China

Recent Blog Posts from China

Så mange eventyrer på så kort tid!   (published in China)

April 23, 2016 by   Comments(0)

Mit hoved kan ikke rigtig følge med længere, jeg oplever simpelthen så meget, det er fantastisk!

Tirsdag morgen stod Sigrid og jeg op, gjorde os klar, og tog ud på skolen, hvor vi mødtes med Mr. Chen, som vi derefter kørte med ud til Pudong Lufthavn - Mr. Chen kørte ikke, han havde fået en lærer til det (jeg har set ham før, men han taler ikke engelsk). Da vi kom ud til lufthavnen, mødtes vi med nogle andre kinesere, 3 kvinder, som åbenbart skulle med os på turen - jeg vil godt lige sige, at vi ikke var blevet informeret om særlig meget af denne tur, så mange ting kom som en overraskelse! Nå, vi kom på flyveren og landede 1½ time efter i Henyang omkring klokken 14:00. Derefter tog vi ud til et firma der hedder Da San Xiang, som laver økologisk kamille-te olie, og vi mødte kvinden i huset (ham der ejer firmaets kone, hvis navn jeg ikke tør stave til), og så blev vi vist rundt på deres fabrik. ALT foregik på kinesisk, ingen kunne mere engelsk end få ord, så vi lærte ikke så meget af det, men det gik! Vi lærte dog, at Hengyang er kendt for sin kamille-te olie, og skulle være det bedste sted til at producere den slags. Nå, vi tog også ud og så deres plantager, gik lidt rundt omkring og studere stedet, og fik en masse viden serveret på kinesisk. Derefter tog vi ud på en skole, en meget fattig skole, som dog ligger mere inde i byen end de andre. Vi blev også kørt rundt i byen Hengyang, så lidt forskellige "serværdigheder" og fik af vide, at firmaet kæmper for at hjælpe byen med at blive i bedre stand og tjene flere penge, ...

Så mange eventyrer på så kort tid!http://www.mytripblog.org/pg/blog/alarsen9/read/417880/s-mange-eventyrer-p-s-kort-tid
Så mange eventyrer på så kort tid!

En weekend på eventyr!   (published in China)

April 18, 2016 by   Comments(0)

Onsdag og torsdag i sidste uge var nogle helt almindelige dage, eller, torsdag var ikke, men det vender jeg tilbage til!

Det blev så endelig fredag morgen, og nu skulle vi afsted på eventyr! Alting var pakket og gjort klar dagen inden, så vi skulle ikke andet end stå op og gøre os selv klar - det skal lige siges, at der var mange sommerfugle i maven! Nå, første togtur fra Shanghai til Hangzhou tog omkring 45 minutter, så vi var der cirka klokken 10:00. Vi fandt hurtigt vores hostel, fik vores værelse, og så gik vi ellers rundt i byens centrum. Alting så MEGET mere traditionelt ud i forhold til Shanghai, vi følte at vi var kommet til "det rigtige Kina" her i byen. På vores tur rundt, faldt vi over et bjerg (nej, vi havde ikke set det komme), så vi tænkte at vi da lige så godt kunne se hvad det havde og byde på. På toppen af bjerget var der en fantastisk udsigt over byen, og vi kunne se i hvilken retning West Lake lå, så vi gik ned fra bjerget og gik imod søen. Søen var et FANTASTISK syn, helt utrolig stor og flot - jeg tror vi tilbragte flere timer omkring den, hvor vi bare nød solskindet og naturen omkring os. Om aftenen spiste vi så på en restaurant, der var blevet foreslået i Sigrids rejsebog fra Lonely Planet. Hvad vi ikke vidste, var, at hele restauranten kun foregik på kinesisk, ikke ét ord kunne de på engelsk. Vi fik dog bestilt mad, men hvad det helt præcist var, det har jeg ingen idé om.

Lørdag morgen tog vi afsted var Hangzhou mod Huangshan omkring klokken 9:30. Turen tog 3,5 timer, så vi fik sovet lidt på turen også. Vi ankom til togstationen, ...

En weekend på eventyr!http://www.mytripblog.org/pg/blog/alarsen9/read/417613/en-weekend-p-eventyr
En weekend på eventyr!

Kun to uger tilbage nu..   (published in China)

April 12, 2016 by   Comments(0)

Så fredag blev ikke brugt på det helt store - vi slappede bare af og nød at det var blevet weekend, helt stille og rolig dag og aften!

Lørdag var jeg ude og gå i den franske koncession. Jeg har altid haft mig et mål, når jeg har været ude i weekenden, så siden vejret var super lækkert og solrigt, valgte jeg at spankulere rundt i gaderne, og bare kigge på butikker, mennesker og bygninger. Det var dejligt afslappende, at se noget af Shanghai på denne måde, fremfor, som jeg plejer, altid at skulle hen til et bestemt sted. Jeg satte mig ned og fik en kop kaffe ved en lille-bitte kaffebar, og imens jeg sad udenfor og nød solen, lagde jeg mærke til, hvor mange vestlige mennesker, der egentlig var omkring mig. Ikke alle lignede turister, så den franske koncession må vel være et attraktivt sted at bo også? Nå, klokken 16:30 mødtes jeg med Sigrid på Cotton's, hvor vi sad udenfor og fik os en øl, og derefter en god omgang aftensmad - Cotton's specialitet hed den, det var nu bare ris og grønsager, ikke noget vildere.

Om aftenen tog vi så ned til The Bund som ligger ved Hangpu floden - det er et utroligt flot område lige ved floden, hvor man kan se alle lysene, de store bygninger på den anden side og det hele! Vi har begge været der om dagen, men om aftenen skulle stedet blive "forvandlet" til noget helt andet, næsten. Vi tog så en lidt alternativ vej hjem, nemlig under vandet! Der er en attraktion der hedder 'The Bund - Sightseeing Tunnel', hvor man kan krydse floden under vandet (dog vil jeg sige at 50 yuan måske lige er dyrt nok for en engangsbillet, men hvad filan). Det foregik ved at vi ...

Kun to uger tilbage nu..http://www.mytripblog.org/pg/blog/alarsen9/read/417228/kun-to-uger-tilbage-nu
Kun to uger tilbage nu..

Safari-tur med solskin!   (published in China)

April 7, 2016 by   Comments(0)

I mandags var Sigrid og jeg i Shanghai's Wild Animal Park, og hvor var det dog en fed oplevelse! Der var slet ikke så mange mennesker, som der var i Shanghai Zoo, hvilket var meget rart, og solen varmede hele dagen. Dyrerne var dog meget de samme, som jeg allerede havde set i Shanghai Zoo, jeg vil måske ligefrem sige at Zoo'en havde flere, men det gjorde ikke det store! Der var dog ét dyr, en hybrid, som jeg aldrig har set før, og hvis det ikke var fordi skiltet fortalte hvilket dyr det var, havde jeg troet, at det bare var to løver, som ikke måtte være sammen med de andre. De havde ikke bare en, men to ligere (ja, en blanding mellem en løve og en tiger = liger) så det var da noget nyt! Så fik vi også en ridetur på en kamel, fodrede en giraf, fik lov til at holde en papegøje og fik taget massere af billeder af deres fine panda. På safari-turen kom vi HELT tæt på dyrene - jeg tror ikke der var mere end 2 meter mellem os og løverne, bjørnene, tigerne, ulvene osv. Det var helt utroligt at være så tæt på så store og farlige dyr! Alt i alt, en perfekt dag!

Nå, tirsdag aften mødtes Sigrid og jeg med Bing på en af Shanghais banegårde, for at få købt vores togbilletter til Hangzhou og Huangshan, som vi jo skal ud og opleve næste weekend. Bing var også så flink at vise os, hvordan vi kommer hen til vores tog, hvor vi kan se hvilket tog vi skal med og det hele, Projects Abroad er virkelig en stor hjælp hernede!

Onsdag aften fik vi så booket vores hostels vi skal overnatte på, så nu er der kun tilbage at vente, hvilket vi næsten ikke kan holde ud, for ...

Safari-tur med solskin!http://www.mytripblog.org/pg/blog/alarsen9/read/416929/safaritur-med-solskin
Safari-tur med solskin!

Ny sambo og forlænget weekend   (published in China)

April 3, 2016 by   Comments(0)

Så torsdag var igen en almindelig skoledag, ikke det store at skrive hjem om. Det var Rebeccas sidste aften, vi gjorde ikke noget specielt, udover at snakke om, hvad hun skulle opleve i Dubai (hun skal tilbringe en uge i Dubai sammen med hendes mor!), og det føltes ærligt talt mærkeligt, at skulle sige farvel til en, som man har tilbragt 6 uger sammen med. Nå, men fredag kom, og da vi vågnede om morgenen, var Rebecca væk - hun skulle flyve klokken 7 om morgenen, så vi sagde farvel aftenen inden, og ønskede hende alt held i fremtiden og en fortsat god tur til Dubai.

Da vi kom hjem fra skole, var Warren ankommet, den nye vi skal bo sammen med. Hans australske accent er UFATTELIG tyk, og jeg har ærligt talt svært ved at forstå hvad han siger til tider, men han griner heldigvis af det, og formulerer sig på en anden måde. Han er super flink, så det er altid godt! Fredag aften tog Sigrig og jeg ud for at spise på Cotton's igen - vi er blevet meget vilde med den restaurant! Vi fik en gin og tonic til vores forret, som var gullerødder, selleri og brød med hummus til, og så tog vi os ellers en cola til hovedretten. Det var lækkert varmt den dag, så vi spiste udenfor. Vi fik faktisk hele 2 timer til at gå super hurtigt, så jeg synes det var en meget lækker fredag aften!

Lørdag skulle det så regne noget af dagen, så jeg besluttede mig for, at jeg ville finde et HDMI stik, så vi kan koble min computer til vores store TV - og sikke et eventyr det blev! Først skulle jeg med metroen et godt stykke væk, da jeg kun har fundet et HDMI kabel det ene sted her i Kina, men det gjorde nu ikke så meget. ...

Ny sambo og forlænget weekendhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/alarsen9/read/416672/ny-sambo-og-forlnget-weekend
Ny sambo og forlænget weekend

Latest China discussion

No topics have been created.