Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Een Incaweekend   (published in Peru)

February 20, 2017 by   Comments(0)

, , , ,

De zesde week heb ik alweer gehad, met vrijdag dan eindelijk mijn eerste dag op de echografie. Erg leuk om al die baby's zo mooi in beeld te zien en de moeder hier stralend naar kijkend en bijna allemaal vragend of de dokter kan zien of het een jongetje of een meisje wordt. De vrouw waar ik mee meeliep, leek in het begin wat nors, maar begon het laatste uur toch allerlei dingen te vertellen die te zien waren op de echo's. Dus even morgen afwachten! Als afsluiting van deze week had ik een echt Incaweekend. Eerst ben ik zaterdag in mijn eentje naar twee musea geweest. De eerste heb ik bezocht voor de lunch: Het Inca Museum. Deze is gelegen vlakbij het Plaza de Armas, dus gemakkelijk te bereiken voor mij. Bij binnenkomst staat er een groot stambeeld van een Inca met ernaast een bord met: museo de inca, en als je naar rechts kijkt zie je een mooie binnentuin.  Entree is 10 sol. Er zijn vooral veel vazen, potten, gereedschappen en andere voorwerpen van de Inca's. Er wordt echter erg veel bij verteld, ook over vele verschillende dorpjes, waarvan ik er een aantal nog ga bezoeken of al heb bezocht, dus dat is wel erg leuk :) Verder staan er ook een aantal maquettes van plekken die ik ga bezoeken of al heb bezocht, zoals Moray en natuurlijk de Machu Picchu. Ook zijn ze er een aantal kraampjes waar ze de iets modernere vazen verkopen en ook zit er een vrouw doeken te weven op de traditionele Incamanier. Toen ben ik naar huis vertrokken voor de lunch, hierna te vertrekken naar Qorikancha, ooit een belangrijke Incatempel: de Tempel van de Zon. Echter is het ooit veroverd door de Spanjaarden en is al het goud en andere kostbaarheden eruit geroofd. Deze tijd voor en na de Spanjaarden wordt hier heel mooi uiteengezet. Ook hier is weer een hele mooie binnenplaats. Ook kon je hier ...

Een Incaweekendhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/430363/een-incaweekend
Een Incaweekend

The Art Of Sarees   (published in Nepal)

February 18, 2017 by   Comments(0)

Yesterday we had a go at trying on a saree for the first time... We never realised how long the material is (over 7 metres)! Without Anama we would have probably ended up in a massive knot but with her skill they actually looked quite good! We will be wearing these on the night of our fundraising meal so we'll probably be spotted from a mile away!

The Art Of Sareeshttps://www.mytripblog.org/pg/blog/Phoebeandlottie/read/430309/the-art-of-sarees
The Art Of Sarees

A taste of India   (published in Nepal)

February 18, 2017 by   Comments(0)

, ,

As part of our fundraising, we are doing a traditional Nepalese banquet, chopping, boiling and stirring for the past 3 days with the help of our friend Annamma. There are 50 people coming and we hope it will be a sucsess.

A taste of Indiahttps://www.mytripblog.org/pg/blog/Phoebeandlottie/read/430299/a-taste-of-india
A taste of India

Een speciale werkdag in het afgelegen dorpje Quillahuata   (published in Peru)

February 17, 2017 by   Comments(1)

, , , ,

Aan vandaag wil ik een aparte blog wijden, aangezien het geen normale werkdag was. Eerst maar eens vertellen hoe het allemaal begon... Gisteren zou ik eigenlijk mijn eerste werkdag bij de echografie hebben, echter toen ik daar aankwam, kreeg ik eerst de indruk dat ik niet welkom was, de deur werd angstvallig dichtgehouden en ook leek ze een beetje gefrustreerd. Echter, na naar de baas te zijn geweest en de obsetrie, kwam ik erachter dat het echoapparaat kapot was... Ja, net nu, net nu ik daar mijn eerste werkdag zou hebben. Maar misschien was het een geluk bij een ongeluk en moest het allemaal wel zo zijn. Want nu kwam ik dus een extra dag bij de obsetrie terecht, waar op dit moment ook een aantal andere Spaanse vrijwilligsters werken. Een daarvan zat bij dezelfde dokter als ik. Zij vertelde dat ze vanuit het ziekenhuis de volgende dag (vandaag dus) met en ambulance naar Quillahuata zouden gaan, een afgelegen dorpje in de bergen bij Cuzco. Eerst begreep ik dit niet helemaal, maar na een aantal keer ernaar gevraagd te hebben aan zowel haar, Adriana heet ze, en de arts, begreep ik dat ik 06.15 (ja, dat was wel jammer...) bij het ziekenhuis moest zijn en dat ze in dit dorpje vaccinaties gingen doen bij kinderen. Nou, dat klonk natuurlijk allemaal al superleuk! (Oké, behalve het vroege opstaan dan...). Ik vond het wel erg spannend, maar vanochtend heb ik dus de wekker op 05.00 uur gezet, en ben ik om 06.00 uur met de taxi gegaan, er reden rond deze tijd namelijk nog erg weinig bussen. Aangekomen bij het ziekenhuis zag ik al enkele patienten, geen idee waarom zo vroeg... En Adriana en Martha, het andere Spaanse meisje wat mee zou gaan. Tot nu toe ging het goed. Maar het zou Peru niet zijn, als er iets anders loopt dan gepland. Want het werd 06.25 uur, 06.35 uur en ...

Een speciale werkdag in het afgelegen dorpje Quillahuatahttps://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/430196/een-speciale-werkdag-in-het-afgelegen-dorpje-quillahuata
Een speciale werkdag in het afgelegen dorpje Quillahuata

Care & community in Ghana   (published in Ghana)

February 15, 2017 by   Comments(0)

Hey so I have never done this before but I’ve just booked my project to Ghana for July 7, I was wondering if anyone else is going at that time and any advice anyone can give me. I’m really confused about what clothing to take as the guide says one thing but the pictures show another. Any help is much appreciated, thanks xx

Care & community in Ghanahttps://www.mytripblog.org/pg/blog/lauren/read/430101/care-community-in-ghana
Care & community in Ghana

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Belize