January 2012

Nog minder dan 3 weken in ik vertrek naar Tanzania!!   (published in Tanzania)

January 26, 2012 by   Comments(1)

Yambo!!  (Swahilis voor hallo)

Een buitenlandse stage doen is altijd al een droom geweest van mij. En nu is het zover! Over 19 dagen vertrek ik voor 3 maanden naar Dar Es Salaam (Tanzania)! Ik zit momenteel in mijn laatste jaar Vroedkunde en ga dus in Tanzania 3 maanden stage lopen op de verloskamer. Ik kom terecht in een regionaal ziekenhuis met gemiddeld 70 tot 90 bevallingen per dag. Dat zijn er echt ongelovelijk veel.

Ik verblijf die 3 maanden in een gastgezin samen met nog 2 andere vrijwilligers. Het leuke is dat die 2 andere vrijwilligers mijn vriendinnen zijn die mee op buitenlandse stage gaan. Fun verzekerd!!

Ondertussen zijn er al veel voorbereidingen gebeurd. Vaccinaties laten zetten, visum gaan aanvragen, malariatabletten gaan kopen, vliegtuigtickets boeken, .... Nu is het vooral nog mijn koffer pakken en zien dat alles er in past zonder overgewicht te hebben.

Nu mijn vertrek begint te naderen krijg ik steeds meer vragen over hoe het leven daar zou zijn. Ik kan mij niet echt voorstellen waar ik terecht ga komen en wat het gaat zijn om 3 maanden te leven en te werken in een totaal andere cultuur. Ik ben echt benieuwd naar wat mij te wachten staat!

In ieder geval zal ik proberen om zo veel mogelijk mijn avonturen en verhalen hier te vertellen. Hopelijk heb ik geregeld internet.

Nog minder dan 3 weken in ik vertrek naar Tanzania!!https://www.mytripblog.org/pg/blog/aameloot/read/175933/nog-minder-dan-3-weken-in-ik-vertrek-naar-tanzania
Nog minder dan 3 weken in ik vertrek naar Tanzania!!