Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Alt muligt mærkeligt   (published in South Africa)

Fredag d. 16 marts:

Idag havde jeg aftalt med de andre pædagogerne i børnehaven at jeg ville lave fod- og håndaftryk med børnene. Malingen havde Jessica efterladt så beg kune lave det, og jeg havde købt papir og karklude. Jeg havde gjordt de helt store forberedelse. Vi startede med at give dem deres morgengrød også lade dem lege i ca. 1 time. Så begyndte jeg at tage børnene ud tre og tre, så defilé blev alt for meget. Det var rigtig sjovt og børnene nød det. Jeg gjorde det at jeg tog deres sko af(sjovt nok) puttede maling på lavede aftrykket og vaskede malingen af med karkluden, også det sammen med håndaftrykket. Det gik helt fint og jeg fik kun minimalt maling på mig;)

Jeg blev hentet kl.12 også tog Emelie og jegindø til Newland forat få frokost. Jeg fik aglio olio, det var så lækkert(men den smagte ikke lige så godt som Karinas) Emelie fik nogle tomatbrød, de var også helt fantastiske.

Efter det tog Emelie over til en dreng der også arbejder for Projekt Abroad og jeg gik i boghandlen for at købe en notesbog jeg kunne lave en træningsdagbog i. Da jeg kom hjem, begyndte jeg på min træningsdagbog mens jeg så tv, det var dejlig afslappende, og det behøvede jeg da vi skulle ud om aftenen. Ved 20 tiden aftalte Emelie og jeg at hun ringedeefter en taxa der først ville hente mig, så hende også køre os ind i byen til de andre..... Men der var ingen af dem vi ringede til der ville komme og hente mig først. Så det blev det ikke til, men det gjorde egentlig ikke det helt store. Jeg fik set en masse filmolog lavet min ...

Alt muligt mærkeligthttp://www.mytripblog.org/pg/blog/srosenhagen/read/274831/alt-muligt-mrkeligt
Alt muligt mærkeligt

Wauw, ik zit hier al 3 weken!   (published in Ghana)

March 21, 2013 by   Comments(6)

Hallo allemaal!!!!

Hoe gaat het met jullie?? Met mij gaat het heel goed. Ik begin hier echt gewend te raken. Alles is hier anders dan thuis, maar het begint normaal te worden. Ten eerste heel erg bedankt voor de geweldige reacties op mijn vorige blog! Dat vind ik echt heel erg leuk. Wauw ik zit hier al 3 weken! De tijd gaat hier heel snel, maar het is heel vreemd, want aan de andere kant maar het lijkt het of ik hier al heel lang zit. Als ik bedenkt dat ik pas 3 weken geleden uit het vliegtuig stapte kan ik me dat niet voorstellen. Ik wilde al eerder weer iets van me laten horen, maar ik loop zwaar achter met mijn dagboek. Er gebeurt hier zo veel, dat ik gewoon geen tijd heb om het allemaal op te schrijven. En daarnaast doet het internet hier niet altijd wat het hoort te doen. Daarom geef ik nu even een verkorte versie van wat er allemaal is gebeurt.

Mijn werk is heel erg leuk. De eerste paar keer dat ik er kwam was het heel druk, en heb ik heel veel gezien. Het meeste wat er gebeurt is prikken geven en ontworming. Veel honden zitten helemaal onder de teken, vliegen en luizen. Dat is wel een beetje vies, en je moet uitkijken dat je zelf geen teken krijgt of gebeten wordt door een vlieg. Maar het is wel heel interessant om dat allemaal te zien. Na 2 dagen drukte is het eigenlijk nooit meer druk geworden. De laatste dagen heb ik 3-6 dieren gezien per dag. Dan is het gewoon heel saai. Ik heb een boek mee en mijn dagboek, zodat ik in ieder geval iets kan doen. Dat betekent wel dat ik inmiddels al mijn boeken uit heb, en maar weer opnieuw begonnen ben.

Ongeveer 2 keer per week gaan we op Outreach. Dan gaan we met een andere dierenarts naar boerderijen. Dat is wel heel leuk. Ik vind het werk in de kliniek leuker (als er iets te doen is), maar op Outreach is er altijd heel ...

Wauw, ik zit hier al 3 weken!http://www.mytripblog.org/pg/blog/simonewitkamp/read/274813/wauw-ik-zit-hier-al-3-weken
Wauw, ik zit hier al 3 weken!

4 Days left of my journey - DONE with diving!   (published in Thailand)

March 21, 2013 by   Comments(0)

Så er der 4 dage tilbage og følelserne om at forlade sit nye hjem er forfærdeligt!

I dag var mit sidste dyk og jeg har muligvis haft den skønneste dykkeruge på projektet! Vi besøgte en gammel bilfærge under vand, som lå 30 meter under havoverfladen. Den var ca. 100 meter og det var noget af et syn!(Man fik helt følelsen af at det var Titanic som lå der. Man tænker ikke over hvor hårdt et stød færgen får, når den synker til bunds. Der var mange ødelæggelser).

Sidste fredag tog vi til Turtle Rescue Center i Phuket. Vi rensede diverse 'cages' og så på alle de farverige skildpadder! Der var én især som var speciel. Den havde taget skade fra Tsunamien og havde fået ødelagt og bøjet sit skjold. Det er hårdt at se hvad naturen kan gøre af skader på andre!

Weekenden tog vi til Phi Phi Island, som endnu engang var en helt utrolig fed fest ø med en kæmpe beach party. Nogen af de andre blev i Phuket, men det var ikke ligefrem den største begejstring de kom med. Der var åbenbart fyldt med ludere og 'shemales'. Men ihvertfald kom de og mødtes med os andre ved 18 tiden hvor vi mødtes til noget mad. Festen var utrolig og det var helt klart endnu et minde til hukommelsen.

Mandag tog vi til 'Hot Spring Water' park. Det er én af de eneste steder hvor man kan opleve vandet fra jorderen, og endda få lov til at svømme i det. Vi prøvede vores bedste at rense det, samt at rydde op. Efterfulgt af at vi måtte få lov til at hoppe i vandet. Der var bare ét men - og det var at det simpelthen var alt for varmt at ...

4 Days left of my journey - DONE with diving!http://www.mytripblog.org/pg/blog/mahm/read/274801/4-days-left-of-my-journey-done-with-diving
4 Days left of my journey - DONE with diving!

TV, DVD and well shaven heads for the boys.   (published in Kenya)

, , ,

The boys at Okoa Mtoto Rehabilitation center, are a happy lot after volunteers Sandra and Thomas both Danish saw it fit to buy a flat screen TV for the boys and a Dvd Deck for them to catch the news and the latest movies and not forgetting educational materials. This was after their previous TV got spoilt leaving them with no medium to know what is going on around the world. To crown it all it was a painful ordeal for the boys to get a haircut, they had to go through the painful process of scissors haircut with the results being injuries and uneven haircuts. Again Sandra and Thomas used their money to buy them an electric shaver after witnessing the scissors haircut process.

TV, DVD and well shaven heads for the boys.http://www.mytripblog.org/pg/blog/kenya-social-manager/read/274782/tv-dvd-and-well-shaven-heads-for-the-boys
TV, DVD and well shaven heads for the boys.

Nic's trip to Vietnam (21)   (published in Vietnam)

March 21, 2013 by   Comments(7)

Flowers in Vietnam

Vandaag is het donderdag 21 maart 2013 en over precies een week heb ik alweer mijn laatste werkdag bij SCDI. Vandaag wil in dit blog wat schrijven over bloemen in Vietnam want Vietnamezen zijn niet alleen gek op vogeltjes en vissen maar ook op bloemen.

Een fleurig welkom in het hart van Hanoi bij het Hoan Kiem Lake. De roze bloemen, natuurlijk hier namaak, symboliseren de Heilige Lotus bloem. Een plant die wortelt in een moerasachtige bodem, echter zonder dat de bladeren en de bloemen er ooit modderig uitzien. Daarom is de lotus een symbool van zuiverheid in het hindoeïsme en het boeddhisme. Het zelfreinigend vermogen van de bladeren wordt wel het lotuseffect genoemd.

In een warm land als Hanoi had ik minder bloemen verwacht dan ik tot nu toe heb gezien. De Vietnamezen houden van vogeltjes in kooien, van subtropische vissen in een groot acquarium en van bloemen, vooral van lelies en grote boeketten. Bloemen zijn te koop van zomaar een bosje bloemen tot deze grote, kleurige boeketten. Zo groot zie ik ze niet gauw op de zaterdagmarkt in Veenendaal. Hier zijn ze alle dagen te koop bij meerdere bloemenwinkeltjes. Een riskante investering lijkt me dit want de warmte laat de bloemen snel uitkomen en de levensduur van een boeket is beduidend korter dan bij ons.

Bloemen worden door vrouwen uit de dorpen achterop de fiets vervoerd. Deze vrouw gaat actief met haar handel naar de potentiële koper toe.

Je kunt ook wachten tot de koper naar jou komt en onderhand een dutje doen. Lekker achterover leunen tot je wakker gemaakt wordt. Of deze vrouw met dit verkoopgedrag 's avonds van al haar handel af is, waag ik te betwijfelen.

Of je hebt inmiddels zoveel verdiend datj e een winkeltje met bloemen kunt hebben. Dan verkoop je ook kleine plantjes en maak ...

Nic's trip to Vietnam (21)http://www.mytripblog.org/pg/blog/nverkleij/read/274750/nics-trip-to-vietnam-21
Nic's trip to Vietnam (21)

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Global News
   Blog Round Up