Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Afgelopen week   (published in South Africa)

May 31, 2016 by   Comments(1)

Hoi iedereen,

Sorry, het is alweer even geleden. Zoveel dingen gedaan en gezien, dat ik niet altijd de tijd had om wat te schrijven. Ik ben echt vollop aan het genieten van alles, mede door mijn ontzettend leuke huisgenoten. Iedereen nodigd je steeds uit om ergens naartoe te gaan, wat super gezellig is. Ik zal jullie even een samenvatting geven van mijn week:

Dinsdag: Dit was mijn eerste werkdag. Eenmaal bij woodside aangekomen, kreeg ik best een shock. Ik wist dat ik met ernstige lichamelijke gehandicapte mensen ging werken, maar ik had niet verwacht dat het zo erg was. De omstandigheden waar ze in leven, de ernst van de aandoeningen, maar ook de manier van werken voor de fysiotherapeuten en ergotherapeuten is niet te omschrijven. Je gaat ineens de zorg in Nederland erg waarderen. Ik ben dankbaar voor alles wat wij hebben en ben dankbaar dat ik hier een steentje mag bijdragen. Een glimlach op iemands gezicht krijgen, is het mooist van mijn dag. Het grootste nadeel is de stank. Aangezien er te weinig verpleegkundige rondlopen, kunnen ze niet alle luiers vervangen. Dit zorgt voor een erg onaangename geur, die in het hele pand te ruiken is. Je zou het je bijna niet kunnen voorstellen als je Nederland gewend bent. Ondanks dit, heb ik het enorm naar mijn zin daar. Geweldige mensen en lieve patiënten die mijn hulp hard nodig hebben. Aangezien ik tot 15:00 uur werk, konden we nog even wat anders doen. We zijn met een groepje naar Bo-Kaap gegaan (mooie gekleurde huizen). Prachtig om te zien, maar je bent wel snel uitgekeken. Nadat we foto's hadden gemaakt, hebben we een restaurantje opgezocht en hebben we wederom weer heerlijk gegeten.

Woensdag: mijn tweede werkdag. Het werk wordt steeds leuker zodra je de patiënten een beetje leerd ...

Afgelopen weekhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/Renee/read/419634/afgelopen-week
Afgelopen week

Blog 9: Weer terug naar Nederland.   (published in Ethiopia)

May 30, 2016 by   Comments(1)

Dan is het opeens al heel snel dinsdag. Een dag waar ik tegenop heb gekeken en naar uit heb gekeken. Het is een heel dubbel gevoel, want eigenlijk wil ik hier niet weg omdat ik het goed naar mijn zin heb en aan de andere kant wil ik ook terug naar Nederland om mijn vriendje, familie en vriendinnen weer te zien. Ik heb er naar uit gekeken om de mensen in Nederland weer te zien en die dag is nu nog maar 24 uur van mij verwijderd. Ook betekent dit dat mijn avontuur ten einde is gekomen en ik afscheid moet nemen van de kinderen, mensen die ik ontmoet heb en het land en de cultuur waar ik toch wel aan gehecht ben geraakt. En het feit dat ik weet dat ik hier niet snel terug zal komen (dit zal misschien een aantal jaren duren) maakt het afscheid nog moeilijker. Ik weet dat ik alles hier heel lang zal moeten missen. Drie maanden zijn toch wel erg snel gegaan…

Deze dag begon ook met regen, wat de dag natuurlijk niet leuker maakt. Het is voor mij zo vreemd om wakker te worden en te weten dat dit mijn laatste dag hier is. Ik ben heel benieuwd hoe het leven in Nederland me weer gaat bevallen en hoe deze ervaring ook invloed heeft op mijn leven daar. Ik merkte dat ik de hele dag nerveus was over het terug gaan naar Nederland. Hoe zou het zijn om terug te komen en de mensen die ik gemist heb weer te zien? Hoe zou het zijn om weer terug aan te passen in de routine van Nederland, die ik niet gehad heb maar de mensen om mij heen wel mee door gegaan zijn? Hoe zou het zijn om niet meer elke dag naar het weeshuis te gaan? Hoe zou het zijn om de kinderen en mijn nieuwe vrienden in Ethiopië niet meer te zien? Ga ik snel terug willen? Kan ik acclimatiseren in Nederland? Kunnen mensen in Nederland begrijpen wat ik heb meegemaakt en hoe ik deze ervaring nu met me mee draag? Hoe ...

Blog 9: Weer terug naar Nederland.http://www.mytripblog.org/pg/blog/lbraad/read/419590/blog-9-weer-terug-naar-nederland
Blog 9: Weer terug naar Nederland.

6 Days to Go   (published in Bolivia)

May 30, 2016 by   Comments(0)

So I woke up this morning and I realized that I will be getting on an airplane in less than a week. I have my bags almost packed and I am definitely ready to leave, but at the same time it seems so unreal. When I decided to apply for this opportunity in January I never dreamed that it would get here so quickly. I have spent the whole weekend with my kids since I will be away from them for six weeks.  I know I have been driving them crazy taking pictures all weekend because I know I will be away from them.

This picture is of the three of us on Saturday afternoon.  I consider myself so lucky to have such awesome kids. I will miss them every day that I am in Bolivia but I know I am doing the right thing. Besides I can't wait to tell them about all my adventures when I come home. I want to be an example of the type of people I want them to become.  They need to follow their dreams and do things that matter to them. Life is short and it is meant to be lived to the fullest.  Bolivia here I come!!

6 Days to Gohttp://www.mytripblog.org/pg/blog/isyheath/read/419578/6-days-to-go
6 Days to Go

Even lekker niks doen   (published in Peru)

May 30, 2016 by   Comments(1)

29-05-16

Vandaag heb ik eigenlijk helemaal niks gedaan. Het was heerlijk.

Ik heb vandaag voor het eerst “uitgeslapen”. Ik werd om 9 uur wakker en ik ben nog lekker een uurtje blijven liggen, om vervolgens m’n bed uit the komen met de meest intense spierpijn van m’n leven. Ik liep ook de hele dag rond als een bejaarde omdat ik zulke stijve kont en bovenbenen heb. Beter dat ik nu een reet van staal heb.

Toen ik de woonkamer in kwam was er niemand. Er lag alleen een briefje op m’n ontbijtbord van Marc dat ze naar het park waren en dat er yoghurt in de koelkast stond ☺.

De rest van de ochtend ben ik bezig geweest met blogs posten en foto’s uitzoeken. En ‘s middags heb ik ook niet echt veel gedaan, alleen een beetje internetten. Daar had ik nu tijd voor. Ik heb ook een paar foto’s gemaakt van het huis voor liefhebber.

Zo weinig energie als ik had vandaag, zoveel had Joaquin. Ik heb me dood gelachen vanavond. Hij kreeg melk van z’n moeder maar daar had hij geen zin in. Dus met een hand op z’n rug en zwaaiend met z’n vingertje roept ‘ie: “No leche, No leche”. Vervolgens heeft ie tien minuten tussen de gang en de woonkamer heen en weer lopen rennen, en daarna schoof hij op een stapel knuffels en kussen z’n kamer in.

Na een hele drukke week was het heel fijn om even een dagje niks te doen. Holy shit, ik zit hier al een week. Dat betekent dat ik al op 20% ben, het voelt echt alsof ik eergisteren pas ben aangekomen.

Even lekker niks doenhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/ecassee/read/419570/even-lekker-niks-doen
Even lekker niks doen

One more week   (published in Ethiopia)

May 30, 2016 by   Comments(0)

This is my last week in Addis. Things have grown comfortable and I am sad to be leaving so soon. I have done many wonderful things here such as visiting a cultural restaurant, the market Meccato, mount toto, and a church. I have made many new friends from Ethiopia, but also from all over the world. I have met 3 of the families that are adopting children from the orphanage and have made many great memories to keep with me for the rest of my life.

One more weekhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/kwalkerelias/read/419547/one-more-week
One more week

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Bolivia