I did it!   (published in Ghana)

July 15, 2017 by   Comments(1)

Yes I did it! Wow de zes weken zijn voorbij! 43 dagen voorbij gevlogen! Maar wat heb ik nog een leuke laatste week gehad.

Vijf dagen op outreach geweest. Met te beginnen op maandag 2 scholen in Ayikuma. Op dinsdag naar de school op ons kruispunt, New Town School, een hele grote school. Op woensdag naar twee scholen geweest, kleine scholen, maar een er van heeft wel grotere wonden. Dit omdat het een school is voor kinderen van ouders die minder geld hebben. Hierdoor zijn de wonden ook ernstiger. Op donderdag maar een hele kleine school geweest. Op al deze scholen hebben we wonden en ringworm verzorgd.

Op vrijdag hebben we twee klas lokalen geschilderd. En wel op New Town School. Leuk voor een dag, maar aan het einde van de dag had ik het helemaal gehad, was ik moe en zeer vies! Ik krijg het altijd voor elkaar om mezelf mee te schilderen! Maar trots op ons dat we het ondanks de hitte gedaan hebben!

Deze week naar de kleermaker geweest om mijn op maat gemaakte kleren, in Ghanese stijl, op te halen! Helemaal blij met het resultaat! Min broek ga ik zelfs op mijn weg naar huis dragen.

Op vrijdagavond, mijn laatste avond, gingen we met een andere groep vrijwilligers drankjes doen in Memfi en Akropong. Zelfs nog een aantal nieuwe kaart spelletjes geleerd! Het was zeer gezellig!

Op zaterdag, mijn laatste dag, gingen we met het hele gezin. Inclusief de andere vrijwilligers naar de waterval in Dodowa! Het blijft prachtig! Echt genoten van het water, de zon en al die lieve mensen om mij heen! En toen was het toch echt zover! Beginnen met het inpakken van mijn koffer.  Toch wel raar om mijn klamboe van mijn bed af te halen en alles weer leeg te zien. Maar wat heb ik zin om weer naar huis te gaan. Ik ga Ghana en vooral de mensen hier heel erg missen. Maar ik mis de mensen thuis toch ook wel heel erg. Na een

afscheidsdiner (redred) was het dan zover! Taxi is er, koffers zijn gepakt en de familie foto's zijn gemaakt! Op naar het vliegveld, op naar het allerlaatste gedeelte van mijn grote avontuur! Eenmaal op het vliegveld is het toch wel definitief, ik ga terug naar huis! Wat ga ik iedereen hier missen, waar wat zal ik blij zijn als ik morgenvroeg weer iedereen zie in Amsterdam!

Toch wel trots op mezelf, dat ik dit avontuur ben aangegaan! Dat ik deze stap genomen heb! En ik heb enorm van ieder moment genieten! Bedankt voor alle lieve berichtjes tijdens dit grote avontuur!

Liefs! X

I did it!https://www.mytripblog.org/pg/blog/LeanneJanssen/read/436973/i-did-it
I did it!

Welkom thuis na dit geweldige avontuur! En echt gaaf wat je voor de kids daar hebt gedaan!!

Anonymous 70 days ago