Week twee: snel gegaan, weer veel gedaan   (published in Peru)

January 23, 2017 by   Comments(1)

, , ,

Een week voorbij, deze is stiekem heel snel gegaan. Woensdag als sociale activiteit een kookcursus gedaan, waarin we een typisch Peruaans gerecht gingen maken: Causa: dit bestaat uit een laag geprakte aardappelen en zoete pepers, dan een laag tonijn of kip met ui en veel mayonaise en dan weer een laag geprakte aardappelen met zoete pepers. En dan bovenop nog avocado en paprika. Ik houd niet van tonijn, maar ik had mezelf voorgenomen hier alles te proberen, dus dat heb ik gedaan. De volgende keer ga ik hem toch liever met kip proberen haha. Aan het begin van de week heb ik aan mijn supervisor gevraagd of het mogelijk was dat ik ook naar andere afdelingen ga. Dus we zouden dinsdag naar de grote baas en tevens ook traumatoloog gaan. Ik kwam echter op mijn werk en mijn collega's zeiden dat hij naar me had gevraagd. Dus ik Pati sms'en maar die antwoordde natuurlijk niet meteen. Dus ik besloot toch maar zelf te gaan, toen was het redelijk snel geregeld. Ik mag de komende twee weken naar de kinderafdeling en de twee weken erna naar de obstetrie. En daarna is het nog maar twee weken! Hij bood al aan meteen langs de kinderafdeling te gaan, maar ik besloot deze week bij de triaje en tropico af te maken en vanaf morgen (maandag) hier te beginnen. Dat was ook goed, en zo had ik zelf geregeld dat ik naar een andere afdeling kon, stiekem best trots! Laatste week rustig afgemaakt, vrijdag was wel een beetje apart, ik sloot toch alvast iets af, namelijk die afdeling. Misschien kom ik er de laatste 2 weken nog terug, maar voor nu ziet het eruit dat ik daar mijn laatste dag heb gehad. Vrijdag hadden Twan en ik 7 maanden verkering, vreemd om dat niet samen door te brengen, maar fijn dat er facetime bestaat, dus heb ik fijn met hem gefacetimed na zijn bandrepetitie. En erna ben ik snel gaan slapen, want 's nachts om 02.40 zou de wekker gaan, om zo op tijd te zijn als ik om 03.20 werd opgehaald voor de Rainbow Mountain. Dit avontuur hebben jullie in mijn vorige blog kunnen lezen. Ik wilde hier nog iets aan toevoegen. Santiago bracht me 's nachts naar het busstation waar ik werd opgehaald. Op mijn boekingsbevestiging stond echter geen één tijd, maar twee: 03.20 en 03.30. Natuurlijk zorgde ik dat ik er 03.20 stond, maar natuurlijk wist ik ook wel dat ze er 03.30, al dan niet pas later zouden zijn. En inderdaad. 03.31 waren ze er niet en ging Santiago bellen. Ze zouden er over 10 minuten zijn. Toch fijn he, Spaans kunnen. Ze waren er inderdaad binnen 10 minuten en zo begon ik aan mijn tocht. Twee haltes verder stapte mijn reisgezelschap ook op en konden we beginnen aan deze mooie tocht. Want nog steeds geniet ik na als ik alle mooie foto's zie!
Vandaag heb ik verder lekker een rustdag gehouden: uitgeslapen, lekker ontbeten, wat gefacetimed en dingen op facebook gedaan, geluncht, weer wat gefacetimed. Met gisteren achter de rug en morgen weer veel nieuwe indrukken in het vooruitzicht leek me dat het beste idee. Eigenlijk zou ik vanochtend met Sophia naar de kerken op de Plaza de Armas gaan, die dan gratis toegang hebben zoals ik eerder vertelde. Helaas is ze gisteravond ziek geworden en voelde ze zich vanochtend zo slecht dat ze naar het ziekenhuis is gebracht door Santiago en daar ook nu nog is tot morgen. Dus dat was wel vervelend vandaag en ook een beetje schrikken, want ik hoop zo dat ik niet zo ziek word dat ik naar het ziekenhuis moet. Hier heb je helaas niet zoveel over te zeggen. Maar ik let op wat ik eet, slaap genoeg, drink genoeg en luister goed naar mijn lichaam, dus geen zorgen, ik let zo goed op mezelf als mogelijk is hier :)
Laat een nieuwe week beginnen, dan laat ik snel weer van me horen!
Bresos (liefs, letterlijk "kussen"),
Daisy

Week twee: snel gegaan, weer veel gedaanhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/429139/week-twee-snel-gegaan-weer-veel-gedaan
Week twee: snel gegaan, weer veel gedaan

Hey,

Ben zo blij dat je het goed naar je zin hebt. Scheelt volgens mij echt heel veel. Bovendien zie je nu allemaal lieve Peruaanse kindjes heel de dag, dus volgens mij heb je je plek in het ziekenhuis iets beter gevonden. Wat ik stiekem wel heel fijn vind.

Ben zo blij dat ze je zo midden in de nacht wegbrengen, hoef je niet alleen op pad midden in de nacht. Denk dat je het zelf ook had gekund hoor, maar vind dit iets fijner.

Zo fijn dat de rainbow mountain goed is bevallen, echt hele mooie foto's wil het heel graag nog samen gaan doen, maar we moeten even kijken of dat lukt.

Erg schrikken van Sophia, gelukkig gaat het inmiddels beter, maar hoop echt dat je niet wordt opgenomen in het ziekenhuis.

Ik hou van je

Twan