Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Nia-Fam Dirty Day!   (published in Mexico)

December 11, 2012 by   Comments(0)

Together as one to help clean and paint the Nia-Fam Orphanage!

Nia-Fam Dirty Day!http://www.mytripblog.org/pg/blog/mexico-social-manager/read/252767/niafam-dirty-day
Nia-Fam Dirty Day!

French Classes for local People , giving by the volunteer Florian Burr, at Escuela Ascencion Esquivel, Liberia.   (published in Costa Rica)

December 11, 2012 by   Comments(0)

French Classes for local People , giving by the volunteer Florian Burr, at Escuela Ascencion Esquivel, Liberia.http://www.mytripblog.org/pg/blog/costarica-social-manager/read/252758/french-classes-for-local-people-giving-by-the-volunteer-florian-burr-at-escuela-ascencion-esquivel-liberia

Ondertussen in Nepal...   (published in Nepal)

December 11, 2012 by   Comments(0)

Gister weer in E.R begonnen, en meteen een goede dag. Er is een nieuwe medical officer, ze is erg aardig en legt alles goed uit. Ze vraagt mij en David om haar te assisteren bij een aantal procedures, en later mag ik ook weer een hechting doen. Ze leert me een nieuwe techniek, waarbij je een inch afstand neemt van de wond en daarna terug hecht door alleen de opperhuid mee te nemen, hierdoor hecht een open wond beter. Ze geeft mij daarna een reflexie van wat ik goed deed en wat eventueel beter zou kunnen doen.. Erg behulzaam dus!

Jammergenoeg was het vandaag weer een mindere dag, Dr. Niwa was steeds te druk om vragen te beantwoorden en verder was er weinig te doen voor mij en David. Dus gingen we naar de Medical Ward, om daar met de derde jaars studenten te socialisen. Er zijn veel derde jaars die hun wardrounds komen doen rond deze tijd. Het is tof om met hun te praten, daardoor leer je pas echt de cultuur kennen en kom je te weten hoe de studenten van Nepal tegen het leven aan kijken. Alhoewel deze studenten wel allemaal in de hogere sociale klassen thuishoren, omdat de studie Geneeskunde relatief extreem duur is in Nepal. Dat is ook de rede dat de meeste artsen hier hun studie in China hebben gedaan..

Na ons werk zijn we wat gaan shoppen, ik heb sokken gekocht voor een euro, een kussensloop voor een euro, een shirt voor vier euro en christian kocht schoenen voor negen euro. Leuk shoppen dus hier.

Onze kamer krijgt steeds meer vorm, we hebben allemaal posters anatomische posters opgehangen, en allemaal postkaarten van Christiaan, en we hebben een lamp gekocht met een accu voor als er weer eens een power-cut hebben (50% van de tijd).

Dit weekend gaan ik, Christiaan en David naar the last Resort, waar we een aantal dagen blijven, en waar we gaan raften.. ...

Ondertussen in Nepal...http://www.mytripblog.org/pg/blog/mdorleijn/read/252752/ondertussen-in-nepal
Ondertussen in Nepal...

Volunteers in Special Project at "Colegio Felipe Perez".   (published in Costa Rica)

Good Morning Everyone!

This day i want to share some photos of a special project that we had on December 10th with help of some volunteers.

Basically it consisted in helped the school with the  assembly of an  English's classroom for the students, with porpuse to give them a best knowledge. Projects Abroad gave to this college some materials and tools to make this possible. I would like to say thanks to these volunteers eho were part on this special and important project of this placement.

Volunteers in Special Project at "Colegio Felipe Perez".http://www.mytripblog.org/pg/blog/costarica-social-manager/read/252745/volunteers-in-special-project-at-colegio-felipe-perez
Volunteers in Special Project at "Colegio Felipe Perez".

Malaria en een explosie   (published in Ghana)

Hallo iedereen!

Ik kan het amper geloven maar het is werkelijk waar: de maand december is al weer meer dan een week bezig! Normaal gezien betekent december voor mij: sneeuw, temperaturen onder het vriespunt, examens, kerstvakantie, Sinterklaas, kerstversiering, … Maar van dat alles is hier helemaal geen sprake in Ghana! Oké, ik moet toegeven dat ik gisteren – tot mijn grootste verbazing – ontdekte dat er in het internetcafé kerstversiering hing (inclusief lichtjes) en er stond in de hoek zelfs een kleine kerstboom! Maar voor de rest is er niets dat er op zou kunnen wijzen dat de winter echt is begonnen. De temperaturen liggen hier tussen de 30° C en 40°C, Sinterklaas bestaat hier niet (in België heus wel!), examens hoef ik ook niet af te leggen (lucky me!), en van sneeuw is er al helemaal geen sprake. Maar het vreemdste aan de maand december is dat het mijn laatste maand is. Over iets meer dan twee weken zit ik op het vliegtuig naar huis!  Ik vraag me echt af hoe het gaat zijn om terug te komen in België. Waarschijnlijk gaat het een tweede cultuurshock zijn en ga ik mij weer helemaal moeten aanpassen.

Zoals sommigen onder jullie waarschijnlijk al op mijn Facebookprofiel hebben gelezen, ben ik twee weken geleden positief getest op malaria. Het risico op malaria ligt in Ghana erg hoog. Ik heb echt al mijn voorzorgen genomen. Iedere avond smeer ik mij in met muggenzalf en babyolie (hebben de muggen niet graag, want ze glijden weg), ik slaap altijd onder een muskietennet en ik neem iedere dag mijn pil om malaria te voorkomen. Maar toch! Eerst dacht ik dat het gewoon een griepje was, maar toen ik ineens veertig graden koorts had, ben ik meteen een test gaan doen. Positief. Ik ben direct met de ...

Malaria en een explosiehttp://www.mytripblog.org/pg/blog/ebalcaen/read/252718/malaria-en-een-explosie
Malaria en een explosie

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Blog Round Up
   Argentina