Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Dag 1 van Amsterdam Schiphol naar Lima in Peruee   (published in Peru)

July 21, 2018 by   Comments(0)

20 juli, de dag van vertrek. Uitgerust en wel wachtend dat we naar Schiphol gingen rijden, want dan begon het avontuur echt. Samen met papa en mama in de auto, Q-music foute uur aan. Heeerlijk! Van liever te dik in de kist naar Oya lélé, mijn dag kon nu niet meer stuk. Of toch wel? Aangekomen op school en zoekend naar Marlene waren we er dan. Nadat Muriël er was, was het tijd om de koffers te dumpen zodat wij ook weer verder konden. Och, wat was ik zenuwachtig. Voor de reis maar ook of mijn koffer onder de 23 kg zat. JAAA, 22,6. Top!

Dag 1 van Amsterdam Schiphol naar Lima in Perueehttps://www.mytripblog.org/pg/blog/amberklavers/read/444349/dag-1-van-amsterdam-schiphol-naar-lima-in-peruee
Dag 1 van Amsterdam Schiphol naar Lima in Peruee

Ervaringen op het werk   (published in Belize)

July 20, 2018 by   Comments(0)

Vandaag was mijn tweede dag werken bij Saga! Ik had afgesproken met een van de jongens dat ik in de ochtend bij Fort Dog zou werken, omdat er dan meer te doen zou zijn. Dit viel voor mij wat tegen, want ik kon vrijwel niks doen. De jongen van Fort Dog(ik ben heel slecht met namen...) ging alle hokken van de honden schoonmaken, echt uitschrobben. Elke keer mochten er dan 2 honden loslopen en die kon ik dan veel aandacht geven. De eerste twee waren Cassidy en Clover, twee vrouwjtes die erg aan het streiden waren voor mijn aandacht. Ik eindigde zittend op een bankje met aan beide kanten een hond.'s Middags heb ik geholpen in de kliniek en mocht ik weer meekijken met operaties, wat erg leerzaam en interessant is!Ik kreeg van Ashty de uitnodiging om mee te gaan naar the Truck Shop, voor een culturele avond met een film. Ik dacht eerst ehh wat is dat? Maar omdat ik geen plannen had, wilde ik wel mee gaan. Ik werd door de taxi opgehaald, samen met Elizabeth. The Truck Shop is een soort uitgaansplek, met een bar en wat eetkraampjes. Ze organiseren daar soms wat en die woensdagavond was het een filmavond. Helaas wisten we niet dat er een zwembad was, anders hadden we vanuit het zwembad kunnen kijken! Elizabeth vond het een goede avond om het locale bier te proeven, Belizin. Het is voor mij gewoon bier, ik ken niet zoveel verschillende, maar het is lekker!

Donderdag was een niet zo bijzondere dag. Ik had alleen die jongen van Fort Dog ergens heen zien lopen richting de stad, dus ik dacht op de terugweg ik ga die weg eens bekijken, misschien is het wel sneller. Het eindigde dat ik volledig verkeerd was gelopen en gewoonweg de verkeerde weg had genomen. Ik liep aan de verkeerde kant van het vliegveld en dan denk je misschien goh in San Pedro zal dat wel niet groot zijn, nou als je ...

Ervaringen op het werkhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/Marcha/read/444294/ervaringen-op-het-werk
Ervaringen op het werk

''Alleen''   (published in Ghana)

July 18, 2018 by   Comments(0)

Wel ja, mijn eerste echte trip ''alleen'' naar het buitenland. En ook nog de eerste keer dat ik een blog schrijf. Ze zeggen altijd ''Voor alles is een eerste keer'', dat blijkt dus.

Nou mijn naam is Romee de Jong, zoals jullie al kunnen lezen. :) Ik ben 21 jaar oud en ik woon in het mooie vissersdorp Bunschoten-Spakenburg, aan het ijsselmeer. Ik ben laatste jaars verpleegkunde student en hoop in februari 2019 dat papiertje te halen. (voor 75% ben ik er al zeker van)

Paar weken geleden ben ik met school een week op reis geweest naar Bosnië-Herzegovina, een mini vrijwilligersreis. We hebben zorginstellingen bezocht en ook ruimtes mogen opknappen. Door deze reis, zijn de kriebels (die ik al had) voor vrijwilligerswerk nog meer op komen zetten. (ik dacht er al jaren aan, maar nooit die knoop durven doorhakken)

Na wat gegoogle ben ik op de site van Project Abroads terecht gekomen. De site was overzichtelijk en duidelijk. En als je mij kent, dan weet je dat ik hier van hou.

Na enig mailcontact en een telefoongesprek, heb ik gewoon mijn laptop gepakt en heb ik dat inschrijfformulier ingevuld. Het geld voor de aanbetaling van mijn spaarrekening overgemaakt en voila, aangemeld voor het verpleegkundige project naar Ghana voor 4 weken. Oeps, lichtelijk impulsief (dit is gewoon voor mij). Uiteindelijk ben ik toch blij dat ik die knoop heb doorgehakt, want ik ben jong en heb nog geen verplichtingen. Teminste geen ''echte'' verplichtingen zoals een man of kinderen.

Maart 2019 vertrek ik dus voor 4 weken naar Ghana om daar als verpleegkundige vrijwilligerswerk te verrichten. Op deze manier houd ik jullie op de hoogte van de voorbereidingen en van de reis, als die eenmaal zo ver is.

En oja, vergeet niet wat te doneren. Vrijwilligerswerk doen is niet ...

''Alleen''https://www.mytripblog.org/pg/blog/Romeelotte/read/444256/alleen
''Alleen''

Ervaringen op het werk   (published in Belize)

July 17, 2018 by   Comments(0)

Ervaringen op het werkhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/Marcha/read/444219/ervaringen-op-het-werk
Ervaringen op het werk

Eerste dagen in Belize   (published in Belize)

July 13, 2018 by   Comments(0)

Hi! Vannacht heb ik niet al te best geslapen. Om 9 uur was ik te moe en ben ik gaan slapen. Alleen om 2 uur 's nachts was ik klaarwakker en vanaf toen heb ik niet meer geslapen. Ik heb de uren volgemaakt met lezen, appen en gewoon liggen. Ik kan vanaf nu precies zeggen hoe een jetlag voelt.

Ik moest om 9 uur klaar staan, Asthy zou me dan ophalen om me de stad te laten zien. Het is vrij makkelijk, er zijn namelijk maar 3 straten(waar auto's mogen rijden), Front Street, Middle Street en Back Street. Na de introductie ben ik zelf wat gaan rondlopen in de stad. Met 3 straten kan je niet verdwalen zou je zeggen, maar ik heb het zeker voor elkaar gekregen. Ik dacht blijven lopen tot je iets bekends ziet. En dat werkt, ik wist het kantoor en de haven nog te vinden van vrijdag en zo wist ik weer een beetje waar ik was.

Toen ik 's middags thuis kwam heb ik lekker rustig aan gedaan. Wat lezen en een spelletje op mijn mobiel, want de jetlag was nog niet over. Mijn kamergenoten gingen die avond nog weg, naar een eiland Caye Caulker. Ze vertelden mij dat de groep scholieren van Project Abroad de volgende dag zouden gaan snorkelen en ook naar Caye Caulker zouden gaan. Ik ben met hun meegegaan en heb echt een super leuke dag gehad. Voor het snorkelen was ik eerst een beetje zenuwachtig, maar toen ik eenmaal gewend was met ademen, ging het prima. Bij de eerste plek waar we het water in gingen, zagen we heel veel mooi koraal. Toen we net in het water waren en we moesten wachten op de begeleider, zwommen er al vrij grote vissen om ons heen, ze komen ook echt dichtbij, wat in het begin toch wel wat eng is. Tijdens het snorkelen hebben we echt hele mooie en bijzondere vissen gezien. De begeleider vertelde op de boot dat een soort vis die we gezien hadden, altijd met z'n tweeen zijn. Ze ...

Eerste dagen in Belizehttps://www.mytripblog.org/pg/blog/Marcha/read/444108/eerste-dagen-in-belize
Eerste dagen in Belize

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Belize