Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Een onverwacht uitje op een werkdag   (published in Peru)

February 22, 2017 by   Comments(1)

, , , ,

Gisteren had ik dan nog een extra weekenddag, met een bezoekje aan zowel Chinchero als Moray. Zo had ik maar één van de vier plekken bezocht op mijn ticket en zo ineens drie. De laatste plek Ollantaytambo, ga ik nog bezoeken met Twan. Vanuit mijn werk, waar ik om 11.00 uur weg mocht, ben ik meteen naar de bushalte gegaan waar ik Santiago en mijn hostmoeder Sheyla zou ontmoeten. Ik was er precies om 11.30 uur, maar zoals ik al verwacht had, zij niet haha. Ik vond het extra speciaal, omdat mijn hostmoeder ook mee zou gaan :) Nog even geld halen, en we besloten ook iets te eten. Dit werd een broodje met varkensvlees, tomaat en ui. Typisch voor hier, met eventueel nog veel mayonaise. Ik had er lekkere verse sinaasappelsap bij. Toen gingen we op weg naar de kleine tourbusjes. Onze tocht ging eerst naar Chinchero. Men gelooft dat Chinchero de mythische geboorteplaats is van de regenboog. Om er te komen, was er al een flinke klim nodig. En Chinchero ligt sowieso al iets hoger dan Cuzco (3765 meter). We kwamen allereerst op een plein terecht waar allemaal dekens lagen waarop mensen hun spullen konden verkopen, het was echter nog vrij stil en de meeste dekens waren bedekt onder een blauw zeil. Hieraan lagen een grote kerk, een museum en de echte ruïnes zelf. Allereerst bezochten we de kerk. Deze scheen volgens mij gids over Peru een van de mooiste uit de regio Cuzco te zijn en dat klopte wel. Alle muren waren handgeschilderd, inclusief de steunbalken. Hij is gebouwd op een Inca tempel of paleis die hier ooit stond. Daarna gingen we naar de echte ruïnes. Eromheen lag een groot grasveld, heel weids en heel groen. Sowieso was heel de omgeving mooi groen. Santiago vertelde me dat dit wel anders is tijdens het droogteseizoen, die vanaf april voor ongeveer ...

Een onverwacht uitje op een werkdaghttps://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/430459/een-onverwacht-uitje-op-een-werkdag
Een onverwacht uitje op een werkdag

Blog 3: Regen onweer regen!   (published in Argentina)

February 21, 2017 by   Comments(1)

Lief thuisfront,

Hier ben ik weer met een klein beetje vertraging. Het was weer een drukke week! Ik ben echt helemaal gesloopt (Zo. Veel. Kinderen.), dus ik zal een kort verslag schrijven van mijn week.

Vorig weekend heb ik wat kunst musea bezocht. Mijn favoriete museum was Emilio Caraffa, met onder andere de kunstenaar Roger Mantegani. Hij had heel krachtige beelden door van alles door elkaar te gooien (realistisch - abstract, schilderachtig - strak, kleur - zwart/wit, etc.).

Maandag hadden we de 'dental hygiene' les, waar we met een mega kartonnen mond en tandenborstel demonstreerde hoe je je tanden moet poetsen. De kinderen vonden het geweldig en ik heb nog nooit iemand zó gelukkig gezien met een tandenborstel en tandpasta (ze kregen aan het einde van de workshop als cadeautje een setje DIY tandenpoetsen).

Dinsdag hadden we een worksheet meegenomen om te leren tellen. Op een papiertje stonden allemaal cijfers en zodra je alle cijfers in de goede volgorde met elkaar verbond, verscheen er een plaatje die ze vervolgens in konden kleuren. Buiten gingen we spelletjes spelen en alles verliep helemaal prima.

Woensdag was het zó heet, dat bijna alle kinderen naar een lokaal zwembad gingen. Wij mochten helaas niet mee, dat was eerst wel de bedoeling. Alleen we zijn maar met 2 vrijwilligers en voor zo'n soort uitje hebben we er minimaal 3 nodig. Nu gingen de kinderen zelf ook, maar zodra het een uitje zou worden met ons (als 'supervisors'), zouden wij verantwoordelijk zijn als er iets fout zou gaan. Hierdoor gingen wij gewoon naar Copa de Leche en kwamen er maar 8 kinderen opdagen. Dat was een keertje heel relaxed. We luisterde naar wat muziek (reggaetón natuurlijk), terwijl de kinderen aan het kleuren waren. We mochten ook wat eerder ...

Blog 3: Regen onweer regen!https://www.mytripblog.org/pg/blog/Liselotte/read/430406/blog-3-regen-onweer-regen
Blog 3: Regen onweer regen!

My first week in Cape Town!   (published in South Africa)

February 20, 2017 by   Comments(0)

Hier is dan eindelijk de eerste blogpost! Ik ga de komende vijf maanden eens in de zoveel tijd een blog schrijven om iedereen mee op de hoogte te kunnen houden: familie, vrienden en kennissen, maar ook school. Ik zit namelijk vijf maanden in Kaapstad om mijn vierdejaars stage te lopen voor mijn opleiding Voeding en Diëtetiek. Ik ga het Nutrition Project doen bij Projects Abroad om het probleem met de slechte voedingstoestand te verminderen en de bevolking een gezonde leefstijl aan te leren. Een supergave ervaring natuurlijk, en om iedereen daarvan mee te laten genieten schrijf ik dus zo nu en dan een blog. Geen idee hoe vaak en wanneer, want een goede internetverbinding is hier schaars.

Goed, ik zit hier nu intussen een week en ik weet nu al: de tijd vliegt voorbij, het is hier geweldig. Ik kwam vorige week zaterdagavond laat aan op Cape Town Airport en werd naar mijn gastgezin gebracht in Steenberg, waar ik de komende 20 weken zal verblijven. Het voelde meteen als thuis: de meiden die er op dit moment zitten zijn super, mijn gastgezin is lief en er wordt geweldig voor ons gekookt. Op zondag werd ik meteen mee op pad genomen met een grote groep voor een dagje markt, strand en bioscoop. Ik leerde dat het kraanwater hier even wennen is (maar wel drinkbaar gelukkig), dat je door het enorme watertekort dat momenteel heerst maar vijf minuten mag douchen, je geen meter alleen over straat mag lopen en dat je je spullen héél goed in de gaten moet houden. Dat was allemaal even wennen als je vanuit je vertrouwde veilige omgeving naar een stad gaat waar diefstal een bron van inkomsten is voor sommigen. Dat werd nog duidelijker toen ik dinsdag voor het eerst naar mijn project ging en met het busje werd opgepikt. We reden dwars door de zogeheten townships, ook ...

My first week in Cape Town!https://www.mytripblog.org/pg/blog/ssebregts/read/430384/my-first-week-in-cape-town
My first week in Cape Town!

Een Incaweekend   (published in Peru)

February 20, 2017 by   Comments(2)

, , , ,

De zesde week heb ik alweer gehad, met vrijdag dan eindelijk mijn eerste dag op de echografie. Erg leuk om al die baby's zo mooi in beeld te zien en de moeder hier stralend naar kijkend en bijna allemaal vragend of de dokter kan zien of het een jongetje of een meisje wordt. De vrouw waar ik mee meeliep, leek in het begin wat nors, maar begon het laatste uur toch allerlei dingen te vertellen die te zien waren op de echo's. Dus even morgen afwachten! Als afsluiting van deze week had ik een echt Incaweekend. Eerst ben ik zaterdag in mijn eentje naar twee musea geweest. De eerste heb ik bezocht voor de lunch: Het Inca Museum. Deze is gelegen vlakbij het Plaza de Armas, dus gemakkelijk te bereiken voor mij. Bij binnenkomst staat er een groot stambeeld van een Inca met ernaast een bord met: museo de inca, en als je naar rechts kijkt zie je een mooie binnentuin.  Entree is 10 sol. Er zijn vooral veel vazen, potten, gereedschappen en andere voorwerpen van de Inca's. Er wordt echter erg veel bij verteld, ook over vele verschillende dorpjes, waarvan ik er een aantal nog ga bezoeken of al heb bezocht, dus dat is wel erg leuk :) Verder staan er ook een aantal maquettes van plekken die ik ga bezoeken of al heb bezocht, zoals Moray en natuurlijk de Machu Picchu. Ook zijn ze er een aantal kraampjes waar ze de iets modernere vazen verkopen en ook zit er een vrouw doeken te weven op de traditionele Incamanier. Toen ben ik naar huis vertrokken voor de lunch, hierna te vertrekken naar Qorikancha, ooit een belangrijke Incatempel: de Tempel van de Zon. Echter is het ooit veroverd door de Spanjaarden en is al het goud en andere kostbaarheden eruit geroofd. Deze tijd voor en na de Spanjaarden wordt hier heel mooi uiteengezet. Ook hier is weer een hele mooie binnenplaats. Ook kon je hier ...

Een Incaweekendhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/DaisyvanBoekel/read/430363/een-incaweekend
Een Incaweekend

The Art Of Sarees   (published in Nepal)

February 18, 2017 by   Comments(0)

Yesterday we had a go at trying on a saree for the first time... We never realised how long the material is (over 7 metres)! Without Anama we would have probably ended up in a massive knot but with her skill they actually looked quite good! We will be wearing these on the night of our fundraising meal so we'll probably be spotted from a mile away!

The Art Of Sareeshttps://www.mytripblog.org/pg/blog/Phoebeandlottie/read/430309/the-art-of-sarees
The Art Of Sarees

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Belize