Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Blog 20: Vies   (published in Kenya)

May 29, 2018 by   Comments(0)

25-05-18

Ik ben thuis al geen fan van tomaten of komkommers, maar hier zijn ze echt ranzig. Het waren geen echte komkommer en tomaat, maar het leek er wel op en ze waren alle bij niet lekker.

Vandaag gingen we weer naar het meer. Niet om vogels te tellen, maar om de boel op te ruimen. Toen we aankwamen zagen we een man zonder shirt een gat graven aan de oever. Later bleek dat hij z’n bad aan het klaarmaken was. Er zijn een aantal hete bronnen langs het meer en veel locals gebruiken het als badkamer een washok.
Dat bleek later ook toen we het afval gingen rapen. Het lag vol met gebruikte kleren (vooral onderbroeken), luiers en zelfs een flesje met pis. Het was sowieso een vies werkje, er was heel veel afval dat er duidelijk al een tijdje lag, zo lang dat de planten er doorheen groeiden en er mieren in woonden.
We hadden niks om alles mee op te rapen dus je moest elke keer bukken, wat niet echt lekker voor je rug was, zeker niet als je de dag ervoor al een hele middag je evenwicht hebt geprobeerd te houden op een scheve kameel.
Wat alles een beetje beter maakte waren de pelikanen die heel dichtbij kwamen.
We hadden de middag vrij. Ik heb die tijd gebruikt om m’n blog bij te werken. Eindelijk lopen de blogs en fotoalbums gelijk. Met een beetje geluk ben ik begin volgende week weer bij.
De rest van de dag heb ik gewoon een beetje geluierd. Tegen het eind van de middag hebben we afscheid genomen van Ruri, want haar week zat er op.

Blog 20: Vieshttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442826/blog-20-vies
Blog 20: Vies

Blog 19: Nieuwe avonturen   (published in Kenya)

24-05-18

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik de big five dan wel niet allemaal gezien heb, maar wel mooi de ugly big five: hyena, wildebeest, wrattenzwijn, mountain lizard (berghagedis?) en maribu stork (mariboe ooievaar?)

Weer hard werken vandaag. We hebben in de ochtend geholpen met het bouwen van een Boma, dat is een soort omheining voor vee om te zorgen dat de leeuwen er niet bij komen. Die omheining word gemaakt van acacia, die typisch Afrikaanse boom met horizontale bladeren. Wat je niet op de foto’s ziet is dat ze onwijs stekelig zijn, met stekels van bijna vijf centimeter lang.We moesten eerst stukken van de bomen afhakken met een machete. Ziet er cool uit, maar het is heel zwaar en je krijgt er blaren van op je handen. Natuurlijk werd mij pas verteld dat ik het vereerd deed toen ik al aan m’n tweede boom begonnen was. Best frusterend, zoals wij stonden te zwoegen op een takje terwijl die gasten die wij aan het “helpen” waren in een klap een halve boom om hakten.Daarna moesten de takken op een kar geladen worden geladen. Voordeel was dat door de stekels de takken als klittenband op elkaar bleven liggen, nadeel was dat je een gigantische stekel boom boven je hoofd moest tillen en op een stapel andere stekel bomen moest gooien. Soms waren de takken zo zwaar dat je ze met z’n tweeën moest tillen, en als je dan niet goed communiceert kom je vast te zitten, zo zat ik met m’n haar vast in de ene tak en stak de ander in m’n kont terwijl ik omsingeld was door weer een ander. En dan moest je ze ook nog weer van de wagen af zien te krijgen en op de omheining gooien.Tussen de middag was er tijd om een poging te doen de acacia-stekels uit je handen de peuteren, en in mijn geval snijden omdat ze zo diep zitten. Maar niet te ...

Blog 19: Nieuwe avonturenhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442802/blog-19-nieuwe-avonturen
Blog 19: Nieuwe avonturen

Blog 18: chapati met dippie   (published in Kenya)

23-05-18

Ruri doet de deur niet op slot als ze op de wc zit. Ik ben vandaag twee keer bij haar naar binnen gelopen.

De giraffentocht van vanmorgen was eigenlijk precies hetzelfde als vorige week, maar dan omgekeerd. Eerst de grote groep van Dirty en vervolgens nog maar twee enkele giraffen. Een verschil was dat ik vandaag de foto’s moest maken, als het ff kan doe ik dat ook niet meer, je bent te veel bezig met ze onder de juiste hoek voor je lens te krijgen om te genieten van de dieren.We gingen ook weer naar de grot, zodat Ruri die ook kon zien. We zijn dit keer alleen niet zo diep naar binnen gegaan, omdat er verse poep lag en het rook naar rauw vlees. Me door een hyena laten verslinden staat niet op m’n bucketlist.Een nieuw uitje was de cattle dip. Probeer je eerst eens voor te stellen wat dat zou kunnen zijn. Zie je het voor je? Ok, het was een soort kanaaltje waar als een soort lopende band koeien doorheen gedreven werden. In het badje zat een goedje dat ze beschermt tegen parasieten. Het zag er heel grappig uit om de koeien zo in het water te zien springen en vervolgens een stukje te zien zwemmen.‘S middags zouden we kamelen gaan rijden, maar dat ging helaas niet door omdat onder weg naar het kamp de auto kapot ging. Daardoor hebben we ook het laatste stuk moeten lopen.In plaats van de kamelen hadden we dus de middag vrij en ‘s avonds gingen we onze eigen chapati maken, dat is een soort flatbread dat hier vaak gegeten word met stoofpotjes en bonen. Onze chapati’s waren niet zo goed als wanneer de kok ze maakt, maar ik denk dat die van mij wel de beste waren, hihi. De jongens hebben geprobeerd die van hen beter te maken door het laatste beetje ketchup eroverheen te gooien, ze hadden die fles zondag gekocht. Misschien ga ik eens ...

Blog 18: chapati met dippiehttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442758/blog-18-chapati-met-dippie
Blog 18: chapati met dippie

Blog 17: Medeplichtig?   (published in Kenya)

22-05-18

Het was koud vandaag. De nachten worden ook kouder. Ik zit ook op het zuidelijk halfrond en het wordt hier winter. Maar ook bij de evenaar dus winter betekend zeventien graden.

We gingen vanmorgen weer naar het meer, wat trouwens Elmenteita heet, ik geloof niet dat ik dat heb verteld. We hadden eigenlijk precies hetzelfde programma als vorige week, maar we zagen natuurlijk wel andere dingen.Er waren minder flamingo’s vandaag dan vorige week, maar nog steeds heel veel. Ik denk dat het iets te maken had met dat het een beetje druilerig weer was, want er waren sowieso minder dieren rond het meer. We zagen wel een paar jonge flamingo’s, die zijn grijs in plaats van roze.We kwamen dit keer ook een busje met dikke toeristen tegen, die hebben we hier nog niet echt gezien.We hadden de middag vrij, want er was weer een avondprogramma. Alle anderen hebben die tijd gebruikt voor een middagdutje, maar ik heb eindelijk een goede manier gevonden om m’n foto’s te uploaden, alleen duurt het wel lang. Ik moet eerst de foto’s importeren van m’n camera, dan van de foto een foto maken op m’n telefoon en die foto naar mezelf mailen als een kleiner bestand, ik heb ook screenshots op de iPad geprobeerd te mailen, maar dat werkte niet. Ik ben de hele middag druk bezig geweest de foto’s up to date te krijgen, maar het gaat nog wel een paar dagen duren.We gingen ‘s avonds weer op zoek naar leeuwen. We gingen naar een stuk van het reservaat waar we volgens mij nog niet geweest zijn, het was veel bergachtiger, erg mooi.We kwamen onderweg weer een busje met toeristen tegen, we werden nog uitgenodigd voor een feestjes bij hun kamp, maar we moesten nou eenmaal werken, we zijn hier niet voor onze lol.We hebben wederom geen leeuwen gezien ...

Blog 17: Medeplichtig?https://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442757/blog-17-medeplichtig
Blog 17: Medeplichtig?

Blog 16: Een bijna gewone werkdag   (published in Kenya)

May 25, 2018 by   Comments(0)

21-05-18

Van het weekend is er een nieuw meisje aangekomen, Ruri. Ze blijft maar een week, wat ik eigenlijk wel jammer vind. Ze is namelijk heel gezellig en het is ook wel leuk om een beetje variatie te hebben qua huisgenoten. Ik denk dat ik een beetje me-time nodig heb, ik begin me te ergeren.

Na een weekendje weg moest ik weer aan de slag vandaag, en we begonnen met stikken zoeken. De laatste twee keer dat ik dat heb gedaan was het niet zo heel succesvol, maar vandaag hadden we een goede buit, de achterkant van de jeep hing helemaal vol. Een van de strikken zat voor een deel begraven onder de grond, hij moest er met de auto uit getrokken worden. Ik heb zelf drie strikken gevonden, en een schedel van een een impala, ik heb hem maar laten liggen want de mieren gingen er nog met het vlees vandoor.‘S middags gingen we op giraffen tocht. We kwamen als eerste dezelfde enorme groep tegen als woensdag, met Dirty. Daarna een hele tijd geen giraffen, maar wel twee secretary birds (secretarisvogel?) die heel zeldzaam schijnen te zijn. Dat is het bewijs dat m’n superkracht nog werkt, want dit was niet de eerste keer dat ik een secretarisvogel heb gezien hier.Toen we weer een giraffe zagen stond die uitgebreid te pissen, en pissen, en pissen, en pissen, er kwam geen eind aan. Het bleek een voorbode voor de rest van de middag want totdat we terug waren in het kamp stonden alle dieren zich links en rechts slangen te doden.De laatste groep giraffen die we zagen was de meest dynamische groep die ik tot nu toe heb gezien. Meestal staan ze maar een beetje te staan of te eten, maar deze waren ook aan het spelen, door hun nekken om elkaar te slaan. Het waren allemaal mannetjes, maar er was een tweetal dat op zo’n manier stond te “spelen” dat ik dacht dat er ...

Blog 16: Een bijna gewone werkdaghttps://www.mytripblog.org/pg/blog/evacassee/read/442731/blog-16-een-bijna-gewone-werkdag
Blog 16: Een bijna gewone werkdag

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Belize