt aan al de mensen die me steunen in deze sprong in het diepe, in het bijzonder de mensen die het dichtst bij me staan en me (hopelijk) het meest gaan missen :)

Het wordt een avontuur, dat is zeker!

Tot snel!

Valerie

Countdownhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/ValerieVanderMeer/read/431973/countdown
Countdown

Rondtrip Peru: de dagen aftellen   (published in Peru)

April 1, 2017 by   Comments(1)

, , , , , ,

Gisteren was dan onze laatste reisdag in Peru. Woensdag heb ik mijn vorige blog afgerond. Die middag had ik in het vooruitzicht dat we lekker aan het zwembad konden liggen. Toen we aankwamen bij het hotel, zagen we al dat het best een luxe gedoetje was. We wisten al wel dat dit het meest fancy hotel van zr allemaal zou zijn, maar dit overtrof onze verwachtingen. De hotelkamer leek meer een appartement met aparte woonkamer en twee tweepersoonsbedden. En toen we het balkon opliepen hadden we zowel uitzicht over een groot zwembad met jacuzzi als de zee. Ik waande me even helemaal op een strandvakantie en eerlijk gezegd was het wel even fijn, zo'n middagje rust na al die dagen van reizen. De dag erna zouden we een boottocht gaan maken langs de Ballestas eilanden. Dit is een groep eilanden waarom allerlei diersoorten leven, zoals pinguïns, zeeleeuwen en vogels. We gingen met een relatief kleine boot die in het begin best een grote snelheid had waardoor je daarna op een selfie schrok van je haar. Een reddingsvest was verplicht en je moest uitkijken dat je je hoed niet verloor. Toch adviseerde ze je deze wel een mee te nemen, omdat de vogels ook nog weleens iets willen laten vallen... Na deze mooie tocht door een stukje natuur van Peru, stapten we op de bus naar Ica, waar ons volgende hotel zou wachten. Dit was een wijnhotel, dus reden we eerst een paar minuten langs wijnvelden voordat we het hotel zelf bereikten. Het hotel was zo mooi aangekleed met allerlei bloemenstruiken, bankjes, paadjes en een klein zwembad. We hoefden dan ook niet lang na te denken wat we na de lunch gingen doen: wat rondlopen en lekker afkoelen door te zwemmen. Aan het eind van de middag hadden we nog een excursie vanuit het hotel, uitleg over de wijngaarden en een wijnproeverij. Maar het mooiste ...

Rondtrip Peru: de dagen aftellenhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/431745/rondtrip-peru-de-dagen-aftellen
Rondtrip Peru: de dagen aftellen

Rondtrip Peru: mooie ervaring na mooie ervaring   (published in Peru)

March 29, 2017 by   Comments(1)

, , , , , ,

Zondag 26 maartIk ben alweer halverwege mijn reis samen met Twan, maar deze waren zo volgepland met activiteiten, dat ik jammer genoeg nog geen tijd had gehad om er vervolgens over te vertellen. Nu rijden we echter in een toeristenbusje richting Puno en heb ik wel even de tijd om wat te schrijven. Zaterdag 18 maart was de hele tien weken een soort magische datum die niet leek te bestaan. Twan weer zien, dat is raar! Maar deze dag kwam toch echt en ik ging op weg om Twan op te halen. Wat een geweldig weerzien was dat! Daarna snel op weg naar het eerste hotel, en daarmee begon ons avontuur samen. De eerste dag hebben we rustig aan gedaan. Ook Twan moest natuurlijk de tijd krijgen om te wennen aan de hoogte. Een ding wilde ik hem wel al graag laten zien: de Plaza de Armas. Ik had deze ook de eerste dag gezien en bovendien vind ik het een van de mooiste plekken van Cusco. Daarna op de Plaza iets gaan eten en vroeg gaan slapen. De volgende ochtend vervolgens vroeg op pad gegaan naar de Kathedraal. Vervolgens de bus naar boven gepakt naar de Cristo Blanco, een groot wit Christusbeeld hoog in de bergen, met een geweldig uitzicht over Cusco. Daarna naar beneden gelopen naar San Cristobal, een kerk met een geweldig uitzicht. Toen nog door de wijk San Blas gelopen, met de smalle typische straatjes. Tenslotte was het tijd om bij het gastgezin te gaan lunchen. Ja, dit zou heel raar worden, want dit zou waarschijnlijk de laatste keer zijn dat ik ze zag.... Het was heel gezellig, lekker eten en we hadden cadeautjes gekocht die heel goed in de smaak vielen. Mijn hostmoeder zei dat ik nu voor altijd deel zou uitmaken van hun familie, nu als een dochter voor haar was en ik altijd welkom ben in hun huis. Toen gingen nog een hele reeks foto's gemaakt en we werden uitgenodigd om de ...

Rondtrip Peru: mooie ervaring na mooie ervaringhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/431637/rondtrip-peru-mooie-ervaring-na-mooie-ervaring
Rondtrip Peru: mooie ervaring na mooie ervaring

Een avontuur afgesloten, een nieuw avontuur begint :)   (published in Peru)

March 18, 2017 by   Comments(0)

Ik schrijf dit op een klein houten kinderstoeltje aan een al net zo klein tafeltje in mijn lokaal op de school waar ik afgelopen week heb gewerkt, Jardin Progreso, het is een pre-school voor 3-5 jarigen. Het was dus de eerste week, dus er werden vooral veel spelletjes gespeeld en andere leuke dingen gedaan. De eerste dag werden de leerkrachten voorgesteld aan de kinderen. En ook ik en Ingvill, de andere vrijwilligster die er werkt, moesten eraan geloven. Dus op de valreep heb ik nog even Spaans gesproken in het openbaar, voor een groep van ongeveer honderd kinderen plus hun ouders, door een microfoon. Verder hebben we deze week nog de school leren kennen, gespeeld met blokken, lego en kralen. spelletjes gedaan met de ouders, en film gekeken en voorgelezen. En vandaag zal ik ze aan het einde van de dag gaan trakteren op cake en cola, als afscheid :) Ook al was ik hier maar voor een week, ik voelde me gelijk heel erg thuis en gehecht aan de leerkrachten en kinderen. Alle leerkrachten waren erg lief en je zag echt dat ze het beste voorhadden met de kinderen. Ook alle kinderen waren op hun eigen manier heel schattig. Ik zal het missen dat ze elke dag op je af komen lopen om je gedag te zeggen en te knuffelen :) Ik wacht nu tot de kinderen arriveren, om daarmee aan mijn laatste werkdag hier, maar daarmee ook aan mijn allerlaatste werkdag in totaal te gaan beginnen. En ik kan je vertellen, dat voelt heel raar en onwerkelijk. Ik heb hier toch 50 dagen gewerkt en ik ben hier in totaal 69 dagen geweest. Ik heb hier veel meegemaakt, leuke en minder leuke dingen. En ik heb thuis veel gemist, leuke en minder leuke dingen. Het was niet altijd even makkelijk, dat zeg ik heel eerlijk. Ik heb ook weleens gedacht: wat doe ik hier? Dat ik ook lekker thuis achter de tv had kunnen ...

Een avontuur afgesloten, een nieuw avontuur begint :)https://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/431335/een-avontuur-afgesloten-een-nieuw-avontuur-begint-
Een avontuur afgesloten, een nieuw avontuur begint :)

Latest Peru Photo Albums

Created 2736 days ago