Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Hijos del diablo   (published in Costa Rica)

April 14, 2013 by   Comments(3)

, , , , ,

Consistentie is een eigenschap waar ik nog aan moet werken blijkt maar weer eens. M'n laatste uptate dateert alweer van een maand geleden en hoewel ik er meer dan genoeg tijd voor heb gehad, kwam het oude vertrouwde uitstelgedrag toch steeds de hoek om kijken.Ondertussen hebben we ons natuurlijk niet verveeld. We hebben veel gereisd, gesocialized met de andere vrijwilligers en nieuwe Costa Ricaanse gewoontes ontdekt.

De enige negatieve ontwikkeling de afgelopen maand heeft helaas te maken met ons vrijwilligerswerk zelf. Hoewel het in de eerste anderhalve maand soms moeilijk was vanwege de hitte en de wat opstandige koters, hadden we wel vaak plezier in het werk wat we deden. De afgelopen weken was er sprake van een neewaardse spiraal. Dat heeft ook veel te maken met onze leraar. Wij helpen hem 5 dagen per week, zo'n 35 uur, met het verzorgen van de sportlessen voor de kinderen van alle leeftijdsgroepen van de school. Dat helpen was in het begin dringend nodig, aangezien de beste man niet in staat was zonder hulpmiddel te lopen. De eerste drie weken was het dan ook niet raar dat hij vanaf een bankje vanaf de zijkant de les een beetje bijstuurde door zo nu en dan een van de voorbeeldige leerlingen te vertellen dat het neerschoppen en trappen van een klasgenoot toch echt niet de bedoeling is.Na een tijdje liep hij gelukkig weer zonder wandelstok en zou hij in principe met enige hulp de les weer kunnen verzorgen. Hoewel het een enorm aardige man is en goed met de kinderen kan omgaan bleek dat zijn definitie van gymles echter wat verschilt van de onze. Na een korte, maar enorm intensieve warming-up van 3 rondjes rond het stenen sportveldje doet hij meestal de magische kast van de sportattributen open en mag zowat elke leerling een keuze maken uit het enorm uitgebreide ...

Hijos del diablohttp://www.mytripblog.org/pg/blog/jvangasselt/read/279519/hijos-del-diablo
Hijos del diablo

Nic's trip to Vietnam (28)   (published in Vietnam)

April 14, 2013 by   Comments(4)

Er wordt hard gewerkt in en aan Danang

Het is nu vrijdag 12 april en ik ben aangeland in Danang. Deze plaats ligt aan de oostkust van Vietnam, aan de Chinese Zee. Vroeger, in de 16' eeuw, was Danang een van de belangrijkste handelscentra in Vietnam. ruim 700 km van Hanoi en ruim 900 km van Saigon was Danang een verbindingsplaats tussen noord en zuid. Scheepsbouw was er volop, De haven is door de Fransen groot gemaakt voor de export van Vietnamese produkten als koffie, thee, suiker en fruit. De Fransen noemden Danang Tourane. Danang is bij velen bekend van de Vietnamoorlog. De Amerikanen hadden hier een grote legerbasis vanwege de strategische ligging. Danang heeft een internationaal vliegveld en in het centrum ligt een groot station waar de treinverbinding noord-zuid loopt. Ook de belangrijkste verkeersweg van noord naar zuid Vietnam loopt dwars door Danang. Net als de brede Han River. Ik ben een hele dag met de scooter op pad geweest in deze actieve stad. Als ik aan Danang denk, dan zie ik mensen werken, sjouwen met staal, met dozen. De brede Han River heeft fraai gevormde bruggen over zich heen.

Deze Dragonbrug zo ook in Rotterdam vast heel mooi staan.

Aan de kade is een wat verlopen scheepswerf. Vroeger werden hier grote boten gebouwd maar tegenwoordig hebben de schepen meer diepgang en dat past niet in deze haven. De glorietijd is dus voor de scheepsbouw hier voorbij.

Er liggen wat kleine bootjes in de rivier en ik was getuige hoe een man van zijn bootje op het vlot ging en naar de kade peddelde.

De stranden die in de Lonely Planet staan beschreven zie ik niet bij de oude stad liggen. Daarvoor moet je de stad uit. Levendig, druk, werken, industrie, geen echte stad om als toerist dagenlang te zijn. Maar de1,5 dag dat ik er was heb ik optimaal kunnen ...

Nic's trip to Vietnam (28)http://www.mytripblog.org/pg/blog/nverkleij/read/279482/nics-trip-to-vietnam-28
Nic's trip to Vietnam (28)

Children's Day in Bolivia!   (published in Bolivia)

, , ,

As most of our volunteers in destination are participating today on the Children's Day celebrations in Bolivia, we want to share with you some pics of this happy occasion!

¡Feliz día del Niño!

Children's Day in Bolivia!http://www.mytripblog.org/pg/blog/bolivia-social-manager/read/279368/childrens-day-in-bolivia
Children's Day in Bolivia!

Modellervoks, ballon og vandskade   (published in Ghana)

April 12, 2013 by   Comments(0)

Der er eksaminer for alle skoleboern i Ghana, hvilket ogsaa betyder paa New Life.  Saa skolen er paa den anden ende, da der er over 40 boern i Kindergarten, som ikke skal til nogen form for proeve, men skal vaere stille, mens de store boern har proever – saa vi, der skal holde styr paa de smaa, er belevet sat paa noget af en proeve – da alle laererne er i klasserne. Jeg tog ’boelle’-drengene, som er 10 drenge i alderen 3 – 4  aar, med paa biblioteket, hvor vi legede med modellervoks, et KAEMPE hit! Alle drenge var super interesseret i, at bygge biler, briller og baal og lave armbaand. Selv om de gaar under navnet ’boelle’-drengene er de nu kaere og svaere ikke at holde af. Man kan bare se i deres oejne, at de er ude paa ballade, naar de kommer gaaende hen af gangen – men hold da op, hvor vi hyggede os med modellervoksen. De er en flok RIGTIGE drenge!

Jeg har laest en af Netes boeger, som handler om en mand der spiller bold, og siden da har jeg haft lyst til at spille bold, men de er ikke saadan lige at finde her i Abura (altsaa bolde). Saa Stine var kreativ, og puttede sand i en ballon, for derefter at puste den op. Det var virkeligt sjovt og herre svaer at gribe. I gaar da vi spillede nede i gaarden, kom Nana og hans ven (de arbejder paa melfabrikken, som er i samme bygning, som hvor vi bor) hen til os, de ville vaere med og det maatte de selvfoelgelig gerne. Efter 10 min cirka, sprang ballonen, drengene fattede bare ikke at ballonen var vaek, de blev ved, med at lede efter den og spurgte om man ikke bare kunne puste den op igen? Hvor vi saa maatte forklare, at ballonen altsaa var gaaet i stykker og ikke kunne repareres. Hertil skal det naevnes at de to drenge, altsaa er paa alder med Nete og jeg..

I dag ...

Modellervoks, ballon og vandskadehttp://www.mytripblog.org/pg/blog/slarsenlevisen/read/279353/modellervoks-ballon-og-vandskade
Modellervoks, ballon og vandskade

Modellervoks, ballon og vandskade   (published in Ghana)

I dag ...

Modellervoks, ballon og vandskadehttp://www.mytripblog.org/pg/blog/slarsenlevisen/read/279352/modellervoks-ballon-og-vandskade
Modellervoks, ballon og vandskade

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Global News
   Blog Round Up