September 2016

Voorbereidingen   (published in Tanzania)

September 26, 2016 by   Comments(2)

Hallo allemaal,

Vandaag over 1 week, op 3 oktober, vertrekt  mijn vlucht (KL569) om 10.15 naar Tanzania. Als het goed is landen we om 21:50 in Dar Es Salaam, de stad waar we de komende 8 weken zullen wonen en werken.

Hier ga ik samen met mijn vriendin Hanneke deelnemen aan het verloskunde project. Via de onderstaande link kun je zien wat dit project in houdt.

We gaan werken in het Mwananyamala Regional Hospital, (Igure St. Mwananyamala, Kinondoni District, Dar es Salaam, Tanzania). Hier werken 62 artsen, 180 verpleegkundigen op 240 bedden. Van een werkdag kunnen we verwachten dat onze dienst om 8.00 begint tot 15.00. We kunnen er uiteraard voor kiezen om langere werkdagen te maken.

Al bijna een jaar geleden hebben we dit geregeld. Eerst op het werk. Een maand vakantie met daaropvolgend een maand onbetaald verlof moest geregeld worden. Nu was dat bij mij snel gebeurd en konden we ons opgeven als vrijwilliger. Weer een paar maanden later hebben we ons vliegticket geboekt. We vliegen met KLM, op de heenweg met 1 tussenstop en op de terugweg vliegen we in een directe vlucht terug naar Amsterdam.

Na een aantal bezoeken bij de GGD zijn de nodige inentingen gehaald, en kregen we een recept voor malaria pillen.

Na twee keer een bezoek gebracht te hebben aan de Tanzaniaanse Ambassade in Den Haag, hebben we het eerste deel van ons visum gekregen. Het tweede deel moeten we in Dar Es Salaam halen, gelijk na onze aankomst op het vliegveld.

Verder hebben we handalcohol, handschoenen, steriele OK-pakken, mondkapjes, haarnetjes etc. geregeld. En uitaaraard een voorraadje oploskoffie, voor het geval ik daar 's morgens zonder koffie zit.. ;-)

In Dar Es Salaam komen we in een gastgezin, bij mama Nzaro aan Msasani Road. Hier vandaan is het ongeveer 10-15 min lopen naar de bushalte. Ook is het internetcafé in de buurt, dus ik hoop dat ik geregeld een nieuwe blog kan schrijven.

Voor degene die ik niet meer zie, tot over 2 maanden!

Janneke

Voorbereidingenhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/jhogendoorn/read/425793/voorbereidingen
Voorbereidingen