June 2017

Verandering in accomodatie   (published in Tanzania)

June 12, 2017 by   Comments(0)

Jambo!

Vandaag heb ik een wijziging doorgekregen vanuit projects abroad. Mijn gastgezin is gewijzigd. Dit is gedaan omdat dit gezin dichter bij mijn project ligt. Ik zal nu verblijven bij de Zahra family. Gezin bestaat uit vader, moeder Zahra en kind Fatma (2015). Ze hebben 1 hond. Vader werkt in een mijngebied, waardoor hij maar af en toe thuis komt. In het huis van Fatma woont ook een dienstmeisje. Tot nu toe is het duidelijk dat ik samen met een belgisch meisje daar zit. Maar ik hou jullie op de hoogte!

Kwaheri!

Verandering in accomodatiehttps://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/435371/verandering-in-accomodatie
Verandering in accomodatie

Details over mijn reis in Tanzania!   (published in Tanzania)

June 7, 2017 by   Comments(0)

Jambo!

Vandaag heb ik eindelijk meer duidelijkheid gekregen over mijn reis. Ik wil jullie hierbij op de hoogte stellen.

Mijn project:

Ik zal werkzaam zijn in the cradle of love baby home. Dit is een weeshuis. Er zijn vier leeftijdscategoriën van kinderen in dit weeshuis:

1. Kinderen van 0 t/m 6 maanden.

2. Kinderen van 6 maanden t/m 1 jaar.

3. Kinderen van 1 jaar t/m 1,5 jaar.

4. Kinderen van 2 jaar t/m 4 jaar en daarboven.

Zoals je kan lezen ga ik dus voornamelijk met jonge kinderen aan de slag. Er is ook een andere vrijwilliger aanwezig op dit project in de tijd dat ik er ben, dus ik ben niet alleen op dit project. De bedoeling is dat ik samen met de andere vrijwilliger ga zorgen voor het stimuleren van hun ontwikkeling, hun engels te verbeteren en de hygiënen verbeteren. Daarnaast kan je ook allerlei andere dingen verzinnen en daar uitvoeren.

Mijn accomodatie:

Mijn gastfamilie bestaat uit moeder Salma (41) en dochter Jeslyne (13). Moeder is observatie manager voor een safari bedrijf, en dochter zit nog op school. Ze wonen in een simpel huis met een mooie tuin. Ze hebben gewoon westers sanitair (op douche na, is wel een douche, maar niet zo 'netjes' als hier). Ik zal hier met drie andere vrijwilligers verblijven (welke nationaliteiten deze vrijwilligers hebben is nog niet bekend, maar dat komt sowieso aan bod in Tanzania zelf, misschien weet ik het al eerder). Ook is er een schoonmaakster aanwezig in het huis. Mijn accomodatie en project liggen gewoon in Tanzania, aan dezelfde weg.

Nu ik meer weet over mijn reis kan ik niet wachten om te gaan!

Kwaheri!

Details over mijn reis in Tanzania!https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/435168/details-over-mijn-reis-in-tanzania
Details over mijn reis in Tanzania!