China

Recent Blog Posts from China

Klar til skolestart!   (published in China)

February 14, 2016 by   Comments(0)

Min fredag og lørdag blev ikke rigtig brugt på andet end at sidde på sofaen og slappe af - jeg kunne mærke at min krop trængte til at slappe lidt af efter alt den rejsen rundt i Shanghai. I dag vil jeg tage hen til Carrefour (det meget store supermarked) for at købe lidt ind, så jeg er klar til de næste par uger, i hvert fald hvad angår mad!

Jeg troede jeg skulle starte i morgen, mandag, klokken 12, men det er blevet rykket til tirsdag fordi en af lærerne har haft en familiekrise, så jeg må få mandagen til at gå med et eller andet, sandsynligvis film og afslapning!

Ellers sker der ikke det store lige nu. Jeg glæder mig meget til at starte på undervisningen, og møde alle de MANGE børn jeg skal tilbringe min tid sammen med, så det er mere eller mindre hvad der fylder i mit hoved!

OG! Jeg er begyndt at drømme på engelsk, jesus kristus..

Klar til skolestart!http://www.mytripblog.org/pg/blog/alarsen9/read/413094/klar-til-skolestart
Klar til skolestart!

En meget lærerig dag på Shanghai Museum   (published in China)

February 11, 2016 by   Comments(0)

I dag har vejret været varmt, men ikke været så fantastisk alligevel, i det mindste ikke til formiddag. Jeg havde heldigvis husket at tage min regnjakke på i dag, så da det begyndte at regne, da jeg stod i køen til museet, gjorde det ikke så meget - der var faktisk så mange paraplyer der blev slået op, at jeg forblev rimelig tør i køen. På grund af sikkerhedstjekket ved indgangen (Kina er et stort Big Brother land!), måtte jeg vente i en hel time i køen, før jeg kunne komme ind. Da jeg så endelig kommer ind og går igennem sikkerhedstjekket, bipper jeg selvfølglig pga. min pumpe, men sikkerhedstjek-damen sagde heldigvis ikke noget til det, da jeg viste hende den, PYH! Da jeg så ville til at tage min taske (den skulle jo også lige tjekkes for bomber), bad sikkerhedstjek-damen mig om at drikke noget af mit vand, så hun var sikker på at det var vand i min flaske - hold nu fast de er grundige med deres tjek!!

Nå, inde på museet var der alle mulige udstillinger! Der udstillinger om kalligrafi, den kinesiske valutas udvikling, bronzealderen i kina, de forskellige regioners beklædninger, malerier, porcelæn og sikkert andre ting jeg har glemt. Jeg gad ikke rigtig til at tage billeder af alt, da der var SÅ MANGE TING, så det må i undvære i dag!

Der var så mange ting at læse og se på, nogle mere interessante end andre må jeg så sige (mønter bliver bare ikke mere interessante bare fordi de er fra et andet land), men alt i alt synes jeg det var en fed oplevelse på en regnvejrsdag, og entréen var gratis, så hvad kan man brokke sig over?

I morgen ...

En meget lærerig dag på Shanghai Museumhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/alarsen9/read/413004/en-meget-lrerig-dag-p-shanghai-museum
En meget lærerig dag på Shanghai Museum

En religiøs tur rundt i Shanghai   (published in China)

February 10, 2016 by   Comments(0)

I dag har simpelthen været SÅ varm, omkring 20 grader, så jeg skulle måske ikke have planlagt at se hele 4 templer, men hvad filan, jeg burde nok ikke brokke mig over varmen :-D

Det første tempel jeg besøgte var Longhua templet - et meget stort og flot tempel, og så kostede det kun 20 Yuan at komme ind, så det var godt! Jeg købte nogle af de der pinde, som de brænder af imens de beder, og prøvede på bedste vis at følge hvad de andre gjorde, af ren respekt og for oplevelsens skyld. Jeg købte en halskæde, som Bing siger står for fred (ALT var på kinesisk, så jeg forstod intet), så alt i alt var det et meget hyggeligt besøg.

Mit næste stop var Jing'an templet, hvor det kostede hele 100 Yuan at komme ind(!), men så indgik de der pinde i prisen, ikke at de er så dyre, men det gjorde mig nu ikke noget. Jeg bad en gang til - folk skal bare sige til hvis de kan mærke heldet i morgen - og så gik jeg ellers rundt. Jeg så rigelig med vestlinge omkring templet, så jeg må formode det er et godt kendt tempel. Alle figurerne og guder så simpelthen så flotte ud og de spillede beroligende musik, så man rigtig kom i stemning.

Mit tredje stop var Shanghai Jade Buddha templet - nu skulle jeg se den kendte buddha! Desværre, fór jeg ret meget vildt, og måtte gå i en time før jeg fandt det (jeg var så klog at tage metroen til en forkert station). MEN, da jeg endelig ankom, og betalte for indgangen - 20 Yuan, som ved det første, gik jeg ellers igang med at lede efter den buddha! Den var faktisk rimelig svær at finde, jeg skulle indenfor et sted og op af ...

En religiøs tur rundt i Shanghaihttp://www.mytripblog.org/pg/blog/alarsen9/read/412891/en-religis-tur-rundt-i-shanghai
En religiøs tur rundt i Shanghai

Zoologiskhave i Kina   (published in China)

February 9, 2016 by   Comments(0)

WOW, tænk at der allerede er gået en hel uge, som tiden dog flyver afsted hernede!

For lige at starte med en lidt kedelig nyhed, så sluttede vores nytårsaften i søndags med en tur på hospitalet. Reed, min mandlige sambo, kom ud fra sit værelse, lige som Bing og jeg skulle til at i seng, og sagde, at han skulle på hospitalet. Han var åbenbart faldet på rulletrappen i fredags, og tidligere søndag var han faldet ned af en stol, hvorfor han ikke har sagt noget til os, aner jeg ikke. Men i hvert fald var min teori korrekt, han har brækket et ribben, og heldigvis har Bing kunnet fremskaffe det der bånd man spænder omkring brystet, for at holde på ribbenene, i hans størrelse (han er meget større end den gennemsnitlige kineser). Så pga. afslutningen på søndag, havde jeg ikke så meget energi til at lave noget mandag, så der blev jeg bare hjemme og slappede af.

MEEEEEN, så i dag, tirsdag, var jeg i Shanghai Zoo!! Det var en helt vild fed oplevelse at se alle mulige dyr, som jeg aldrig har set før, især pandaen var et hit hos mig! Nej, ikke alle dyrene havde, hvad jeg ville kalde 'den rigtige mængde plads', men de fleste så da ud til at have det fint, så det er da godt. Jeg kom derhen omkring klokken 10:00 og forlod stedet 15:20, så man kan forestille sig hvor træt jeg er her til aften, og hvor ondt mine fødder gør (jeg skulle have taget andre sko på).

Og så længe det gode vejr fortsætter hernede i Shanghai, vil jeg bevæge mig ud og se ting. I morgen bliver lige så fin som i dag (cirka 17 grader), så der skal jeg ud og se på alle mulige ...

Zoologiskhave i Kinahttp://www.mytripblog.org/pg/blog/alarsen9/read/412806/zoologiskhave-i-kina
Zoologiskhave i Kina

NYTÅÅÅÅR   (published in China)

February 7, 2016 by   Comments(0)

I dag har vi været lidt ude på eventyr omkring i Shanghai. Bing og jeg mødtes med 3 andre volontører her fra Shanghai (Harvey, Georgia og Monica) og så tog vi sammen ud for at se Yuyuan Garden, som er en smuk, smuk have midt i centrum af Shanghai. Det var en helt utrolig oplevelse at se så mange pæne bygninger og natursteder, og så kun for 30 Yuan!! Der var også en del mennesker derinde, overraskende nok troede vi ikke der ville være så mange, og for første gang så jeg en del mennesker fra vesten(!). Måske turiststederne vil være mere proppet med os udlændinge her i Shanghai ;-)

Nå, derefter gik vi ned på The Bund, som er en form for kyst, men af beton, hvor man har en utrolig udsigt til nogle af Shanghais kæmpe bygninger på den anden side. Egentlig, er det anbefalet at komme der om morgenen, når solen står op, eller om aftenen, når lysene tændes overalt, men grundet nytåret havde vi ikke så meget tid til at blive. Derefter gik vi lidt rundt og så på butikker hist og her, og da vi spiste frokost, lykkedes det mig at spise både ris, salat (og der var majs) og kød med spisepinde - der går ikke længe, så spiser jeg ligefrem suppe med dem ;-)

Her til aften har Bing, Reed og jeg spist kung pao chicken og kyllingesuppe, og og nu ser vi deres 5 timer lange nytårsshow med pistacienødder, frugt, øl og sodavand, en mere hyggelig aften bliver det bare ikke!

NYTÅÅÅÅRhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/alarsen9/read/412585/nytr
NYTÅÅÅÅR

Latest China discussion

No topics have been created.