Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Een speciale werkdag in het afgelegen dorpje Quillahuata   (published in Peru)

February 17, 2017 by   Comments(1)

, , , ,

Aan vandaag wil ik een aparte blog wijden, aangezien het geen normale werkdag was. Eerst maar eens vertellen hoe het allemaal begon... Gisteren zou ik eigenlijk mijn eerste werkdag bij de echografie hebben, echter toen ik daar aankwam, kreeg ik eerst de indruk dat ik niet welkom was, de deur werd angstvallig dichtgehouden en ook leek ze een beetje gefrustreerd. Echter, na naar de baas te zijn geweest en de obsetrie, kwam ik erachter dat het echoapparaat kapot was... Ja, net nu, net nu ik daar mijn eerste werkdag zou hebben. Maar misschien was het een geluk bij een ongeluk en moest het allemaal wel zo zijn. Want nu kwam ik dus een extra dag bij de obsetrie terecht, waar op dit moment ook een aantal andere Spaanse vrijwilligsters werken. Een daarvan zat bij dezelfde dokter als ik. Zij vertelde dat ze vanuit het ziekenhuis de volgende dag (vandaag dus) met en ambulance naar Quillahuata zouden gaan, een afgelegen dorpje in de bergen bij Cuzco. Eerst begreep ik dit niet helemaal, maar na een aantal keer ernaar gevraagd te hebben aan zowel haar, Adriana heet ze, en de arts, begreep ik dat ik 06.15 (ja, dat was wel jammer...) bij het ziekenhuis moest zijn en dat ze in dit dorpje vaccinaties gingen doen bij kinderen. Nou, dat klonk natuurlijk allemaal al superleuk! (Oké, behalve het vroege opstaan dan...). Ik vond het wel erg spannend, maar vanochtend heb ik dus de wekker op 05.00 uur gezet, en ben ik om 06.00 uur met de taxi gegaan, er reden rond deze tijd namelijk nog erg weinig bussen. Aangekomen bij het ziekenhuis zag ik al enkele patienten, geen idee waarom zo vroeg... En Adriana en Martha, het andere Spaanse meisje wat mee zou gaan. Tot nu toe ging het goed. Maar het zou Peru niet zijn, als er iets anders loopt dan gepland. Want het werd 06.25 uur, 06.35 uur en ...

Een speciale werkdag in het afgelegen dorpje Quillahuatahttps://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/430196/een-speciale-werkdag-in-het-afgelegen-dorpje-quillahuata
Een speciale werkdag in het afgelegen dorpje Quillahuata

Care & community in Ghana   (published in Ghana)

February 15, 2017 by   Comments(0)

Hey so I have never done this before but I’ve just booked my project to Ghana for July 7, I was wondering if anyone else is going at that time and any advice anyone can give me. I’m really confused about what clothing to take as the guide says one thing but the pictures show another. Any help is much appreciated, thanks xx

Care & community in Ghanahttps://www.mytripblog.org/pg/blog/lauren/read/430101/care-community-in-ghana
Care & community in Ghana

Op de helft! Na een mooie week :)   (published in Peru)

February 13, 2017 by   Comments(1)

, , , , , ,

Alweer de vijfde week voorbij, wat mij op de helft van mijn project hier brengt. Een apart gevoel, om nu juist af te gaan tellen de andere kant op. Eerlijk gezegd is deze week ook echt voorbijgevlogen, maar dat is natuurlijk alleen maar een goed teken. Ik vind de obstetrie ook echt een leuke afdeling, dus dat maakt het ook weer makkelijker. Komende week begin ik echter ook op de echografie. Eigenlijk zou dit pas de week erna zijn, maar ik hoorde dat de echografie alleen op maandag, woensdag en vrijdag werkt. Dus ga ik hier vanaf komende woensdag hier die dagen werken en de andere dagen nog op de obstetrie. Afgelopen woensdag hadden we nog een sociale activiteit, waarin we gekookt hebben. Een typisch Peruaans gerecht bestaande uit aardappelen, sla, ei en een kaassaus. Nou weten de meeste van jullie wel, dat ik geen kaas lust. Ondanks dat mensen me proberen te overtuigen dat de kaas hier heel anders en veel minder sterk is, ben ik hier nog niet echt van overtuigd (al heb ik wel een stuk pizza op een tijdje terug en die vond ik erg lekker, ik geef het toe...). Maar ik had me voorgenomen alles te proberen, dus nu ook. Ik heb gewoon veel aardappels en ei genomen, en maar een kleine beetje kaassaus. Daarnaast hebben we het typisch Peruaanse drankje Chicha morada gemaakt. Dit is een zoete drank gemaakt van paarse maïs (en heel veel suiker... natuurlijk). Vrijdagavond was er een concert van een band waarin een staflid van Projects Abroad, Hugo, speelt. Erg leuk om mee te maken, zo'n optreden in het buitenland. Erg speciaal vond ik het dat we allemaal zitplekken hadden, maar dat sommige mensen hier toch helemaal los gingen. Zaterdag ben ik met een aantal vrijwilligers naar Salineras geweest, dit zijn zoutpannen die midden in de bergen leggen. Het was veel groter dan ik ...

Op de helft! Na een mooie week :)https://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/429947/op-de-helft-na-een-mooie-week-
Op de helft! Na een mooie week :)

Blog 2 : Eerste werkweek   (published in Argentina)

February 10, 2017 by   Comments(0)

Lief thuisfront,

Afgelopen week was alweer mijn eerste week in Cordoba! Ik woon met mijn Argentijnse 'mama' Ines, haar zoontje Matheo (maar die is nu nog op vakantie met zijn papa, want de ouders zijn gescheiden), een Canadese jongen Adair en een Amerikaans meisje Maddy (met Maddy deel ik ook een kamer). Ook zijn er 2 hondjes, Canelo en Pompi. De woonwijk waar ik woon is best ver buiten het centrum, maar wel dichtbij het hoofdkantoor van Projects Abroad (daar moet ik elke werkdag heen) en ook heel dicht bij mijn project Copa De Leche (="beker melk"). Het is een rustige buurt met veel grote huizen en heeel veel honden (minstens 2 per huishouden en alle honden leven in de tuin, waardoor ze 's nachts allemaal naar elkaar blaffen). Toch is het 's avonds best gevaarlijk. Van Ines moet ik, als het donker is, een taxi pakken en de sleutel van mijn huis al in mijn hand hebben zodra ik uit de taxi stap, zodat ik snel naar binnen kan en niet eerst naar mijn sleutel moet zoeken. Gelukkig heb ik ook mijn 2 huisgenootjes waarmee ik thuis kan komen.

Zaterdag, mijn aankomstdag in Cordoba, hadden de vrijwilligers een uitstapje in Mendoza. Die dag had ik in mijn eentje een beetje de buurt verkend. Zondag liet Ines mij nog het een en ander zien en zondagavond ben ik het centrum ingegaan met Braedon (USA) en een ander meisje uit Duitsland met een heel moeilijke Zweedse naam. We zijn naar een markt gegaan en daarna zijn we naar een plein gelopen waar heel veel mensen aan het dansen waren. Argentijnen kunnen zo goed dansen! Wij hadden het maar bij toekijken gelaten.

Maandag kwam mijn coördinator Silvina (we noemen haar Silvi) mij ophalen en bracht me naar het hoofdkantoor, waar ik Alex (Engeland) en Christoffer (Denemarken) ontmoette. Zij zitten samen met mij bij Copa De Leche, maar ...

Blog 2 : Eerste werkweekhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/Liselotte/read/429858/blog-2-eerste-werkweek
Blog 2 : Eerste werkweek

Physiotherapy project Ghana!   (published in Ghana)

February 9, 2017 by   Comments(0)

, , , ,

I have just booked my trip with ProjectsAbroadUK to Ghana, to embark on a project in physiotherapy. I am really looking forward to it! and wondered if anybody else here would be going to do a physiotherapy project and/or going to Ghana in July 2017? also, if anybody has already been on a project in Ghana- are you able to give any advice? places I must visit whilst there? What to expect? etc? any advice would be great.

If you're going around the same time as me, please do get in touch! I will be doing some independent travel after my project and wouldn't mind buddying up with somebody.

Best wishes,

Roxy

Physiotherapy project Ghana!https://www.mytripblog.org/pg/blog/rlynch1/read/429784/physiotherapy-project-ghana
Physiotherapy project Ghana!

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Belize