click to dismiss

Please logged in to see pending comments.

UsernamePassword

| Lost password

Thailand

Recent Blog Posts from Thailand

Week 3   (published in Thailand)

March 25, 2015 by   Comments(1)

Blijkbaar is Lisanne een hele moeilijke naam. Thanks pap en mam, ik krijg de raarste namen hier. De meest voorkomende zijn Isander of Litz. Ik heb besloten dat ik hier gewoon Liz heet. Dat is voor iedereen het makkelijkst.

Vorige week woensdag en donderdag de laatste twee dagen met mijn kindjes van Klonghin Daycare centre. Donderdag was de grote dag voor hen, de diploma uitreiking. Ik wist niet zo goed wat ik hiervan moest verwachten, maar het was allemaal heel officieel. Alle kindjes zagen er zo mooi uit donderdag, in een speciale slagingsoutfit, een slagingshoedje en makeup. Er kwam ook een ''grote baas'' waar ik mijn hoofd voor moest buigen als ik langs hem zou lopen. Heel leuk om dit mee te maken. Vrijdag nog een dag op Koh Klang Island, vriendschapsarmbandjes gemaakt. Daarna gehaast om optijd bij de bus te komen, die ons naar de boot zou brengen. We hebben bijna 2 uur op de boot naar Koh Phi Phi zou brengen gezeten. Eenmaal op Koh Phi Phi zijn we naar ons hostel gelopen, dit was een ritje over het strand. We sliepen in Stonesbar, een hostel aan het strand. Een kamer delen met 13 andere mensen. En niet zomaar een kamer, een klein kamertje met 8 stapelbedden er in. Gelukkig was het heel schoon en er was airco. We zijn lekker gaan eten, daarna hebben we een film gekeken bij een bar met een aantal coctails erbij. Na deze coctails hadden we zin om te dansen, dus zijn naar een andere bar gegaan. Genaamd Stockholm Syndrome. Later hoorde we dat er een feest op het strand was, dus daar zijn we snel naartoe gegaan. +1 op mijn lijsje van dingen die ik altijd al eens wilde doen; dansen, met een coctail in mijn hand, op het strand. Een geweldige en gekke avond. Wat heb ik gelachen en genoten. De volgende ochtend was ik iets minder vrolijk, maar een onvergetelijke avond. We ...

Week 3http://www.mytripblog.org/pg/blog/lisannesprong/read/386626/week-3
Week 3

18 maart   (published in Thailand)

March 18, 2015 by   Comments(0)

Oke, tijd voor een update. Ik kan niet geloven hoe snel de tijd hier gaat. Ik geloof dat dat een goed teken is. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat is het hier mooi en wat een goede sfeer. Ik heb woesdag donderdag en vrijdag de laatste schooldagen op Klonghin daycere centre gehad. Grappig om te merken dat de taalbarriere met die kinderen niets uitmaakt, je komt er altijd met handen en voeten uit. Die kids begonnen steeds vaker in het thais allemaal dingen tegen me te vertellen, waar ik natuurlijk helemaal niets van begreep. We hebben een handjes boom gemaakt donderdag, waarbij wij alle handjes van de kinderen hebben overgetrokken een foto in het handje hebben geplakt en hun naam erbij gezet. En vrijdag hebben we ballon mannetjes gemaakt. Ook had ik woensdag voor het eerst bellenblaas bij me en dit viel ook erg goed in de smaak. Overal gillende en lachende kindjes die achter de bellen aan het aan rennen waren. Donderdag avond ben ik met Charlotte, mijn huisgenootje, naar Koh Klang Island geweest. Dit is een eilandje recht tegenover Krabi, de bevolking is 99 procent moslim en er zijn nog weinig tot geen toeristen. Het zag er daar zo anders uit dan hier in Krabi. De huisjes daar zijn vaak gewoon van hout, of echt kleine hutjes. En de natuur, ongelooflijk mooi. Er liepen gewoon geitjes en buffels langs de weg. Er rijden geen auto's maar alleen motoren, scooters en fietsen. We zijn hier met een juf van onze school geweest. Vrijdag een paar coctails gedronken met de meiden bij onze standaard hangplek. Pak up! Dit is de place to be voor backpackers hier in Krabi. Het ziet er heel leuk uit en er hangt een goede sfeer. We hebben Jenga met enorm grote stenen gespeeld. En voor het eerst in mn leven een potje bierpong gedaan, waar ik overigens enorm slecht in ben. ...

18 maarthttp://www.mytripblog.org/pg/blog/lisannesprong/read/385769/18-maart
18 maart

Ik begin me thuis te voelen.   (published in Thailand)

March 10, 2015 by   Comments(0)

Wat vliegt de tijd. Het is vandaag al dinsdag 10 maart. Wat betekent dat ik al bijna een week niet in mijn eigen bed heb geslapen. Vorige week donderdag mijn eerste blog geplaatst en ik heb sinds dien al weer heel veel nieuwe dingen gezien en leuke dingen meegemaakt. Vrijdag heb ik dus een rondleiding door Krabi gekregen door een van de medewerkers van Projects Abroad. En ik moet zeggen dat ik nu al wel een beetje de weg weet te vinden, Vrijdag avond heb ik een aantal andere vrijwilligers ontmoet, uit Spanje, Frankrijk, Denemarken en Engeland. Zaterdag ben ik met Charlotte en Ranja Krabi in gegaan om een beetje te shoppen, om een idee te geven hoe duur dingen hier zijn. Ik heb 140 bath betaald voor TWEE polo t-shirts. 140 bath ongeveer 4 euro. Ik snap niet hoe dat zo goedkoop kan zijn. Daarna een duik genomen in het zwembad van een hotel in de buurt. En als afsluiter van de dag een traditionele Thaise massage gehad. Ik moest een soort gekke pyjama aantrekken. Ik weet niet wat het woord massage hier betekend, maar ik vond het eerder een pijniging. Al mijn botten werden geknakt, overal werd keihard geknepen en ik werd in houdingen geduwd die niet echt natuurlijk aanvoelde. Ik weet niet of dat voor herhaling vatbaar is. Zondag ben ik samen met Ranja naar het strand in Ao Nang gegaan. Eerst een ritje van iets meer dan een half uur in een soort open pick up taxi. Wat een heerlijk strand. We waren er rond een uurtje of 11 en het was super rustig, dus konden we een lekker plekje uitzoeken. Toen we na dit heerlijke dagje thuis kwamen had onze gastmoeder Pi Nong speciaal voor ons spaghetti gemaakt, heel lief. Maandag mijn eerste dag op het Klonghin Day Care Centre gehad. Wat een geweldige eerste dag. Die kindjes zijn om op te vreten. Ze waren allemaal erg enthousiast en ik werd ...

(0 from 0 votes)

Ik begin me thuis te voelen.http://www.mytripblog.org/pg/blog/lisannesprong/read/385094/ik-begin-me-thuis-te-voelen
Ik begin me thuis te voelen.

Bangkok site seeing   (published in Thailand)

March 7, 2015 by   Comments(1)

De afgelopen dagen en vandaag veel door de stad gelopen , maar ook gebruik gemaakt van de skytrain. Naar het kon. Paleis geweest, mooi maar heel erg druk en ik was er midden op de dag dus ook nog eens bloed heet , maar de moeite waard geweest. Vandaag met de skytrain naar het Chatuchak park gegaan, waar de grootste markt van Azië wordt gehouden. Alleen in het weekend open, dus vandaag was het mijn dag om daar naar toe te gaan. Met de ervaring van de bezichtiging van het paleis, vroeg gestart, zat om 8 uur al in de skytrain en was er om 8.30 uur met al een drukte van belang. Hier staan dus 9000 marktkramen, deels overdekt en deels in de buitenlucht. Als je uit het stadion komt begint de markt eigenlijk al met diegene die geen plaats op de markt kunnen huren, dus maar " wild" op straat staan. De weg naar de markt wijst zich vanzelf hierdoor. Tja en waar ga je dan naar toe? Eerst maar proberen om een kaart te bemachtigen, had me een beetje voorbereid door een filmpje op ytube te bekijken waar dat advies werd gegeven. en dat was maar goed ook anders zie je door het bos de bomen niet meer, de markt is ingedeeld in secties, met kleding, kleding, .... Kleding, antiek, zilver en goud markt, dieren, tja ze verkopen er ook met name hondjes, eetkramen, kunstmarkt, en over de gehele markt verdeeld, kraampjes met drinken, massage afdelingen voor de voeten en schouders, kortom je komt ogen tekort. Ik heb me vnl. Gericht op hetgeen waar ik in geïnteresseerd was, kunst , kleding, zilver en antiek. Kwam een heel mooi vloerkleed tegen, was er erg van gecharmeerd, maar toch maar niet gedaan. Geen kwestie van hoe krijg ik dit mee, overal over de markt staan DHL vestigingen waar je je waar heen kunt brengen, de verkoper doet dat voor je, en binnen een paar dagen is je bestelling ...

(0 from 0 votes)

Bangkok site seeinghttp://www.mytripblog.org/pg/blog/corvantoorn/read/384743/bangkok-site-seeing
Bangkok site seeing

Op naar Thailand   (published in Thailand)

March 6, 2015 by   Comments(1)

Goedemorgen,

Daar zit ik dan, kwart voor 9 's ochtends op mijn balkonnetje. Mijn eerste nacht in Thailand zit er op. Woensdag middag op schiphol uitgezwaaid door papa, mama, julia, oma, cora, tessa, jesper, pieter, mieke, liselotte, elisabeth en vita. Ik vond dit heel lastig maar ook fijn. Eenmaal door de douane kon mijn avontuur gaan beginnen. Mijn vlucht van Amsterdam naar Bangkok zou om half 6 vertrekken, na een kleine vertraging ging ik de lucht in. Ik zat naast een ouder echtpaar, en na een uur lag deze mevrouw al op mijn schouder in mijn oor te snurken. Ik heb tijdens deze vlucht ongeveer anderhalf uur geslapen. Rond 10 uur Thaise tijd zijn we in Bangkok geland. Mijn vlucht van Bangkok naar Krabi zou om 2 uur zijn, dus ik had alle tijd om een beetje rond te kijken op het vliegveld. De vlucht van Bangkok naar Krabi heb ik niet zo meegekregen want ik lag diep te slapen vanaf het moment dat we opstegen tot het moment dat we gingen landen. Op het vliegveld van Krabi zou ik worden opgehaald door iemand van Projects Abroad. Maar toen ik in de aankomst hal kwam, kon ik niemand vinden. Stressmomentje, want wat doe ik op een onbekend vliegveld in een onbekend land? Ik heb gebeld naar Projects en even later zag ik een vrouwtje met een projects shirt aan komen lopen. Haar naam is Pi Irb. We werden opgehaald door een taxi, en hij bracht ons naar mijn gastgezin. De gastmoeder is Pi Nong, een heel lief vrouwtje. Zij stelde me voor aan mijn kamergenootjes Ranja en Charlotte. Ik heb een lekkere koude douche genomen, want er bestaat hier geen warme douche. Maar dat is ook niet zo raar, het is heel erg warm en klam. We hebben lekker avond gegeten, ik weet niet hoe het heet maar er was iets met noedels en kip en groente, iets wat leek op spinazie met melk en ...

(0 from 0 votes)

Op naar Thailandhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/lisannesprong/read/384549/op-naar-thailand
Op naar Thailand

Latest Thailand Photo Albums

Latest Thailand discussion

No topics have been created.