Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

I'm Off!!   (published in Cambodia)

July 23, 2016 by   Comments(0)

Today I leave for a 30 hour trip to my destination: Phnom Penh

I'm Off!!http://www.mytripblog.org/pg/blog/nwallarbuckle/read/423768/im-off
I'm Off!!

Journée 3: Dernière journée à Colombo   (published in Sri Lanka)

July 23, 2016 by   Comments(1)

Aujourd'hui nous sommes restées à Colombo. Ce matin nous nous sommes rendues au marché Pettah dans lequel est vendu de l'alimentaire ainsi que des souvenirs. Nous en avons profité pour aller voir la mosquée rouge et le temple hindou. Ensuite nous sommes allées au fort de Colombo (Dutch Hospital), où nous avons mangé ce midi. Enfin nous sommes allées au Cinnamon Garden, un quartier plus riche dans lequel se trouvait bâtiments importants et universités.

Journée 3: Dernière journée à Colombohttp://www.mytripblog.org/pg/blog/eberger1/read/423704/journe-3-dernire-journe-colombo
Journée 3: Dernière journée à Colombo

Jour 2 : Journée à Kandy   (published in Sri Lanka)

July 22, 2016 by   Comments(0)

Aujourd'hui nous sommes parties à Kandy par la route Colombo-Kandy, qui est d'environ 135km mais avec la circulation nous avons mis 4heures pour nous y rendre et revenir

7h: départ de l'hôtel

10h30: visite de l'orphelinat des éléphants à Pinnawala, dans lequel nous avons eu l'opportunité de laver les élépahnts dans la rivière

11h30: visite d'un jardin médicinal avec la découverte des bienfaits des plantes et dégustation de fruits locaux (king coconut et le rambutan)

12h30: visite du jardin botanique royal dans lequel les célébrités ont planté un arbre

14h00: arrivée à Kandy en Tuk-Tuk du jardin botanique, et déjeuner dans un resto local, la White House

15h00: visite du temple bouddhiste de la relique de la dent à Kandy

16h00: balade autour du lac de Kandy et dans la ville

17h00: retour à Colombo

20h00: diner dans un restaurant local

22h00: arrivée à l'hotel

Jour 2 : Journée à Kandyhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/eberger1/read/423614/jour-2-journe-kandy
Jour 2 : Journée à Kandy

Eerste twee weken in Tanzania   (published in Tanzania)

July 22, 2016 by   Comments(0)

Na al bijna 2 weken hier in Tanzania geweest te zijn leek het mij maar tijd om eens wat van me te laten horen! Eigenlijk wilde ik al eerder wat online posten, maar helaas is de WiFi hier niet tot nauwelijks beschikbaar, dus wordt het een lang verhaal! Tot nu toe is het al een ervaring om nooit te vergeten! In totaal zijn we met een groep van 14 jongeren. Bijna elke dag hebben we een medische workshop en bezoeken we de bijbehorende klinieken en ziekenhuizen. Zo hebben we al veel geleerd en gezien over o.a. tropische ziekten, HIV en tuberculose. Hoe het er hier in ziekenhuizen aan toe gaat is een wereld van verschil vergeleken met Nederland. Zoals verwacht lopen ze veel achter met onder andere behandelmethoden en materialen. In een van de ziekenhuizen hebben we een jongen van 18 jaar met een hersentumor gezien, voor hem is er hier helaas niks meer te doen. Het was ook opvallend dat er veel zwangere vrouwen en baby's zijn in de ziekenhuizen. Omdat er niet altijd genoeg plek is liggen ze soms zelfs met z'n drieën in één bed. Wonderbaarlijk is dat een Afrikaanse vrouw meestal al weer één uur na de bevalling op haar benen staat; na 4 uur doet ze de (hand)was al weer en 8 uur na een bevalling worden vrouwen ontslagen uit het ziekenhuis.

Op de straten is er veel armoede te zien. Wat mij ook opvalt is dat het altijd druk is. Hoe verder je buiten de grotere stad Arusha gaat, hoe armer de omgeving wordt. Dit was duidelijk te zien toen we op medical outreach gingen. Een medical outreach wordt gedaan in een afgelegen dorpje en is een soort spreekuur voor mensen die geen geld hebben om naar een ziekenhuis te komen, of waarvoor de afstand er naartoe is te lang. Afgelopen vrijdag kwamen in een dorpje terecht waar mensen van de Maasai stam wonen. Samen met een dokter die ons ...

Eerste twee weken in Tanzaniahttp://www.mytripblog.org/pg/blog/kimberlylangeveld/read/423609/eerste-twee-weken-in-tanzania
Eerste twee weken in Tanzania

Jour 1 : arrivée et balade dans Colombo   (published in Sri Lanka)

July 22, 2016 by   Comments(1)

Arrivées à l'aéroport de Colombo à 4h50

Balade dans Colombo et visite de deux temples (Gangaramaya Temple & Seema Malaka)

Jour 1 : arrivée et balade dans Colombohttp://www.mytripblog.org/pg/blog/eberger1/read/423591/jour-1-arrive-et-balade-dans-colombo
Jour 1 : arrivée et balade dans Colombo

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Belize