Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Nyt arbejde og Mies fødselsdag :-)   (published in Tanzania)

March 20, 2013 by   Comments(0)

Ja der har været meget at fortælle om på det sidste, så her kommer der endnu et nyt opslag på bloggen :-)

Vi kom hjem fra Arusha tirsdag den 12. marts, efter at have været på safari og Kilimanjaro. Vi var godt trætte og udkørte da vi endelig kom hjem om eftermiddagen, men der var social om aften (faktisk allerede en time efter at vi endelig var kommet hjem), og vi besluttede os for at tage med. Nu hvor vi ikke havde været hjemme i næsten 14 dage var der sikkert sket en masse nyt, og kommet nye frivillige. Der var kommet en del nye frivillige, og vi er nu 10 danskere her, ud af i alt ca 30 frivillige.

Vicki fra project abroad kom også med en god nyhed - hun havde fundet nyt arbejde til os, på en skole for autistiske børn. Allerede torsdag skulle vi over og se skolen, for at se om det var noget for os. Det gode ved det er at vi her kan arbejde om morgenen, i stedet for om eftermiddagen ligesom på Al-Madina (børnehjemmet).Skolen er en speciel skole, tilegnet autistiske børn. Der er tilknyttet i alt 30 børn til skolen, men det er ikke allesammen der kommer hver dag. Det højeste antal børn vi har været på mens vi har været der indtil videre er 10 børn. Faktisk er det også rigeligt med 10 børn, fordi de stiller høje krav til en. Man kan ikke "bare" lege med dem på samme måde som man kan med en flok almindelige børn, og de er meget svære at kommunikere med. De er alle meget forskellige, og har hver deres behov. Nogle af dem er meget dårlige, og ved ikke engang hvad de skal gøre hvis vi giver dem et stykke parpir og en farve i hånden, ...

Nyt arbejde og Mies fødselsdag :-)http://www.mytripblog.org/pg/blog/AnneogMie/read/274627/nyt-arbejde-og-mies-fdselsdag-
Nyt arbejde og Mies fødselsdag :-)

#1 - Stepping in to the new world.   (published in Ghana)

March 20, 2013 by   Comments(0)

This trip is something that I have always wanted to do. I have always wanted to travel the world and I think that this trip to Ghana is a step in that direction. It sounds cliche because everyone says that they want to travel 'when theyre older' but its often true.

I am going on a human rights project in Accra where I hope to be helping with social justice and human rights awareness. I wouldnt say that human rights is something that has particularly interested me in the past but it is obviously a crucial aspect of a decent quality of life for humans. Countries that are signed up to the Human Rights and Geneva Conventions, particularly in the West, take Human Rights for granted. In Africa, this is not the case and I hope to be able to experience this in order to better inform my decisions concernng Africa.

I am extremely excited about this trip and after the mammoth task of fundraising has been completed, I will be able to fully look forward to this adventure. This blog will detail my experiences in fundraising and the process of organising the trip. If anyone wants to donate, I'd be extremely grateful!

Sam. x

#1 - Stepping in to the new world.http://www.mytripblog.org/pg/blog/selliottwood/read/274594/1-stepping-in-to-the-new-world
#1 - Stepping in to the new world.

Tumaini   (published in Tanzania)

March 20, 2013 by   Comments(0)

Maandag 4 maart ben ik overgeplaatst naar een weeshuis in USA River, een dorpje dat een half uur van Arusha vandaan ligt. Ik zou om 9 uur worden opgepikt maar Robert van projects abroad heeft zijn record in te laat komen verbroken en kwam pas om 2 uur :). Samen met de andere vrijwilligers woon ik nu in een apartement tegenover het weeshuis. Er wonen nu ongeveer 30 kinderen van 3 tot 18 in Tumaini. Er zijn twee klaslokalen waar de kinderen overdag kes krijgen en dan kunnen je ze uit de les halen voor een op een bijles. Verder zijn er heel veel klusjes die we overdag kunnen doen zoals verfen of muskieten netten naaien. Om 4 uur komen de oudere kinderen terug van school en dan geven we ze weer een op een bijles. Ik heb nu een meisje van 13 Wema onder mijn hoede en ze heeft echt mijn hart gestolen. Ze kwam twee dagen na mij aan in het weeshuis en ze was toen heel erg ziek, haar zusje en broer waren al opgenomen maar zij zat nog de hele dag alleen thuis en toen ze ziek werd heeft mama Dee de eigenaresse uit Canada haar ook opgenomen. Ik probeer haar nu Engels te leren en dat is best lastig omdat ze het nog nouwlijks spreekt. Mama Dee doet ook aan een outreach voor gezinnen die het niet redden zonder hulp en wiens kinderen we niet kunnen opnemen omdat het weeshuis vol zit. Ik heb tegen haar gezegd dat ik mijn sponsorgeld daar graag aan wil uitgeven en afgelopen donderdag kwam er een vrouw met haar twee kleindochters binnen voor hulp. Mama Dee vroeg of ik dit gezin wou helpen en dus ben ik vrijdag met ze naar een dokter geweest voor een checkup. Zaterdag heb ik kleren voor ze uitgezocht in een grote container die voor het weeshuis staat en maandag hadden Mulki (6) en Busiana (7) hun eerste schooldag in tumaini. Vrijdag gaan we op huisbezoek. Bibi Flora heeft geen vast huis ...

Tumainihttp://www.mytripblog.org/pg/blog/mvanoeffelt/read/274584/tumaini
Tumaini

¡Deseo que ustedes esten aqui!   (published in Costa Rica)

March 20, 2013 by   Comments(2)

Soso, Ich bekenne mich schuldig. Ich bin chronisch Blog-faul! Trotzallem versuch ich mein Bestes zu geben, euch regelmäßig auf dem Laufenden zu halten! ;)

Also so allgemein ist die letzten zwei Wochen nichts Großes passiert. Ich kann euch nur von ein paar Kleinigkeiten berichten, aber das mach ich natürlich auch liebend gerne! (:

Die Arbeit macht mir eigentlich immernoch Spaß obwohl das alles ja eigentich schon von meinem halben Jahr in Deutschland kenne! Mir fällt da aber spontan doch ein großer Unterschied ein! Die Kinder hier werden quasi mit Süßigkeiten gefüttert!! Da hab' sogar ich am letzten Freitag einen Zuckerschock erlitten... An dem Freitag war 3-jähriges Bestehen des Kindergartens und es gab eine grooooße Party! (Die Bilder hab' ich schon längst geuploaded) Ein Clown, der gleich mal Axel erschreckte so das der weinte, kam und wir hatten eine große Torte, viele Spiele & Spaß - und Süßigkeiten bis zum abwinken! Eingeleutet wurde das Festmahl mit dem super guten und super süßen Kuchen, gefolgt von einer richtig großen Waffel gefüllt mit Eis! Das Mittagessen bestand dann aus Hotdogs und zum Schluss gab es noch eine Tüte voll mit Süßigkeiten für alle! Das nenn' ich mal eine gelungene Party! Die Kinder tanzten und lachten und sangen und gingen mit vollen Bäuchlein, einem Zuckerschock und einem Lächeln nachhause - was will man mehr?!

Das Wochenede war dann wieder total öde... Ich wollte eigentlich weg - EIGENTLICH! Mein Körper macht mir da zur Zeit 'nen minimalen Strich durch die Rechnung! Ich war - wie soll man es auch anders erwarten - krank! Blasenentzündung vom feinsten. Da liegt man dann schonmal ...

¡Deseo que ustedes esten aqui!http://www.mytripblog.org/pg/blog/steffi/read/274545/deseo-que-ustedes-esten-aqui
¡Deseo que ustedes esten aqui!

thats ghana for you   (published in Ghana)

March 19, 2013 by   Comments(0)

ik heb eindelijk mijn foto's op internet gekregen. Ik zal maar niet zeggen dat ik er vorige maand ook al 100 op had gezet, maar dat ik met mijn stomme kop op er voor had gezorgd dat alleen ik de foto's kon zien en zelfs ik kwam daar pas gister achter. Ach, beter laat dan nooit. Jullie kunnen het me vast vergeven.

Ik wilde de vorige keer schrijven over gekke dingen die ik hier meemaak. Ik vond ook dat ik nu het recht heb om te schrijven over dingen die ik mis. Niet dat ik heel graag naar huis wil, maar er zijn gewoon een aantal dingen waar ik op dit moment naar verlang.

Ik weet dat jullie je het misschien niet kunnen voorstellen, maar ik verlang zo erg naar een moment dat ik het heel erg koud heb en dat ik mezelf kan opwarmen. Een warme joggingbroek, uggs, een heerlijke trui, warme chocolade melk en greys anatomy kijken met het geluid van de openhaard op de achtergrond. Ik begin spontaan te glimlachen hier. Ik heb het hier constant warm en er is geen manier om een langer dan 1 sec durende koelte te voelen. Zelfs als ik aan het douchen ben, kan ik niet afkoelen, omdat het moeite kost om mezelf schoon te krijgen. Als ik in bed lig is het kiezen tussen warmte: Op de dekens liggen, en extreme warmte: onder de dekens liggen. Ik houd er helemaal niet van om niks over me heen te hebben, maar zoals de dierenarts het altijd zegt: I am sweaty like a pregnant fish, dus heb ik mezelf hier moeten aanleren om zonder dekens te slapen. Het spreekt voor zich dat ik mijn dikke donsdeken, waar ik me volledig in kan verstoppen zonder een sauna te produceren, mis.

Het frustrerende is nog wel dat ik helemaal niet het idee heb dat ik bruin word. Ik weet dat de foto op mijn facebook bij sommige andere gedachten opbrengt, maar geloof me, die foto is in het donker gemaakt en daardoor lijk ik ...

thats ghana for youhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/eferrari/read/274506/thats-ghana-for-you
thats ghana for you

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Global News
   Blog Round Up