Kenya

Recent Blog Posts from Kenya

Dirty Day at Kigio   (published in Kenya)

March 7, 2013 by   Comments(2)

Hej med jer,

i dag har min roomie, jeg og de andre frivillige været ude på en såkaldt dirty day, hvor vi er ude at arbejde andre steder en vores projekt. Vi var i Kigio wild life resort (in the middle of freakin no where!) og lave veje. Der var virkelig smuk natur, og jeg så da også et par zebraer og giraffer undervejs. At lave veje var ikke vattet arbejde. Vi snakker at slæbe store sten i bagende sol, for derefter at smadre dem med store hamre. Puha. Efterfølgende spiste vi frokost og spillede lidt volley.

Jeg havde desuden min første arbejdsdag på new life i går, et sted for børn som er blevet decideret smidt ud i skraldespanden af deres forældre som spædbørn. Hjemmet er utrolig flot og børnene har det rigtig godt med daglig skolegang for de ældste, samt en masse legetøj og faciliteter.

I morgen tidlig skal jeg på safari til Masai Mara i 3 dage. Vi skal også besøge Masai folket (de virkelig høje krigere) i deres landsby, det bliver så godt til en lille løvernes konge-fan som mig!

Valget går fortsat fredeligt til, vi har fået flyttet Mombasa-turen til næste lørdag for at være helt sikre!

Det var vist det for denne gang:)

Dirty Day at Kigiohttps://www.mytripblog.org/pg/blog/kjorgensen/read/271624/dirty-day-at-kigio
Dirty Day at Kigio

De første 4 dage   (published in Kenya)

March 5, 2013 by   Comments(0)

De sidste fire dage har været oplevelsesrige, og vi er kommet lidt mere i højde med det kenyanske folkefærd.

Lørdag var vi inde i Nakuru centrum, hvor vi oplevede de lokale handle med frugter for få danske øre/kroner, se de små boder på gaderne med alverdens ragelse. Kenyanerne er enormt venlige og vil meget gerne køre os rundt i deres Tuktuk og deres Matatu. Vi har lavet en aftale med et hotel i byen om, at vi kan benytte deres pool og fitness, så der befandt vi os resten af dagen. Aftensmaden os Jane bestod igen af en vegetarret med bønner og ærter.

Søndag blev vi hentet kl 08.10 af Peter, som skulle køre os rundt i 7 timer ved Lake Nakuru, som er en nationalpark. Det var fantastisk smuk med lysrøde flamingoer og flodheste søen, og foran os stod græssende bøfler og zebraer. Senere så vi giraffer med deres unger og næsehorn som krysede os. Løver og leoparder er det sværeste at se i parken, men Peter gjorde sin indsats, så vi fik øje på to voksne løver oh en baby sovende i et træ. På et tidspunkt skal vi til Masai Mara i en weekend, hvor vi forhåbentlig ser elefanter, leoparder og de andre dyr. Om aftenen kom Janes yngste søn hjem for at stemme næste dag. "Festmiddagen" bestod af pommes frittes vendt i lidt kål. Mhm

Vi har ikke undervist endnu, da mandag og tirsdag er valgdage. Det betød, at vi ikke var inde i centrum mandag, men vi blev vist rundt i lokalområdet af sønnen.

Vi bor i et rimelig pænt område, men ikke langt fra slummen, hvilket er helt normalt. Vores lokale juice og frugtbod består af en blikdåse, og man ...

De første 4 dagehttps://www.mytripblog.org/pg/blog/AnnaNatasha/read/270907/de-frste-4-dage
De første 4 dage

Dag 3   (published in Kenya)

March 4, 2013 by   Comments(4)

Er kommet godt på plads i Kenya! Desværre er vi nødt til at tilbringe i dag og i morgen inden døre, på grund af at folket skal stemme til valget i Kenya. Har omsider fattet hvad konflikten går ud på. Josephine forklarede mig, at folket er delt op i forskellige stammer, og at visse politikere bliver valgt udelukkende på grund at de er fra disse stammer. Det som folket i Kenya håber på, er et fredeligt valg og at Kenya vil forenes og blive til et på trods af disse stammer. Og selvfølgelig at fejden mellem stammerne vil slutte. Alt synes heldigvis at gå fredeligt til.

jeg vil lige vise lidt billeder af min værtsfamilie samt det sted jeg bor :)

kram

Dag 3https://www.mytripblog.org/pg/blog/kjorgensen/read/270603/dag-3
Dag 3

Jeg er fremme!   (published in Kenya)

March 2, 2013 by   Comments(2)

Endelig fremme i Nakuru efter en lang rejse! Jeg tilbragte den første nat i Nairobi på et hostel, og blev derefter fragtet videre til Nakuru den næste morgen. Da jeg kunne se zebraerne gå og græsse på savannen fra bilen af, vidste jeg virkelig, at nu er jeg godt nok langt hjemmefra. Jeg har fået så mange forskellige indtryk og har mødt så mange mennesker på kun et enkelt døgn! Jeg sidder lige nu hos min værtsfamilie, og de er så søde! Jeg bor på værelse med en anden frivillig fra Norge, og vi har allerede planlagt safari Masai Mara og en femdages tur til mombasa - har på fornemmelsen denne måned bliver helt fantastisk! Love and hugs til alle mine kære i Danmark

Karina

Jeg er fremme!https://www.mytripblog.org/pg/blog/kjorgensen/read/270323/jeg-er-fremme
Jeg er fremme!

Turen   (published in Kenya)

March 1, 2013 by   Comments(0)

Så er vi ankommet til Nakuru efter en lang rejse. Istanbul er nok en af de mest kedelige lufthavne, vi har været i, men når det så er sagt, så var vi meget optaget af vores vedvarende samtale, at tiden var ved at flyve fra os, men nåede dog last call til Neirobi. Kl 03.45 blev vi modtaget af en sød afrikanere, men forfrossen - det var jo kun 16 grader :)  Hun kørte os ind i en skummel gade, hvor vi skulle sove et par timer på et lokalt hostel.

Vores tur til Nakuru var rigtig smuk og oplevelsesrig. Smukke fugle,

kvinder der havde kurve på hovedet og zebraer græssende i vejkanten. Minivanen var knap så flot og var nået af en rystetur i selvskab med de lokale afrikanere. Ved ankomst var det første, vi blev mødt af, en meget sort mand, som sagde how are you Musunku? Hvilke betyder, hvordan har du det hvide mennesker. Det grinte vi meget over, men det skulle vist være ret normalt.

Nu sidder vi på projekts abroad's kontor og venter på Poul, som skal vise os lidt rundt i byen inden, vi kommer hjem til Jane.

Vi håber, I har det godt, og vi sender jer masser sol og sommer herfra.

Turenhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/AnnaNatasha/read/269976/turen

Created 2184 days ago
social

View all albums

Latest Kenya discussion

No topics have been created.