Kenya

Recent Blog Posts from Kenya

Blog 26: De laatste werkdag   (published in Kenya)

June 1, 2018 by   Comments(0)

31-05-18

Ja, dat wat ik had gezegd over mijn laatste keer bij het meer, en giraffen, dat was niet waar.

We zouden eigenlijk vandaag weer eco-stoves bouwen maar er waren geen materialen verkrijgbaar, dus het schema werd een beetje omgegooid.We begonnen met giraffen, waarvoor ik eerst zelf een datablad moest schrijven omdat ze nergens meer een lege konden vinden. We zijn stiekem naar de jungle bij het meer gegaan om te zoeken naar luipaarden, maar helaas, ik denk dat ik die maar moet opgeven, ik heb toch een cheeta gezien, dat lijkt erop, toch?We hebben er eigenlijk een beetje een schoolreisje van gemaakt. We zijn ook nog bij een kamelen melkerij geweest, wat Swetha verwarde met een kinderboerderij en alle kamelen stond te betasten en waar Riccardo als de dood bleek voor kamelen. We mochten ook wat van de melk proeven. Ik moet zeggen dat ik een beetje (heel erg) kieskeurig ben als het om melk gaat, ik had dan ook niet echt verwacht dat ik het echt lekker zou vinden. Het was magerder dan koemelk en het smaakte een beetje naar gras, maar het was wel supervers, het was nog op lichaamstemperatuur en we hadden het gemolken zien worden.Het middagprogramma was weer leeuwen zoeken in de avond, dus er was geen middag programma. Wat betekende dat ik de tijd had om nog een paar interviews te doen. Ik ben naar een school geweest waar iemand was die werkt voor het reservaat en ik ben bij de vrouw geweest waar we twee weken terug een eco-stove hebben gebouwd. Echt geweldig, ze kon haar koeien niet alleen laten, dus we moesten praten in een veld tussen de runderen, dat staat vast mooi in m’n report.Eerlijk gezegd was de leeuwen jacht niet heel geslaagd. Het interessantste wat we hebben gezien is een schildpad, wat eigenlijk best heel interessant was, want die heb ik hier niet ...

Blog 26: De laatste werkdaghttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/443026/blog-26-de-laatste-werkdag
Blog 26: De laatste werkdag

Blog 25: Mensenkennis   (published in Kenya)

June 1, 2018 by   Comments(0)

30-05-18

Goed nieuws, vandaag is er een nieuw liedje van Halestorm uitgekomen!

Vanmorgen hebben we weer vogels geteld, maar geen watervogels dit keer. Ik heb dat een keer eerder gedaan en dat was op m’n tweede dag, dus toen heb ik vooral om me heen gekeken en niet echt hard meegeteld. Dat heb ik nu ook niet echt gedaan want ik moest notuleren, wat betekend dat ik te druk was met alle onmogelijke namen proberen op te schrijven dan om te zien over welke vogels ik het had. De landvogels zijn een stuk kleiner en vliegen snel weg, dus voor je met je ogen hebt geknippert zijn ze al weg, en ze hangen ook niet rond in zweren van tweehonderd vogels, zoals de flamingo’s.Voor de middag stonden weer taallessen gepland maar het bleek al gauw dat niemand daar echt zin in had. Dus de anderen zijn naar Nakuru gegaan en ik ben bij mensen langs geweest waarvoor Projects-Abroad eco-stoves heeft gebouwd, om ze te interviewen voor mijn schoolproject, want je zou bijna vergeten dat dat de reden is dat ik hier ben.Het waren allemaal oude mensen, en de meesten spraken geen Engels. Het werd me wel duidelijk gemaakt dat ik door iedereen minstens twee keer gezegend ben voor “mijn goede werk”, terwijl ik geen van die mensen ooit gezien heb. Het zorgde er zeker voor dat ik me realiseerde wat voor mazzel ik heb dat ik gewoon op een knopje kan drukken om mijn eten te koken, of de kraan open kan zetten om wat te drinken.Toen we allemaal weer thuis waren zagen we dat er een hele groep nieuwe vrijwilligers op het bord was bijgeschreven. In de woonkamer staat een whiteboard met de namen, periode van verblijf en nationaliteit van de vrijwilligers die die maand komen. Alleen was iemand vergeten om de nationaliteiten bij de nieuwelingen te zetten, dus wij hebben er een spelletje van ...

Blog 25: Mensenkennishttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/443025/blog-25-mensenkennis
Blog 25: Mensenkennis

Blog 24: Koningsmaal   (published in Kenya)

May 30, 2018 by   Comments(0)

29-05-18

Ik ben vandaag voor het laatst op giraffe tocht geweest. Dat betekend ook meteen de laatste keer iets met grote dieren, want morgen gaan we vogels kijken. Toch een beetje raar. Zaterdag lijkt nog zo ver weg, maar het komt toch steeds sneller dichterbij.

We moesten vroeg op van morgen om leeuwen te zoeken. Nog voordat de zon opkwam. Dat betekende dat het behoorlijk koud was, ik had een shirt met lange mouwen, een fleece vest en een donsjas aan en ik zat nog te bibberen achter in de auto.We hadden goede hoop om iets te vinden omdat we gisteren al twee leeuwen hadden gespot, misschien zouden ze nog in de buurt zijn. Helaas was dat een beetje te optimistisch. We hebben uren rondgereden zonder iets te zien, geen leeuwen in ieder geval, wel een hoop zebra’sMaar net toen we allemaal koud waren, honger hadden en het eigenlijk een beetje zat begonnen te raken, kwamen we alsnog iets interessants tegen. Er stond een man heel hard vanuit de bosjes naar ons te zwaaien. Toen we dichter bij kwamen en uit de auto stapten liet hij ons zien wat hij had gevonden.Onder een zwerm vliegen lag een zebramaag, maar zonder zebra. Die lag ietsje verder achter de bosjes. Hij was van onder helemaal open gereten en leeggegeten, de kliekjes van het avondeten van de leeuwen die we gisteren hadden gezien. De man vertelde dat de jakhalzen en hyena’s vanavond de rest mee naar de grot slepen een daar alles opeten, letterlijk alles, ook de huid, hoeven en botten, de organen hadden ze vannacht waarschijnlijk al meegenomen.Je wil trouwens liever eindigen als de lunch van een leeuw dan van een hyena. Leeuwen bijten hun prooi in de nek en wachten tot het dood is, maar hyena’s beginnen bij de onderbuik en eten hun prooi terwijl het nog leeft.Toen we weer terug kwamen bij het kamp ...

Blog 24: Koningsmaalhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442951/blog-24-koningsmaal
Blog 24: Koningsmaal

Blog 24: Koningsmaal   (published in Kenya)

May 30, 2018 by   Comments(0)

29-05-18

Blog 24: Koningsmaalhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442952/blog-24-koningsmaal
Blog 24: Koningsmaal

Blog 23: Voor de verandering   (published in Kenya)

May 29, 2018 by   Comments(0)

27-05-18

Natuurlijk, net die ene keer dat ik m’n camera vergeet...

Het was niet een hele bijzondere ochtend, behalve dan dat we een half uurtje langer konden slapen. We zijn weer vallen gaan zoek. De buit was niet zo groot als vorige week, maar we hadden er toch aardig wat.
Vallen zoeken is de enige activiteit waarbij we veel lopen, en omdat we het altijd ‘s ochtends doen is het gras altijd nat. Omdat het de hele dag heel mooi weer was heb ik besloten om tussen de middag, voor het eerst, de pijpen van m’n broek te ritsen, om ze te laten drogen en m’n melkflessen een beetje zon te geven. Dat laatste was misschien pakte niet helemaal uit zoals ik had gehoopt. M’n benen hebben nu wel een kleurtje, maar het is licht roze.
‘S middags deden we giraffen. We begonnen heel goed met een groep van een stuk of vijfentwintig, maar toen we een tijdje niks meer vonden raakten we allemaal een beetje afgeleid en zijn we stiekem leeuwen gaan zoeken, want er was recentelijk een signaal opgepikt in de buurt.
En we vonden ze nog ook, twee mannetjes onder een een boom. Net als ik m’n camera niet bij me heb.
We zijn ook nog even naar het meer gegaan. Voor Simon, die gister is aangekomen, was het de eerste keer. Voor mij waarschijnlijk de laatste.
‘S avonds ben ik vroeg in bed gaan liggen, voor een beetje “me-time”.

Blog 23: Voor de veranderinghttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442932/blog-23-voor-de-verandering
Blog 23: Voor de verandering

Created 2184 days ago
social

View all albums

Latest Kenya discussion

No topics have been created.