Kenya

Recent Blog Posts from Kenya

Første håndsindtryk af Kenya.   (published in Kenya)

March 25, 2013 by   Comments(0)

Så kunne jeg endelig tage mig sammen til at skrive mit første indlæg :) jeg har nu været bosat i Kenya i en måned, men må indrømme at det kun føles som en uge! Jeg føler slet ikke jeg har set al det af Afrika jeg gerne vil se endnu, så glæder mig kun over at jeg har hele to måneder endnu :)

Men Afrika er helt og adeles en helt anden verden! Det kræver en tilvending at komme hertil og skabe en hverdag hernede. En ting jeg aldrig kommer til at vende mig til, er den afrikanske mentalitet omkring tid. Selvom de siger at de vil være der kl. 8 om morgen, ved man at man ikke ser dem inden kl. 11. Der er ikke nogen der har travlt hernede, og man kan derfor bestemt ikke planlægge noget medmindre man ligger et par timer oveni. Hvis jeg skulle bestille en taxa til lufthavenen, ville jeg være tvunget til at bestille den 2 timer før end planlagt, og så ville jeg være der til tiden. Det er virkelig til at blive stresset af :) Dernæst er der deres transport. Der er intet system i noget! Hver mogen når jeg skal på arbejde skal jeg tage en matatu, hvilket er en bus beregnet til 14 personer (dog sjældent at der ikke er mange flere i den), og jeg skal bestemt ikke tænke på at nå den, for stiller mig bare ud til vejen og hopper på den første der kommer. Man skal altså bare vænde sig til at man ikke kan planlægge noget hernede, da alt tager minimum en time længere end man regner med :)

Dog er det kenyanske folk meget venlige :) Jeg har endnu prøvet at få en dårlig reaktion fra nogen hernede endnu. Men det kan være overvældende i starten, fordi de ...

Første håndsindtryk af Kenya.https://www.mytripblog.org/pg/blog/mandersen11/read/275458/frste-hndsindtryk-af-kenya
Første håndsindtryk af Kenya.

TV, DVD and well shaven heads for the boys.   (published in Kenya)

March 21, 2013 by   Comments(0)

, , ,

The boys at Okoa Mtoto Rehabilitation center, are a happy lot after volunteers Sandra and Thomas both Danish saw it fit to buy a flat screen TV for the boys and a Dvd Deck for them to catch the news and the latest movies and not forgetting educational materials. This was after their previous TV got spoilt leaving them with no medium to know what is going on around the world. To crown it all it was a painful ordeal for the boys to get a haircut, they had to go through the painful process of scissors haircut with the results being injuries and uneven haircuts. Again Sandra and Thomas used their money to buy them an electric shaver after witnessing the scissors haircut process.

TV, DVD and well shaven heads for the boys.https://www.mytripblog.org/pg/blog/kenya-social-manager/read/274782/tv-dvd-and-well-shaven-heads-for-the-boys
TV, DVD and well shaven heads for the boys.

Crater Primary School!   (published in Kenya)

March 17, 2013 by   Comments(3)

Det har været en god uge på skolen. Bøgerne, hæfterne og blyanterne hentede på postkontoret i denne uge, som viste sig at være på DHL kontoret, som ingen anede hvor var. Så vi fik nogle kilometer i benene. Den venlige security mand ved DHL kontoret hjalp os med, at slæbe de 45 kg bøger ind i en lille tuktuk. En anden security mand hjalp os med, at slæbe dem ind på hotellet for, at vi kunne få 2 timers sol ved poolen for derefter, at slæbe dem ud i en nu tuktuk hjem til Mama Jane.

Eleverne er helt vilde med bøgerne, og alle ville gerne have en bog med hjem, så de kunne læse i weekenden. Herligt :)

I fredags fik alle eleverne en blyant hver, og de blev simpelthen SÅ glade - imorgen får de hæfter!

Selvom vi kun har positive oplevelser med eleverne og vores undervisning, så er vi meget overraskede over lærernes indstilling til jobbet! De går ind til timen, når det passer dem, og ikke når klokken ringer. Nogle af dem kan sagtens komme 15-20 min forsent, ellers dukker de bare ikke op. Så sidder eleverne selv inde i klassen, og den udvalgte leder sætter så undervisningen igang. Vi er dog begyndt på, at bruge disse timer på ekstra engelsk undervisning. Det er ikke fordi lærerne ikke er søde, men de har bare en helt anden mentalitet og tankegang. I fredags besluttede vi os for at slå vores klasser sammen, da vi alligvel skulle have idræt på samme støvede nedlagte mark. Da der er 50 elever i hver klasse betød det altså, at vi havde idræt med 100 elever. Vi fik stillet eleverne op til staffet med 6 i hver gruppe. Vi var ret stolte ...

Crater Primary School!https://www.mytripblog.org/pg/blog/AnnaNatasha/read/274003/crater-primary-school
Crater Primary School!

2 uger tilbage!   (published in Kenya)

March 16, 2013 by   Comments(1)

Hej!

Nu har jeg vaeret her i Nakuru i to uger, og tiden er floejet afsted!

I den foerste weekend var vi paa tur til Masai Mara, og hold nu kaeft hvor var det fedt! Vi har set loever, geparder, elefanter, giraffer, aber, flodheste og jeg kunne blive ved - og det var altsaa paa taet hold! Tror at jeg har taget 800 billeder paa den ene weekend. En anden fantastisk oplevelse var selvfoelgelig at besoege Masai-landsbyen. De lever klods op af Maraen, og har tidligere oplevet loeveangreb mod deres landsby. Vi fik lov at se landsbyen og se deres huse indefra, det var virkelig en oplevelse.

Jeg er ellers blevet godt taget godt i mod paa mit arbejde, som hovedsagligt bestaar af at lege med boernene og af og til hjaelpe til med de praktiske opgaver. Jeg har da ogsaa allerede udset mig en lille dreng, Nathan, som jeg ville oenske jeg kunne tage med mig hjem til Danmark. Boernene er saa soede, de moeder en med aabne arme naar man moeder paa arbejde.

Tiden flyver afsted hernede, vi laver noget hver eneste dag, og ikke en dag er ens. En maaned ekstra havde man ikke taget skade af! Alligevel glaeder jeg mig nu til at komme hjem og fortaelle om alle mine oplevelser og om Kenya! Om ikke saa mange dage tager jeg til Mombasa sammen med nogle af de andre frivillige. Det bliver skoent at komme ned og ligge paa stranden et par dage!

Det var alt for nu,

Karina

2 uger tilbage!https://www.mytripblog.org/pg/blog/kjorgensen/read/273776/2-uger-tilbage
2 uger tilbage!

Onsdag og torsdag!   (published in Kenya)

March 8, 2013 by   Comments(2)

Onsdag var vi på børnehjemmet New Life, som var for 6-9årige. Hvert enkelt barn havde hver en utrolig historie. Nogle af dem var blevet fundet i et toilet, andre i en busk og andre afleveret på hospitaler eller politistationer. Børnene var enormt søde og kærlige, og har en god opvækst der, men alle håber selvfølgelig på en rigtig familie. Derfor hedder stedet New Life. For at adoptere et barn fra Kenya, skal man opholde sig i landet i 7 mdr, hvor man lærer kulturen at kende og skaber et bånd til barnet. Vi synes dog selv, at det for lang tid, og kan være en årsag til, at det stadig er så mange børn på børnehjemmet.

Vi underviste alle 15 børn en times tid - vi lavede skrivelege, regnestykker og så børnene synge og danse. Alt foregik udenfor i skyggen.

Torsdag havde vi Dirty work Day, som gik ud på at hjælpe med at reperere veje. Vi blev kørt til Kikio nationalpark, som var meget smuk, hvor alverdens dyr lever. Det var også her, at vi skulle arbejde. Vi fik hver en form for øske eller spade, og så galt det om at hakke sten i stykker, fjerne og fordele dem. Det var en lang og hård dag, men vi havde en formidabel udsigt til zebraer, pumbaer mm i parken, da vi spiste frokost. Matatuen hentede os, og kørte os ind til byen igen, hvor vi lige kunne nå en dukkert i poolen.

I dag har besøgt New Life igen, hvilket var hyggeligt. Børnene var fordybede i LEGO da vi kom, men efter deres formiddagssnack, underviste vi lidt udenfor. Vi lavede regnestykker, og børnene skiftedes til at læse højt på engelsk. Vi havde taget nogle bolsjer med til ...

Onsdag og torsdag!https://www.mytripblog.org/pg/blog/AnnaNatasha/read/271767/onsdag-og-torsdag
Onsdag og torsdag!

Created 2184 days ago
social

View all albums

Latest Kenya discussion

No topics have been created.