Het zit er alweer op!   (published in Madagascar)

August 2, 2016 by   Comments(1)

Hallo!

Hierbij mijn laatste post op mijn blogpagina. Helaas...vanaf mijn eigen bank in Oudewater. Ik heb een ontzettend mooie tijd gehad in Madagascar en we hebben hele mooie dingen gedaan voor de mensen in Andasibe. We hebben de kinderen echt wat bijgebracht én ze hebben enorm veel aandacht gekregen! Ik vond het dan ook jammer dat ik weer naar huis moest.

Naast het lesgeven en de activiteiten met de kinderen hebben we het overige sponsorgeld ook goed gebruikt.

Dit is wat er met het extra sponsorgeld is gebeurd:

- Het modderpad dat leidt naar school hebben we helemaal verhard gemaakt (met de hand!) door middel van cement. Zo hoeven de kinderen niet meer met hun blote voeten weg te zakken in de moddel voordat ze op school aankomen.

- Op het terrein (eveneens zand/modder) van een van de schooltjes waar we werkten zijn we begonnen met het aanleggen van een compleet basketbalveld, eveneens helemaal verhard met cement. Alle spullen zijn al gekocht, ik heb zelf geholpen met de start van de bouw en verwacht wordt dat het veldje eind van deze maand af is.

- Tot slot hebben we een zaaltje ingericht in het dorp voor kinderen die niet naar school kunnen gaan omdat hun ouders het niet kunnen betalen. We hebben een hele boekenkast gevuld met les-, lees- en plaatjesboeken, we hebben tafels en stoelen gekocht en een whiteboard. Projects-Abroad zorgt dat deze plek wordt bemand door minimaal een vrijwilligers, zodat de kinderen toch nog iets van onderwijs meekrijgen.

Kortom, er is veel gebeurd in een maand, en buiten dat ik heel veel leuke mensen heb leren kennen en een geweldige tijd heb gehad, ben ik er zelf ook wijzer van geworden. Zeker voor herhaling vatbaar dus!

Rest mij nog om iedereen ontzettend te bedanken om te doneren, voor het komen op het geslaagde benefietdiner, voor de support voorafgaand aan de reis en voor het lezen van de blog. Superveel dank iedereen!

Wie weet tot volgend jaar

Groetjes,

Jarrish

Het zit er alweer op!https://www.mytripblog.org/pg/blog/Jarrish97/read/424331/het-zit-er-alweer-op
Het zit er alweer op!

Hi Jarrish,

Wauw wat een mooie donaties! Jullie zijn een voorbeeld voor de vrijwilligers. Hopelijk reizen er snel meer af naar Madagaskar, zodat het schooltje bemand blijft :)

Dank je wel!

Groetjes,