Blog 25: Mensenkennis   (published in Kenya)

June 1, 2018 by   Comments(0)

30-05-18

Goed nieuws, vandaag is er een nieuw liedje van Halestorm uitgekomen!

Vanmorgen hebben we weer vogels geteld, maar geen watervogels dit keer. Ik heb dat een keer eerder gedaan en dat was op m’n tweede dag, dus toen heb ik vooral om me heen gekeken en niet echt hard meegeteld. Dat heb ik nu ook niet echt gedaan want ik moest notuleren, wat betekend dat ik te druk was met alle onmogelijke namen proberen op te schrijven dan om te zien over welke vogels ik het had. De landvogels zijn een stuk kleiner en vliegen snel weg, dus voor je met je ogen hebt geknippert zijn ze al weg, en ze hangen ook niet rond in zweren van tweehonderd vogels, zoals de flamingo’s.
Voor de middag stonden weer taallessen gepland maar het bleek al gauw dat niemand daar echt zin in had. Dus de anderen zijn naar Nakuru gegaan en ik ben bij mensen langs geweest waarvoor Projects-Abroad eco-stoves heeft gebouwd, om ze te interviewen voor mijn schoolproject, want je zou bijna vergeten dat dat de reden is dat ik hier ben.
Het waren allemaal oude mensen, en de meesten spraken geen Engels. Het werd me wel duidelijk gemaakt dat ik door iedereen minstens twee keer gezegend ben voor “mijn goede werk”, terwijl ik geen van die mensen ooit gezien heb. Het zorgde er zeker voor dat ik me realiseerde wat voor mazzel ik heb dat ik gewoon op een knopje kan drukken om mijn eten te koken, of de kraan open kan zetten om wat te drinken.
Toen we allemaal weer thuis waren zagen we dat er een hele groep nieuwe vrijwilligers op het bord was bijgeschreven. In de woonkamer staat een whiteboard met de namen, periode van verblijf en nationaliteit van de vrijwilligers die die maand komen. Alleen was iemand vergeten om de nationaliteiten bij de nieuwelingen te zetten, dus wij hebben er een spelletje van gemaakt om dat te raden, en we hebben het nog best goed gedaan ook. En toen we toch bezig waren hebben we ook maar wat andere dingen geraden, zoals leeftijd, en geaardheid...

Blog 25: Mensenkennishttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/443025/blog-25-mensenkennis
Blog 25: Mensenkennis