Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Your Frenly OT heading to Vietnam   (published in Vietnam)

July 25, 2017 by   Comments(0)

Hi everyone!

I've been an OT for almost 7 years (I can't believe it neither) and always dreamed about working/ volunteering abroad. Yes, it is finally happening! I will be at the Thuy An Rehabilitation Center for Handicapped People for the next 3 weeks. If anyone has any wise words of advice it would be greatly appreciated!

P.S. If you live in NYC, it was super easy and quick (30 mins when I went) to get a work visa at the New York Consulate of Vietnam. Also to show you have no criminal record, I had to go to the NYPD headquarters to get a certificate of conduct, which takes 2 weeks to process (just a FYI).

Your Frenly OT heading to Vietnamhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/frenalynne/read/437223/your-frenly-ot-heading-to-vietnam
Your Frenly OT heading to Vietnam

dag 8   (published in Tanzania)

July 25, 2017 by   Comments(0)

Dag 8 ~ zwemmen

Marie had bij een winkeltje nutella gekocht, waardoor ik ook een boterham met nutella kon eten. Super lekker! Ik mis het hebben van een nederlands ontbijt wel hoor, want het ontbijt hier is totaal niet mijn ding (op de pannekoeken na). Daarna zijn Marie en ik gaan werken. Ik heb de kinderen eten gegeven, gespeeld, gewandelt, en samen opgeruimd. Daarna zijn we samen naar het Mount Meru hotel gegaan. Dit is een erg mooi hotel in Arusha. We wilden hier naartoe gaan om te zwemmen. Helaas is er niks van het zwemmen terechtgekomen (wel pootjebaden). Het water was zo koud, dat mn voeten kramp kregen. Dit is dus geen aanrader meer voor deze trip. Helaas, want ik had wel gehoopt op wat zwemmen, om toch nog een beetje vakantiegevoel te kunnen hebben. Dat wordt dus pas gaan zwemmen als ik weer in Nederland ben, bij center parcs ofzo.. verder weer niet veel gedaan omdat het gewoon een doordeweeksedag is.

dag 8https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437201/dag-8
dag 8

dag 7   (published in Tanzania)

July 24, 2017 by   Comments(0)

Dag 7 ~ 'rustig' dagje

Marie en ik waren nog erg moe van de safari. Maarja, we moesten al om 08:00 op om naar het weeshuis te gaan. We besloten gewoon de hele dag naar het weeshuis te gaan, en dan s'avonds niks te doen. Maar oh, wat verlangen wij naar uitslapen!

Ik ben inmiddels al een week hier. Ik ben allang gewend aan de omgeving en de cultuur (op de daladala's soms na), maar ik moet zeggen; Marie en ik proberen elke dag naar het werk te lopen (ongeveer 20 minuutjes) en dan stoppen er geen daladala's voor ons, dus dan hebben we er geen last van! De tijd gaat heel snel, en ik vermaak me goed hier, maar om eerlijk te zijn ben ik wel blij als ik weer naar huis kan. Ik mis het hebben van een goede douche (die van ons lekt, en doet het nogsteeds niet fatsoenlijk), het eten (alhoewel het over het algemeen goed smaakt hier, maar ik mis wel de broodjes, het beleg etc.) en natuurlijk familie en Chris.

In het weeshuis hebben we weer gespeeld met de kinderen. In de middag hebben we met andere vrijwilligers wat opgeruimd. Ook hadden twee vrijwilligers blaadjes gemaakt met foto's van de kinderen erop, hun geboortedatum, en hun achtergrondverhaal (dus waarom ze daar zitten). Het valt mij op dat erg veel mishandelt werden. Ook zijn er va veel kinderen hun ouders overleden, of op z'n minst 1 ouder, maar dat die ouder niet voor het kind kan zorgen. Ook was er een kindje, wat ik wel een mooi verhaal vond, mishandelt geworden door zijn moeder en achtergelaten in een openbare wc. Een man vond hem huilend op deze wc, en besloot het kindje naar de politie te brengen. Het kindje zit sindsdien in het weeshuis, EN is geadopteerd geworden door de man die hem heeft gevonden! Het was dus erg interessant om alle verhalen fe lezen, maar ook erg triest wat alle kinderen hebben ...

dag 7https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437182/dag-7
dag 7

dag 5 & 6   (published in Tanzania)

July 23, 2017 by   Comments(0)

dag 5 & 6https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437169/dag-5-6
dag 5 & 6

dag 5 & 6   (published in Tanzania)

July 23, 2017 by   Comments(1)

Dag 5 ~ safaritime!

Safariiiii!! Vandaag gaan we eindelijk op safari. Ik heb er super veel zin in! We moesten 8:30 op de afgesproken plek zijn. Omdat het met de daladala zeker een uur rijden is, zijn we een uur van te voren opgestapt. We waren optijd bij de bestemming! (En we waren de eersten ;) ). Al snel kwamen de anderen er aan. Groep bestond uit mij, Marie, Joël (30 jaar, Zweden), Alex (18 jaar, Engeland), Miles (18 jaar, Engeland), Emmy (18 jaar, Engeland) en Cat (17 jaar, Amerika). Er was ook een andere groep die met ons meeging, maar die zaten in een andere auto en hadden niet echt veel contact. Hierin zaten twee meisjes uit Zweden, 3 meisjes uit Spanje, 2 jongens uit Spanje, en 2 meisjes uit Engeland. Deze eerste dag gingen we naar Tarangire. Dit was vanuit Arusha 2 uur rijden. Onderweg kwamen we langs allemaal Masaai dorpjes. Masaai is een soort van Afrikaanse stam. Zij leven als het ware nog als in de oudheid. Ze wonen in kleine, zelfgemaakte huisjes, en lopen rond met vee. Langs de kant zag je vaak dit soort huisjes, maar ook Masaai mensen. Deze mensen hebben gekleurde doeken om, dus vallen erg op. Ook zagen we een paar keer mensen langs de kant met zo'n witte schmink netzoals je vroeger zag op het programma tien tellen in de rimboe XD. Erg grappig om te zien dus. Onderweg konden we ook van een afstand een vulkaan zien. Deze vulkaan is actief. Elke vier jaar barst hij uit. Dit is het vierde jaar, dus hij kan in principe elk moment uitbarsten.

Rond 11:00 kwamen we aan in Tarangire national park. Onze chauffeur moest nog even alle papieren klaar maken voordat wij het park in mochten. Wij zijn met z'n allen uit de auto gestapt, en hebben wat rondgelopen. Op de plek waar we liepen waren erg veel aapjes! Deze kwamen ook dichtbij je, erg grappig. ...

dag 5 & 6https://www.mytripblog.org/pg/blog/kimmeijers/read/437148/dag-5-6
dag 5 & 6

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Belize