click to dismiss

Please logged in to see pending comments.

UsernamePassword

| Lost password

Thailand

Recent Blog Posts from Thailand

Boeddha dag 5 maart   (published in Thailand)

March 4, 2015 by   Comments(0)

Vandaag 5 maart is het Boeddhe dag in Thailand , de meeste mensen zijn vrij om een offer te gaan brengen bij Boeddha en wat deed ik......fietsen door Bangkok. Vanochtend om 6.00 uur opgestaan want de fietstocht van 5 Uur die we, de 2 Nederlandse meisjes die ook vrijwilliger waren in Krabi en ik , startte om 7 uur. Eerst weer lekker ontbeten met 2 bruine warme bolletjes met edammer kaas en een bordje yoghurt met ananas en watermeloen. Kan ik er weer tegen vanochtend. Rond 7 uur kwam ik aan bij het fietsbureau Co van Kessel. Onderweg kwam ik al veel monniken tegen die op hun blote voeten door de stad liepen met hun oranje gewaden aan Het inzamelen van offers die ze onderweg aangeboden kregen , sommige Thaise mensen stortten zich ter aarde om te bidden en heel devoot naar de monnik te zijn, want die staat boven je. En dat al 's morgen tussen half zeven en 7 uur. Ik zal nog veel monniken tegen komen vandaag denk ik.

Om 7 uur was de groep voltallig, 6 mensen maar dit keer, wij gedrieën en nog 3 nederlandse meisjes die studeren aan de hogere hotelschool in Leeuwarden en nu 3 maanden stage liepen in Bangkok. Na uitleg van de reisleidster vertrokken we door het al drukke bangkok, langs smalle fietspaden ,door Chinatown waar ik gisteren ben wezen shoppen. was een drukte van belang met veel toeristen, nu was er al volop bedrijvigheid van werkende Thais.

Vanuit China town fietsten we naar een ander deel om de 1e tempel te bezoeken. De toerleidster vertelde dat het een Chinees boeddistichè tempel is, waar ze voor ieder onderdeelmin je leven een andere Boeddha aanbidden, voor geluk, liefde, voor je huis , voor je familie, kortom er zijn er velen, anders dan bij het Thais boeddhisme. Het is een mix evna hindoeisme en Thais boeddhisme legde ze uit. ...

(0 from 0 votes)

Boeddha dag 5 maarthttp://www.mytripblog.org/pg/blog/corvantoorn/read/384274/boeddha-dag-5-maart
Boeddha dag 5 maart

Teaching in Thailand   (published in Thailand)

March 3, 2015 by   Comments(0)

, , , , ,

By: Christopher Hinson (UK)

I have been teaching for four weeks at a rural school in Krabi, Thailand, classes of about 29 to 30 children. In this time I was pulled into doing some mobile teaching as well.

I’m going to start off by talking about a few of the differences between my limited experiences in classrooms in the UK and my experience in Thailand.

First thing is about resources. In the UK you have tables, chairs, a colourful room, maybe desks, books, games. In my school, I had much the same except no tables and no chairs. This changes class organisation a lot for a teacher. In the UK you pull them away from desks for some vocab practise and to mix it up and to do games. At the tables you split them into groups and can keep an eye on mischief. In Thailand, my classes all worked on the floor. No dividing them into ability groups and if you went from vocab practise at the board to writing, your class could be sitting still for a long time!

Second thing is control, because there are no desks or groups they sit with friends and chat. In the UK if a group chats you deal with it personally. In Thailand, as they were speaking in Thai which I couldn’t unfortunately understand, I’d just point at the board and hope they got on with it. The boys could be quiet rough with each other but this was seen as the norm so I couldn’t do much about it.

In the UK, with the different ability levels dictated by their groups, I could set work by level. In Thailand this is rare as a struggling child might just copy off his friend and you’d be none the wiser.

Finally, the main big point is the method of study. The Thais seem to prefer group learning and listen-repeat-write style learning. In the UK we encourage a lot more independent thought. Coaxing out ...

(0 from 0 votes)

Teaching in Thailandhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/paularabeling/read/384122/teaching-in-thailand
Teaching in Thailand

Terug in Bangkok   (published in Thailand)

March 2, 2015 by   Comments(2)

Gisteren weer aangekomen in Bangkok na een goede vlucht vanuit Krabi town waar ik nog 1 nacht ben gebleven na mijn korte vakantie op Koh Lanta. Was de moeite waard, vrijdag nog een Tour over het eiland gemaakt en tjonge tjonge wat was het mooi, dwars door het nationale park gereden met de motor, van kustlijn naar kustlijn , een mooi paradijselijk eiland. Zaterdag morgen vroeg op om met de boot om 8.30 te vertrekken richting Krabi town. Er gaat er maar 1 per dag dus je moet deze wel nemen anders moet je een dag wachten of met de bus gaan maar dat leek me niets.

Op Krabi nog even met vrijwilligers en housemum gesproken en geborreld, en dit keer niet om 10 uur thuis zijn want ik had een hotel kamer geboekt in het River view hotel en dat was de moeite waard. Alleen maar geslapen, maar de kamer was perfect en het ontbijt idem dito. Een mooi afscheid van Krabi town.

Rond 2 uur ben ik aangekomen in mijn hotel, centre point silom hotel gelegen in de Sio wijk in Bangkok, 10 minuten rijden van China town, dat ik zeker ga bezoeken. morgen komen er 2 vrijwilligers aan in Bangkok en hebben mij gevraagd met hen mee te gaan om te fietsen, ik heb ze enthousiast gemaakt en zij willen het ook graag doen. Dus bij het fietsbureau Co van Kessel een arrangement geboekt van 5 uur fietsen, niet achter elkaar , boottocht erbij, rustpauzes etc. zie er weer naar uit. Bangkok by Bike is  amazing.

Gisteravond lekker gegeten, nee geen Thais maar bij de Turk, lekkere kebab op met een salade en na een half uur stroomde het terras vol met Turken want er werd een voetbalwedstrijd gespeeld in de Turkse competitie, jemig wat kunnen ze fanatiek zijn als het om voetbal gaat. Aan mij werd gevraagd waar ik vandaan kwam en toen ik zei uit Holland kreeg ik gelijk een biertje aan geboden, ...

(0 from 0 votes)

Terug in Bangkokhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/corvantoorn/read/384013/terug-in-bangkok
Terug in Bangkok

Koh Lanta   (published in Thailand)

February 27, 2015 by   Comments(1)

Dinsdag na een mooie boottocht aangekomen op Koh Lanta een eiland in het zuid oosten van Thailand. Nog een eiland want ze zijn een brug aan het bouwen zodat het straks een schiereiland wordt, een imposant bouw werk moet ik zeggen. Kon er helaas geen foto's van maken want we moesten bij het binnenkomen in de haven allemaal weer in onze stoelen gaan zitten. De boot De Concorde was voorzien van vliegtuig stoelen en ik denk dat er zo'n 200 passagiers op de boot waren, boven en benedendek. Midden op zee hebben we we stops gemaakt, waar longtailboats langs zij kwamen te liggen om passagiers af te leveren of over te nemen.

Na 2 uur varen kwamen we aan in Koh Lanta. Nu de hoofdhaven van dit eiland. Op de pier aangekomen wordt je ontvangen door schreeuwende taxi chauffeurs die je graag naar je bestemming willen brengen, de een bied over de ander heen en maak maar een keus, die op weinig gebaseerd is, want ik wist wel dat de afstand ongeveer 5 kilometer zou zijn maar wat vragen ze ervoor? Met mijn ervaring van Krabi moet je wegwuiven als je de prijs te hoog vindt. Uiteindelijk van 600 bath naar 200 bath een taxi tuktuk geregeld en achteraf veels te veel, het had voor de helft gekund, maar goed, de chauffeur moet ook leven en 200 bath is ongeveer 5 euro. In het resort aangekomen kreeg ik al snel m'n bungalow toegewezen en het eerst nam ik een warme douche ondanks de hitte buiten, maar de airco stond al aan in m'n bungalow, dus het was goed toeven. Tot mijn verbazing was de douche met zout water en bij navraag blijkt dat ze dat doen om water te sparen en gefilterd zee water gebruiken voor de douche. Niet eerder meegemaakt geloof ik, maar terwijl ik dit schrijf was het op Gili ook zo Geloof ik.

Eerst maar de koffer uitgepakt na het douchen en m'n bungalow ...

Koh Lantahttp://www.mytripblog.org/pg/blog/corvantoorn/read/383695/koh-lanta
Koh Lanta

Thailand – Im Land des Lächelns   (published in Thailand)

February 26, 2015 by   Comments(0)

, , , , ,

Sozialarbeit in Thailand von Juliane Prediger (Deutschland)

Nach dem Abitur beschloss ich, für einige Zeit ins Ausland zu gehen.

Nach unzählig durchforsteten Internetseiten auf der Suche nach Anregungen und Reiseinspirationen, stieß ich auf Projects- Abroad. Ich entschloss mich nach reiflicher Überlegung für 8 Wochen am Care- Project in Krabi Town teilzunehmen – eine der besten Entscheidungen meines Lebens!

Ich wurde mit offenen Armen und einem freundlichen Lächeln von meiner Gastfamilie und an meinem neuen Arbeitsplatz, sowohl von den Lehrern als auch von den Kindern, empfangen. Berührungsängste gab es hier nicht. So war es sehr einfach, mich schnell an meine neue Umgebung zu gewöhnen und die Kinder ins Herz zu schließen. Trotz der Sprachbarriere konnte ich mich mit den Kleinen gut verständigen, auch wenn es manchmal des Einsatzes von Händen und Füßen bedurfte. Das wiederum lockerte die Situation auf und wir konnten alle darüber lachen. J

Gemeinsam mit einer weiteren Freiwilligen waren wir für Kinder der Altersgruppen von 3 bis 4 und 4 bis 5 Jahre verantwortlich. Es war wirklich schön und machte uns stolz, die Fortschritte der Kinder zu beobachten, wenn sie die neu erlernten Spiele und Vokabeln mit Begeisterung anwendeten.

Auch in meiner Gastfamilie wurde ich von allen Familienmitglieder herzlich aufgenommen. Wie in Thailand oft üblich, leben dort mehrere Generationen unter einem Dach. Ich fühlte mich bei ihnen sehr wohl. Ich denke, dass das Zusammenleben mit einer Familie die beste Möglichkeit ist, ein Land und seine Kultur kennen zu lernen.

Das Zimmer teilte ich mir mit zwei und später drei weiteren Freiwilligen aus Frankreich, Dänemark und ...

(0 from 0 votes)

Thailand – Im Land des Lächelnshttp://www.mytripblog.org/pg/blog/paularabeling/read/383637/thailand-im-land-des-lchelns
Thailand – Im Land des Lächelns

Latest Thailand Photo Albums

Latest Thailand discussion

No topics have been created.