Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Finally   (published in Thailand)

February 10, 2013 by   Comments(0)

I never thougt the day would come, but now it is only two days lefte before I go to Thailand. Then I will have two weeks of leisure time, then it's time for some volunteer work in Ao Nang! I am longing so much!

Well I should have been in Thailand for almost two weeks at this time, but I had some stupid complications after a surgery so I had to postpone my flight and vaccation. Everuthing happens for a reason. Hopefully I will go to Thailand at Tuesday and then have the time of my life. I truly hope so. Tomorrow I will have familly and friends over to celebrate my bachelor exam and to say good bye. Honestly, I Believe that my familly and friends are more nervous about me going on this trip then I am. I am 22 years for heaven's sake! And I am a preatty responsible person, but then again- I have just been at the hospital for almost two weeks so it might not be right of me to blame people for being a bit nervous...

Anyway, I will hopefully feel the sun on my skin soon. See you soon Thailand and Thai- volunteers!

Finallyhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/lvonseth/read/265586/finally
Finally

Kanelkage, umm   (published in South Africa)

February 10, 2013 by   Comments(0)

Idag har været en dejlig dag ligesom alle de andre dage her nede. Idag gik mig og Sarah lidt tidligere op for at få lov at fodre Ice og Igor, hvilket vi så fik lov til. Det er bare så sødt, de slippe helt vildt og det er bare så nuttet. Så kom alle de andre op, og vi begyndte at fodre dyrene. Jeg var med Jen inde for at tage billeder da det er hendes sidste dag. Så fik vi morgenmad, og idag var der pandekager og muffins. Vi gik så ned for at begynde at tage hegn ned, fordi vi skal lave et større bur til Shadow, som en vores voksne sorte leopard. En time inden frokost skulle jeg sidder hos Ice og Igor, og der var så mange mennekser. De spurgte bare om de mærkeligste ting, der var en mand der blev ved med at spørge om hvor meget vi solgte dem for. Han var så mærkelig og så havde han ikke styr på sne børn. De blev ved med at nusse Igor som sov op at hegnet, og han troede det var en flue, så jeg sagde til ham at skulle bede dame om at holde op med at nusse ham men det gjorde de ikke, jeg var lige ved at hente Or for at få hende til at smide dem ud. For det er jo en privat park, og reglerne skal følges, bla for dyrenes egen bedste. Efter en noget sjovt stagende shepardspie, var der animal time, vi var en time inde med de store babyer før det begyndte og regne og tordne også bliver de lige det vildere og legesyge og det kan vi ikke rigtig stå imod. Så vi satte os inden for for ikke at blive våde, vi drak varm kakao og hyggede snakkede. Da det er Jens sidste dag, ville vi gerne ud og spise men det er søndag. Vi besluttede så at lave noget topas lignende, ved at alle lavede lidt, men Celio som en kok i ...

Kanelkage, ummhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/srosenhagen/read/265575/kanelkage-umm
Kanelkage, umm

2 uger væk hjemmefra   (published in South Africa)

February 10, 2013 by   Comments(0)

Update på solforbrændingen: den er væk – hurra! Det tog også adskillige dage med langærmede trøjer på og tro mig, det er ikke just sjovt i 30 graders varme! Jeg fandt dog ud af efter nærmere eftertanke, at det var fordi jeg fik vasket solcremen af efter vi havde gjort rent hos grisene – dvs. mudder over det hele. Så jeg har fået anskaffet mig en lidt mærkelig tan med lidt pletter og finger-mærker hist og her, så min arm ser en anelse festlig ud, men mon ikke det går væk efter noget tid.

De første to uger hernede er gået utroligt hurtigt. Det er helt underligt at tænke på, vi har været hernede ”så længe” og så er det samtidig også underligt, at der er SÅ lang tid igen. Men ikke desto mindre er det fedt at være her. Det er bare svært at vende sig til konstant at være omkring mennesker uanset, hvor man er, så man bliver nødt til at nyde de par timer man har en gang imellem, hvor de fleste er ude af huset og hvor der er stille – hvilket ikke sker så tit. Værtsfamiliens hund – inkl. de tonsvis af andre hunde i nærheden – elsker (og jeg mener virkelig ELSKER) at gø hele natten, så nattesøvnen er ikke altid helt optimal. Det betyder så at jeg er blevet en ”gammel kone”, der går i seng kl. 21.30 ;) underlig forvandling fra at sove længe og være sent oppe derhjemme, men det er nu også meget rart at få noget ud af dagen.

Lidt konkret om hvad der sker i hverdagen: Vi arbejder fra 8.30-13 fra mandag til torsdag på SPCA-centeret, så det er jo langt ...

2 uger væk hjemmefrahttp://www.mytripblog.org/pg/blog/mnelander/read/265571/2-uger-vk-hjemmefra
2 uger væk hjemmefra

Den sidste tid i krabi   (published in Thailand)

Hej venner.

Så har vi igen taget os sammen til at skrive et lille indlæg, så i kan følge med i vores liv.

Nu har vi ikke så lang tid tilbage i krabi. Vi har 3 dage, så rejser vi til koh phangan torsdag meget tidligt om morgenen. Vi ville ønske at vores projekt varede længere tid, fordi børnene er kommet til at betyde rigtig meget for os. De er SÅ skønne og uundværlige! Vi er dog også ret klar til at rejse videre, væk fra krabi, og vi ser begge meget frem til at lande i Danmark igen 1. marts!

Der er kommet så mange frivillige i community, så nu er vi nødt til at køre i 2 busser i stedet for 1. Vi er blevet flyttet fra den bus og de frivillige vi snakker med, over til en anden bus med helt nye frivillige. Det eneste gode ved at vi er blevet flyttet er, at vi nu er hjemme omkring kl. 13 og ikke kl. 14 som vi plejede og at vi kan stå en halv time senere op om morgenen!!!

Den 22. januar var mor og far med os på arbejde, det var virkelig en god dag! Alle ungerne syntes, at de var helt utroligt spændende så de kravlede alle rundt på dem som små søde aber ;)! - da vi kom tilbage til krabi var vejret elendigt, så derfor tog vi med til Ao Nang med mor og far. Der var vejret helt vildt godt så vi lå bare ved poolen og solede os oh nød livet! -om aftenen fik vi herre god mad! Vi gik nemlig maccen mens mor og far fik thai-mad. Det var SÅ overdrevet godt! Vi havde virkelig brug for mad der på ingen måde minder om thai-mad!

Da vi skulle hjem derfra ville buschaufføren have at vi skulle betale 100 baht hver, hvilket vi ...

Den sidste tid i krabihttp://www.mytripblog.org/pg/blog/smartinsen/read/265505/den-sidste-tid-i-krabi
Den sidste tid i krabi

first day at Alka hospital   (published in Nepal)

hey there,

here i am again , it has been a while but the  connection is not that great here.

so my first day at alka hospital was a big culture shock, evrything is so different from home , you can not compare. if i have the time i will  upload some pictures from the hospital. the first couple off days i didn't doo anything. so i hope next week is better otherwise i will ask for a transfer to an other hospital.

first day at Alka hospitalhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/fgroeneveld/read/265501/first-day-at-alka-hospital
first day at Alka hospital

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Global News
   Blog Round Up