Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Beginnig   (published in Sri Lanka)

May 4, 2016 by   Comments(0)

Hi, I am Julia from Poland and I have just started this tripblog. I am sooo excited about my journey to Sri Lanca! Meeting new people, trying new food and helping others! It will be the best time in my life!

Beginnighttp://www.mytripblog.org/pg/blog/Julia_Nowocien/read/418461/beginnig
Beginnig

Packing Henry's things   (published in Ethiopia)

May 4, 2016 by   Comments(0)

i just finished packing all of my sons belongings for his stay with my family while I am in Ethiopia. I will be packing all of my things tomorrow evening, but packing up all of his stuff tonight was a huge step for me. My mom suggested something super awesome and I also did that this evening. She told me to make him a photo album with pictures of me, as well as himself and other family members, so that when/if he misses me he can look at them. I'm going to print and add a few more pictures tomorrow, but I am excited that he will have something special while I'm away. I've also been keeping a count down calendar for him.. We cross off the days as they go by and I try to explain it to him as best as I can what will be happening, and I always make sure to point out the day that mommy comes home. I feel like he's at a pretty good age for me to do this trip (3 years old) because he understands the basics, but he's not quite old enough to be upset about me leaving. I love my little man soooooo much and I'm excited to share my experience with him when he's older.

Packing Henry's thingshttp://www.mytripblog.org/pg/blog/kwalkerelias/read/418423/packing-henrys-things
Packing Henry's things

Blog 8: De laatste week is aangebroken!   (published in Ethiopia)

May 3, 2016 by   Comments(1)

Time flies when you’re having fun… Nou dat kun je wel zeggen, want over een weekje is mijn grote avontuur alweer afgelopen en ben ik terug in Nederland…

Al een paar dagen heb ik erg gemixte gevoelens over mijn vertrek hier. Natuurlijk kijk ik ernaar uit om mijn lieve vriendje, vriendinnetjes en familie weer te zien! Aan de andere kant weet ik dat ik Ethiopië met al z’n moois ook heel erg ga missen! De kinderen, mijn nieuwe vrienden, de cultuur, de levenswijze, het landschap, de muziek en misschien zelfs wel het eten (wie had dat gedacht)!Het wordt waarschijnlijk weer even wennen en aanpassen in Nederland.

De afgelopen drie maanden waren een ongelofelijk, geweldig avontuur. Eindelijk na heel lang sparen en wachten, kon ik mijn droom waarmaken: vrijwilligerswerk doen in een weeshuis in Ethiopië!En nu het bijna erop zit, kan ik het nog steeds maar nauwelijks geloven dat ik dit echt heb kunnen en mogen ervaren! Een vreemde gewaarwording dat een droom van jaren nu zo snel alweer voorbij is. Ik ben heel dankbaar dat ik mijn droom heb kunnen waarmaken, duurde het echte avontuur maar net zolang als de droom! Mijn leven is zo mooi, omdat ik de kans heb gekregen deze ongelofelijke dingen te ervaren. Vooral de liefde die ik hier heb mogen voelen van de kinderen en de mensen om me heen, al de warmte, het leven ervaren in waar het om gaat: liefde met elkaar delen!Hier merk je pas wat echt belangrijk is in het leven en alle andere dingen hoef je je niet mee bezig te houden. Heerlijk!

In het begin was het zeker even wennen aan alle nieuwe dingen hier, een andere cultuur, een andere taal, andere omgeving, alles onbekend. Nu na drie maanden zijn dit bekende dingen geworden, waar ik veel waarde aan ben gaan hechten. Wat in het ...

Blog 8: De laatste week is aangebroken!http://www.mytripblog.org/pg/blog/lbraad/read/418411/blog-8-de-laatste-week-is-aangebroken
Blog 8: De laatste week is aangebroken!

Stukje Dorpskrant   (published in Ghana)

May 1, 2016 by   Comments(0)

Stuk uit de Dorpskrant

Stukje Dorpskranthttp://www.mytripblog.org/pg/blog/dburggraaf/read/418330/stukje-dorpskrant
Stukje Dorpskrant

Stukje Krant   (published in Ghana)

May 1, 2016 by   Comments(0)

Stukje uit de krant van April

Stukje Kranthttp://www.mytripblog.org/pg/blog/dburggraaf/read/418328/stukje-krant
Stukje Krant

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Bolivia