Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

It's Offically Happening!   (published in Ghana)

May 28, 2017 by   Comments(0)

, ,

So after months of thinking about it, I have finally applied to volunteer! This coming October I will be part of the 'Projects for Professionals' programme in Ghana, working as a Nurse.

I have lots of preparation to do. Paper work to organise. Visa to apply for. Flights to organise. And the part Im dreading the most - Vaccinations to get! (Just because I'm a nurse does not mean I can't be scared of needles too!)

I'm so excited and so nervous! Hope to get in contact with some other people going at that time. looking forward to reading all about other peoples experiences!

It's Offically Happening!https://www.mytripblog.org/pg/blog/elainelsn/read/434423/its-offically-happening
It's Offically Happening!

Afscheid   (published in Peru)

May 27, 2017 by   Comments(2)

ZATERDAG 13/05/2017Voor het eten ‘s avonds een wandeling gemaakt door Puerto Maldonado, over de grote brug gekuierd en me in een speeltuintje weer even kind gevoeld.

ZONDAG 14/05/2017In de voormiddag met een aantal met de moto gaan rijden, ‘s middags lekker gegeten en een siesta nadien.Het is moederdag vandaag en dat wordt hier duidelijk ook gevierd. In alle bars en restaurants hangen rode ballonnen, hartjes en vlaggen om mama’s in de bloemetjes te zetten.

MAANDAG 15/05/2017Animal feeding in de voormiddag en collecting gravel in de namiddag. Die gravel gaan we later gebruiken voor de nieuwe hangmatten.

DINSDAG 16/05/2017

Bird banding van ‘s ochtends vroeg tot ‘s middags en werken aan de hangmatten in de namiddag. Om de palen voor die hangmatten vast te zetten in de grond, moeten we een fundering maken. Daarvoor wassen we de gravel en voegen we zand, cement en water toe. De houten palen hebben onderaan nagels als wapening en zetten zich zo vast in de fundering.De oposum die al weken in de bungalow naast de mijne zat, is vanavond gevangen.

WOENSDAG 17/05/2017Mijn activiteiten vandaag bestaan uit trail cleaning en animal feeding. ‘s Avonds is er een “introduction talk”, een uiteenzetting over het ontstaan en de werking van Taricaya.

DONDERDAG 18/05/2017Vogels spotten op de canopy, kooien kuisen en werken aan de hangmatten.

VRIJDAG 19/05/2017Animal feeding in de voormiddag. Collecting rubbish in de namiddag, wat neerkomt op vuilkar spelen :) Dan gaan we met de kruiwagen rond en halen we overal het afval op, gesorteerd als plastic flessen, papier en rest.

ZATERDAG 20/05/2017Bird banding in de ochtend, rust de rest van de dag.

ZONDAG 21/05/2017Ontbijt klaargemaakt en ook ‘s middags gekookt. Bij terugkeer van de boot ...

Afscheidhttps://www.mytripblog.org/pg/blog/ValerieVanderMeer/read/434377/afscheid
Afscheid

Maar hoe gaat het nou eigenlijk met mijn project?   (published in South Africa)

May 18, 2017 by   Comments(0)

Over anderhalve maand ben ik alweer thuis. Alhoewel, ‘alweer’? Hoewel april is omgevlogen en ik dan ook schrok dat we alweer halverwege mei waren, kan een deel in mij eigenlijk ook niet wachten tot juni en juli. De tijd in Kaapstad is een raar verschijnsel. Ik kon lang niet bedenken of de tijd nou snel of sloom gaat, tot een vriendin zei dat de dagen lang duren maar dat de weken kort zijn. En dat is denk ik de beste beschrijving, hoe vaag ook. Het ene moment heb ik nog altijd het gevoel dat ik al mijn hele leven hier zit en dat er nooit een einde aan komt, maar dan komt het moment dat de kalender alweer de vijfde maand aantikt en dat juni en juli snel zullen volgen. En zoals mijn wijze lieve moeder zei: ‘De tweede helft gaat altijd sneller, dus geniet van je tijd daar. Voor je het weet zit ik weer tegen je aan te zeuren’. Wijze woorden mam, dat houdt me op de been hier! En ik heb ook zeker het gevoel dat deze laatste weken om zullen vliegen. Part two has begun!

En dat is even wat anders dan part one. De eerste weken hier was het vooral een kwestie van wennen, cocktails drinken, leuke dingen doen, cocktails drinken, naar het strand gaan, cocktails drinken en ook nog wat werken. Maar dan verlaat de hele groep je, wordt het langzaamaan winter en verandert er op het werk ineens een hoop. Ik heb in mijn blogposts namelijk niet veel verteld over mijn stage en het project en dat was niet zonder reden. Ik heb het expres wat achterwege gelaten, hopend dat ik snel wat positiefs zou kunnen schrijven, maar dat moment kwam er maar niet van. Maar aangezien ik hier toch voor mijn stage zit, kan ik er niet niets over schrijven. Goed, gaat ie dan.

Toen ik hier aankwam in Kaapstad, stonden er 20 weken in het Nutrition project op me te wachten. Een hele tijd om ...

Maar hoe gaat het nou eigenlijk met mijn project?https://www.mytripblog.org/pg/blog/ssebregts/read/433924/maar-hoe-gaat-het-nou-eigenlijk-met-mijn-project
Maar hoe gaat het nou eigenlijk met mijn project?

Halfweg   (published in Peru)

May 13, 2017 by   Comments(2)

ZONDAG 30/04Vlakbij de luchthaven in Puerto is een vlindertuin, niet heel groot, maar met een hele variatie aan vlinders.

´s Namiddags met de boot terug naar Taricaya.

MAANDAG 01/05Hoewel het vandaag ook een feestdag is in Peru, wordt er in Taricaya toch gewerkt. De dieren kunnen natuurlijk geen dag aan hun lot overgelaten worden, maar ook het andere werk verloopt zoals andere dagen. Aan het wandelpad getimmerd en begonnen met de renovatie van het kalkoenverblijf. De werkdag is wel iets korter dan anders, gevolgd door een voetbalmatch in Amazon Planet en een BBQ met feestje nadien.

DINSDAG 02/05Normaal is dinsdag een dag waarop we vroeg opstaan, maar na het feestje van gisteren mogen we vandaag wat langer slapen. Wekker om 6u30 dus.Afscheid genomen van Sofie, nog wat terrein gaan vrijmaken op onze farm en in de namiddag het kalkoenverblijf verder afgewerkt. ´s Avonds zat er een tarantula in de keuken.

WOENSDAG 03/05Wood carrying in de voormiddag, gevolgd door een duik in de rivier om de spieren wat af te koelen. Animal feeding in de namiddag, waar we gemerkt hebben dat het parkietje – dat normal in de kooi van de luiaard leeft – dood ligt buiten de kooi. Waarschijnlijk heeft een nachtelijk roofdier (bv. opossum) een opening gemaakt in de kooi.

DONDERDAG 04/05Zonsopgang gezien, verder een normale werkdag met een wandeling naar de canopy (platform hoog in een boom), onderhoud van de kooien en een wandeling in de jungle om camera traps te plaatsen.

VRIJDAG 05/05In de voormiddag fruit gaan plukken. Door de lage waterstand van de rivier is het vanuit de boot een hele klimtocht door de modder naar de bovenzijde van de oever, maar uiteindelijk is iedereen boven en daarna weer naar beneden geraakt.In de namiddag de boten gewassen. Dat is afspoelen met ...

Halfweghttps://www.mytripblog.org/pg/blog/ValerieVanderMeer/read/433553/halfweg
Halfweg

I'm really doing this!   (published in Ghana)

May 12, 2017 by   Comments(2)

I'm sitting here at the Charleston International Airport trying to find the perfect words to describe how I feel! But there isn't just one word to describe how I'm feeling. I'm feeling nervous, anxious, excited,  optimistic, happy, calm, grateful, liberated, ALIVE, & loved.

ALL OF THAT!

I'm really doing this!https://www.mytripblog.org/pg/blog/sneal/read/433526/im-really-doing-this
I'm really doing this!

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Belize