Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

2. sidste uge på arbejde   (published in South Africa)

March 31, 2013 by   Comments(0)

Halli halløj. Endnu en blog skal skrives (snart en af de sidste – meget mærkeligt). Ugen er igen blevet brugt på lidt af hvert. Mandag og tirsdag blev brugt på wildlife centeret, hvor vi endelig kom ud at køre med dem. Vi skulle ud med en fælde til et sted, hvor de åbenbart havde en masse pindsvin de gerne ville af med. Efter det skulle vi så hente 2 kæmpe gæs hos en kvinde, der ikke længere havde plads til dem. Vi fik så fanget dem og så ind i buret omme bag i ladet, hvor vi også skulle sidde. Det betød så at vi blev lidt sprøjtet ind i grøn gæs-lort – super dejligt! Men rart nok at se, at de kom hen på farmen til et godt sted og faldt til med det samme ☺

Onsdag fik vi endelig lov til at komme ud at køre med inspektørerne. Vi kom ud med David, der er ”feral cat”-inspektør, dvs. han henter vilde katte og generelt bare katte folk ikke vil have længere. Vi startede ud med at køre ud til en mand, der havde en masse vilde katte rendende rundt i sin have. Der hentede vi 4 katte i fælder, som David havde sat op dagen før. Så kørte vi ud til en dame, der havde hele huset fyldt med katte. Hun havde 16 og vi hentede hele 14 af dem, fordi hun hverken havde råd eller plads til dem længere. De var dog ikke vilde eller noget, så de var nemme nok at få fanget og puttet ned i kasser. Papirarbejdet tog dog en helvedes masse tid, fordi der skal laves en seddel for hver kat med informationer og underskrifter. Efter vi var færdige der, får David så et opkald om en kvinde der har fundet 3 kattekillinger, der kun var 3 dage gamle. Vi kører så ud til hende og henter killingerne, der bare skriger og skriger og skriger efter deres mor, der bare ikke er nogen steder at se. Hende damen havde så håndfodret killingerne med fortyndet mælk, så de ...

2. sidste uge på arbejdehttp://www.mytripblog.org/pg/blog/mnelander/read/276560/2-sidste-uge-p-arbejde
2. sidste uge på arbejde

It's the final countdown...   (published in Tanzania)

March 31, 2013 by   Comments(0)

Vi var taet paa at blive en uge mere paa Zanzibar, men i gaar gik turen alligevel tilbage til Arusha. Zanzibar var paa ingen maade, hvad vi havde forestillet os, men takket vaere godt lokalt selskab var det meget bedre! De foerste fem dage blev brugt paa stranden ved Paje, hvor vi snorklede og blev regulars paa jambo bar :) De sidste fire dage havde vi i Stonetown sammen med to af safari pigerne. Her gik tiden med spice tour, prison island og break dance!

47 timer til vi er i cph lufthavn - det er nu heller ikke helt daarligt! :) Vi glaeder os til at se familien igen.

I den naeste maaneds tid vil vi ikke se:

ris, boenner, bananer, mango, turkish toilets, ekstremt daarlige soap opreas, koer paa vejen, hjemloese hunde, gadesaelgere, boern der bliver slaaet, toerrede fiskehoveder, skraldebunker med ild i, myggenet! og ikke mindst den kaempe forskel mellem rig og fattig.

Vi ses!

It's the final countdown...http://www.mytripblog.org/pg/blog/mpolk/read/276556/its-the-final-countdown
It's the final countdown...

Mijn laatste bericht   (published in Senegal)

March 30, 2013 by   Comments(2)

Na een heerlijke vakantie Gambia hebben gehad was het weer tijd om mijn leven en het daarbijbehorende ritme op te pakken. De eerste paar dagen had ik het hier moeilijk mee, ondanks dat iedereen zei dat Senegal en Gambia hetzelfde zijn, ben ik erachter gekomen dat dat niet zo is. De cultuur in Gambia is een stuk vriendelijker en open-minded dan in Senegal. Natuurlijk besefte ik me dat pas echt toen ik terug was. Ik had moeite om me weer thuis te voelen in deze cultuur omdat het een harde en vaak vrouwonvriendelijk cultuur is. Ze zijn nog niet zo gewent aan toeristen en zijn daarom niet altijd even meegaand. Ik vond het moeilijk om de warme en fijne verwelkoming van Gambia los te laten en weer terug te gaan naar de wat eenkennige Senegalese cultuur.

Maar na een paar dagen weer me lessen en familie om me heen te hebben, raakte ik alweer gauw gewent en kon ik weer me ding doen zoals ik die hier al 2 maanden had gedaan. Gelijk het eerste weekend na mijn terug komst hadden we 2 feesten achter elkaar. Op de vrijdag hadden we een verjaardagsfeest van company zoumba en de zaterdag hadden we een tanni bee. Dit is een feest speciaal voor vrouwen en dit keer werd het vanuit company zoumba georganiseerd. Heel veel mensen waren er uitgenodigd het was 1 groot dans en lach festijn. Mary, Daba John, ik en nog een paar andere meiden van de company waren de hostessen van het feest en hadden allemaal dezelfde jurk aan. Heel gaaf om ook weer op deze manier je een echt volwaardig lid van de company te voelen. Helaas heeft mijn pijnlijke voet wel m'n dans moves verpest maar alsnog was ik blij om hier bij te zijn. In de avond zijn een paar andere vrijwilligers en ik wat wezen drinken en hier heb ik ook afscheid genomen van Bob want hij vertrok die zaterdag avond. Maar omdat ik dan een groot ...

Mijn laatste berichthttp://www.mytripblog.org/pg/blog/kblansert/read/276503/mijn-laatste-bericht
Mijn laatste bericht

Galápagos - Jatun Sacha   (published in Ecuador)

March 30, 2013 by   Comments(0)

Tid til en update!

Nu har jeg tilbragt to uger på en af de fantastiske øer der udgør Galapagos, nemlig San Cristóbal en af de østligste øer. Jeg bor på en biologisk station kaldet Jatun Sacha, som betyder stor skov på Quechua, som er et af de indfødtes oprindelige sprog. Stationen ligger ca 40 min. kørsel fra hovedebyen Puerto Baquerizo Moreno. Jeg bor rettere sagt midt ude i ingenting, hvilket også betyder at jeg har intet  internet eller mobil signal alle hver dage. Jeg har kun signal hvis jeg tager ind til byen i weekenden, hvilket jeg har gjort indtil videre. Jeg bor på mit eget værelse, men deler det dog med gigantiske edderkopper, tonsvise af myg og ikke mindst de enorme rotter!

I det nye hus jeg bor i, bor der i øjeblikket 5-6 andre frivillige og to af medarbejderne fra Jatun Sacha. Måltiderne er fastlagt til klokken 7, 12 og 18 hver dag. Vi arbejder normalt fra 8-12 og så igen fra 14-16. Vores arbejde indtil videre har bestået af at nedskære introducerede planter såsom mora (blackberri) og lantana, som vi ellers glædeligt planter hjemme i haven, men her dræber de det naturlige miljø og de endemiske plante- og dyrearter. Vi bruger macheter (en stor kniv), river og hakkejern, til at fjerne planten såvel som rødderne. Andre små opgaver har været at plukke frugt og lave marmelade og juice, fodre skildpadder eller plante nye planter såsom tomat, vandmelon, peberfrugt eller ananas. Stationen prøver at være selvforsynende, men det tager noget tid før mange af planterne er store nok til at kunne forsyne medarbejdere såvel som de frivillige.

Indtil videre har ...

Galápagos - Jatun Sachahttp://www.mytripblog.org/pg/blog/MathildeKJ/read/276492/galpagos-jatun-sacha
Galápagos - Jatun Sacha

Voegel im Krankenhaus und Schweine am Strand   (published in Ghana)

March 30, 2013 by   Comments(3)

Also ein neuer Versuch, ich hatte diesen Post eben schonmal geschrieben, aber leider wollte das Internet hier nicht so wie ich ...hier tobt aber auch gerade ein Gewitter und das mit dem Strom ist ja sonst schon schwierig!

Also ich war die letzte Woche krank, ich will ja alles hier mal mitgemacht haben...ich dachte erst es ist nur eine Erkaltung, aber nach vier Tagen mit ueblen Halsschmerzen, bin ich dann doch mal mit einem von Projects Abroad ins Krankenhaus. Am Eingangsschalter musste ich dann erstmal 8 Cedis zahlen, ich glaube fuer meine Krankenakte ...diesem Herrn hinter dem Schalter musste ich dreimal meinen Namen buchstabieren mit dem Ergebnis, das auf meiner Akte jetzt Theresarh steht:) Naja, dann musste ich mich in eine Schlange setzen an deren Ende ich gewogen wurde und meine Themperatur und mein Blutdruck gemessen wurden. Warteschlangen im Krankenhaus halten einem ganz schoen auf Trap, man sitzt auf zwei Baenke verteilt und immer wenn am Ende einer aufsteht, rutschen die anderen nach...so schlaeft man aber beim lange WArten auch nicht ein! Gut ist auch, dass das Dach nicht ganz geschlossen ist, dann ist es nicht so unertraeglich heiss drinnen, wie sonst in allen Raumen, andererseits fliegen dadurch auch ein paar Voegel im Krankenhaus rum:) Ich wurde dann gefragt, was mir fehlt und wurde dann in die naechste Warteschlange geschickt! Als ich endlich dran war, kam ich in einen RAum in dem ein riesen Tisch stand, an welchem drei Aerzte und eine Schwester sassen, die drei Patienten gleichzeitig behandelten, darunter mich:) Also soweit ich die wirklich nette Aerztin verstanden habe, hab ich ne Mandelentzuendung, irgendwas mit den Ohren und Malaria...wobei ich mir da nicht so sicher bin, da ich weder Fieber hatte, noch die einen Bluttest gemacht haben, durch den man ...

Voegel im Krankenhaus und Schweine am Strandhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/troth/read/276477/voegel-im-krankenhaus-und-schweine-am-strand
Voegel im Krankenhaus und Schweine am Strand

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Global News
   Blog Round Up