Blog 26: De laatste werkdag   (published in Kenya)

June 1, 2018 by   Comments(0)

31-05-18

Ja, dat wat ik had gezegd over mijn laatste keer bij het meer, en giraffen, dat was niet waar.

We zouden eigenlijk vandaag weer eco-stoves bouwen maar er waren geen materialen verkrijgbaar, dus het schema werd een beetje omgegooid.
We begonnen met giraffen, waarvoor ik eerst zelf een datablad moest schrijven omdat ze nergens meer een lege konden vinden. We zijn stiekem naar de jungle bij het meer gegaan om te zoeken naar luipaarden, maar helaas, ik denk dat ik die maar moet opgeven, ik heb toch een cheeta gezien, dat lijkt erop, toch?
We hebben er eigenlijk een beetje een schoolreisje van gemaakt. We zijn ook nog bij een kamelen melkerij geweest, wat Swetha verwarde met een kinderboerderij en alle kamelen stond te betasten en waar Riccardo als de dood bleek voor kamelen. We mochten ook wat van de melk proeven. Ik moet zeggen dat ik een beetje (heel erg) kieskeurig ben als het om melk gaat, ik had dan ook niet echt verwacht dat ik het echt lekker zou vinden. Het was magerder dan koemelk en het smaakte een beetje naar gras, maar het was wel supervers, het was nog op lichaamstemperatuur en we hadden het gemolken zien worden.
Het middagprogramma was weer leeuwen zoeken in de avond, dus er was geen middag programma. Wat betekende dat ik de tijd had om nog een paar interviews te doen. Ik ben naar een school geweest waar iemand was die werkt voor het reservaat en ik ben bij de vrouw geweest waar we twee weken terug een eco-stove hebben gebouwd. Echt geweldig, ze kon haar koeien niet alleen laten, dus we moesten praten in een veld tussen de runderen, dat staat vast mooi in m’n report.
Eerlijk gezegd was de leeuwen jacht niet heel geslaagd. Het interessantste wat we hebben gezien is een schildpad, wat eigenlijk best heel interessant was, want die heb ik hier niet gezien.
Morgen is het hier een nationale feestdag, dus er is geen werk. ‘S middags word ik naar Nairobi gebracht en zaterdagochtend vlieg ik weer terug naar huis.

Blog 26: De laatste werkdaghttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/443026/blog-26-de-laatste-werkdag
Blog 26: De laatste werkdag