Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Blog 23: Voor de verandering   (published in Kenya)

27-05-18

Natuurlijk, net die ene keer dat ik m’n camera vergeet...

Het was niet een hele bijzondere ochtend, behalve dan dat we een half uurtje langer konden slapen. We zijn weer vallen gaan zoek. De buit was niet zo groot als vorige week, maar we hadden er toch aardig wat.
Vallen zoeken is de enige activiteit waarbij we veel lopen, en omdat we het altijd ‘s ochtends doen is het gras altijd nat. Omdat het de hele dag heel mooi weer was heb ik besloten om tussen de middag, voor het eerst, de pijpen van m’n broek te ritsen, om ze te laten drogen en m’n melkflessen een beetje zon te geven. Dat laatste was misschien pakte niet helemaal uit zoals ik had gehoopt. M’n benen hebben nu wel een kleurtje, maar het is licht roze.
‘S middags deden we giraffen. We begonnen heel goed met een groep van een stuk of vijfentwintig, maar toen we een tijdje niks meer vonden raakten we allemaal een beetje afgeleid en zijn we stiekem leeuwen gaan zoeken, want er was recentelijk een signaal opgepikt in de buurt.
En we vonden ze nog ook, twee mannetjes onder een een boom. Net als ik m’n camera niet bij me heb.
We zijn ook nog even naar het meer gegaan. Voor Simon, die gister is aangekomen, was het de eerste keer. Voor mij waarschijnlijk de laatste.
‘S avonds ben ik vroeg in bed gaan liggen, voor een beetje “me-time”.

Blog 23: Voor de veranderinghttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442932/blog-23-voor-de-verandering
Blog 23: Voor de verandering

Blog 22: Het laatste uitje   (published in Kenya)

27-05-18

Ik heb tussen de middag eindelijk de doorn die al sinds donderdag in m’n hand zit weten te extraheren. Dat kreng heeft vier dagen vast gezeten. Oh, en ik heb een foutje gemaakt met de ugly big five, geen berghagedis maar de gier. Die heb ik toch ook gezien.

Het was weer een leuke dag. Ik ben met Swetha naar de buren geweest, Lake Nakuru National Park. Voor het eerst was de chauffeur op de afgesproken tijd bij het kamp om ons op te halen. Het was een heel fijn busje, iets kleiner dan de anderen, maar er stonden minder stoelen in waardoor er meer ruimte was.Het was niet eens een uurtje rijden naar het park, wat betekende dat we al voor acht uur binnen waren. Veel dieren zijn hetzelfde als in Soysambu, zoals de zebra’s, giraffen, flamingo’s en gazellen, maar het landschap is heel anders. Nakuru is veel bossiger en heuvelachtiger, echt schitterend. Zelfs als er geen dieren te zien waren was het nog geweldig om daar doorheen te rijden.Waar we voor kwamen waren de neushoorns, waarom het park bekend staat. We hadden al vrij snel een groepje gespot, maar die waren heel ver weg en we wisten eigenlijk alleen dat het neushoorns waren omdat de gids het zei, maar het bood wel hoop voor de rest van de dag dat ze nog wat dichter bij zouden komen.Ondertussen zijn we de rest van het park gaan onderzoeken. Er waren onwijs veel apen en buffels. Door die laatste zijn we een keer bijna aangevallen, hij rende recht op de auto af. Blijkbaar zijn de buffels in Nakuru een stuk agressiever dan die in Soysambu, hun eerste reactie op mensen is wegrennen.We hebben ook een heleboel wrattenzwijnen gezien, meestal met biggetjes. Dit zijn toch een van m’n favoriete dieren die ik hier heb gezien, ze zien er zo grappig uit als ze wegrennen met hun staart omhoog, doet me ...

Blog 22: Het laatste uitjehttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442828/blog-22-het-laatste-uitje
Blog 22: Het laatste uitje

Blog 21: Keniaans tempo   (published in Kenya)

26-05-18

We hebben vandaag buiten de deur geluncht. Echt niet normaal hoe goedkoop dat was, en nog heel lekker ook. Jammer dat we niet elke dag in Nakuru kunnen eten.

Zaterdagen zijn vrij, dus ik heb een beetje uitgeslapen. Daarna heb ik een tijdje aan m’n blogs en foto’s gewerkt. Rond half elf ben ik met Swetha en Karioki naar Nakuru vetrokken. Karioki moest boodschappen doen ik wij moesten geld pinnen voor ons uitje van morgen. We dachten dat we binnen een uur of twee wel weer thuis zouden zijn, hadden wij het even mis.We liepen eerst een stukje naar het dorpje in de buurt. Daar hebben we een tijdje bij het busstation gewacht op een matatu. Toen die uiteindelijk arriveerde werd die echt propvol gedouwd, er was plek voor vijftien mensen maar er zaten er eenentwintig in, mij hoor je nooit meer klagen over arriva. De bus deed er ook nog een kwartier over voordat we eindelijk vertrokken van het busstation. Gelukkig was het niet heet in het busje, dat was de druppel geweest.Aangekomen in Nakuru was het onwijs druk en ik werd van alle kanten aangesproken en zelfs vastgepakt. Toen we wat meer richting het centrum gingen kregen we wat meer de ruimte.Toen we geld hadden getrokken ging Karioki naar de markt voor de boodschappen en wij naar een supermarkt om wat snacks in te slaan voor morgen. Ik heb mezelf getrakteerd op m’n eerste flesje cola in drie weken. Het was echt maar zeventig cent, terwijl zo’n flesje thuis makkelijk tweeënhalve euro kost.Toen we klaar waren in de supermarkt hebben we in een restaurantje de tijd een beetje gedood, maar toen we op het afgesproken tijdstip op Karioki stonden te wachten was hij nog niet klaar met de boodschappen, dus hij heeft ons naar het busstation gebracht en ons ervan verzekerd dat we de weg vanuit het ...

Blog 21: Keniaans tempohttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442827/blog-21-keniaans-tempo
Blog 21: Keniaans tempo

Blog 20: Vies   (published in Kenya)

25-05-18

Ik ben thuis al geen fan van tomaten of komkommers, maar hier zijn ze echt ranzig. Het waren geen echte komkommer en tomaat, maar het leek er wel op en ze waren alle bij niet lekker.

Vandaag gingen we weer naar het meer. Niet om vogels te tellen, maar om de boel op te ruimen. Toen we aankwamen zagen we een man zonder shirt een gat graven aan de oever. Later bleek dat hij z’n bad aan het klaarmaken was. Er zijn een aantal hete bronnen langs het meer en veel locals gebruiken het als badkamer een washok.
Dat bleek later ook toen we het afval gingen rapen. Het lag vol met gebruikte kleren (vooral onderbroeken), luiers en zelfs een flesje met pis. Het was sowieso een vies werkje, er was heel veel afval dat er duidelijk al een tijdje lag, zo lang dat de planten er doorheen groeiden en er mieren in woonden.
We hadden niks om alles mee op te rapen dus je moest elke keer bukken, wat niet echt lekker voor je rug was, zeker niet als je de dag ervoor al een hele middag je evenwicht hebt geprobeerd te houden op een scheve kameel.
Wat alles een beetje beter maakte waren de pelikanen die heel dichtbij kwamen.
We hadden de middag vrij. Ik heb die tijd gebruikt om m’n blog bij te werken. Eindelijk lopen de blogs en fotoalbums gelijk. Met een beetje geluk ben ik begin volgende week weer bij.
De rest van de dag heb ik gewoon een beetje geluierd. Tegen het eind van de middag hebben we afscheid genomen van Ruri, want haar week zat er op.

Blog 20: Vieshttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442826/blog-20-vies
Blog 20: Vies

Blog 19: Nieuwe avonturen   (published in Kenya)

May 26, 2018 by   Comments(0)

24-05-18

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik de big five dan wel niet allemaal gezien heb, maar wel mooi de ugly big five: hyena, wildebeest, wrattenzwijn, mountain lizard (berghagedis?) en maribu stork (mariboe ooievaar?)

Weer hard werken vandaag. We hebben in de ochtend geholpen met het bouwen van een Boma, dat is een soort omheining voor vee om te zorgen dat de leeuwen er niet bij komen. Die omheining word gemaakt van acacia, die typisch Afrikaanse boom met horizontale bladeren. Wat je niet op de foto’s ziet is dat ze onwijs stekelig zijn, met stekels van bijna vijf centimeter lang.We moesten eerst stukken van de bomen afhakken met een machete. Ziet er cool uit, maar het is heel zwaar en je krijgt er blaren van op je handen. Natuurlijk werd mij pas verteld dat ik het vereerd deed toen ik al aan m’n tweede boom begonnen was. Best frusterend, zoals wij stonden te zwoegen op een takje terwijl die gasten die wij aan het “helpen” waren in een klap een halve boom om hakten.Daarna moesten de takken op een kar geladen worden geladen. Voordeel was dat door de stekels de takken als klittenband op elkaar bleven liggen, nadeel was dat je een gigantische stekel boom boven je hoofd moest tillen en op een stapel andere stekel bomen moest gooien. Soms waren de takken zo zwaar dat je ze met z’n tweeën moest tillen, en als je dan niet goed communiceert kom je vast te zitten, zo zat ik met m’n haar vast in de ene tak en stak de ander in m’n kont terwijl ik omsingeld was door weer een ander. En dan moest je ze ook nog weer van de wagen af zien te krijgen en op de omheining gooien.Tussen de middag was er tijd om een poging te doen de acacia-stekels uit je handen de peuteren, en in mijn geval snijden omdat ze zo diep zitten. Maar niet te ...

Blog 19: Nieuwe avonturenhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442802/blog-19-nieuwe-avonturen
Blog 19: Nieuwe avonturen

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Belize