Welcome to My Trip Blog, if you are a member please sign in.

Recent blog posts worldwide

RSS

Halvvejs ?!   (published in Tanzania)

Hej allesammen !

Jeg har nu været her i to måneder hvilket betyder at jeg er halvvejs, er færdig på hospitalet og at jeg starter på børnehjemmet i næste uge. Tiden er begyndt at gå rigtigt hurtigt og jeg kan ikke forstå at jeg allerede er halvvejs, jeg er nu tættere på min hjemrejsedato end min ankomstdato og det er ikke helt til at forstå at jeg nu tæller nedad ..

Min sidste tid på hospitalet var forholdsvis stille, der var ikke specielt mange fødsler (om dagen i det mindste), de var i nogle dage udgået fra vacciner så de børn der skulle have dem blev send hjem efter vejning og de dage det regnede var der begrænset med patienter. Den sidste uge kom der en nu frivillig, Renee fra Holland, som næsten er færdig som sygeplejerske. Hun var rigtigt sød så det er lidt ærgerligt at jeg kun fik én uge med hende. Alt i alt har det været sjovt og spændende at opleve et fattigt afrikansk hospital, men jeg ser også meget frem til at skulle starte på børnehjemmet og opleve noget nyt, jeg har vejet nok babyer og set nok fødsler (heldigvis meget få med komplikationer) for denne gang :D

Fredags-rengøring med Renee:

Eftersom jeg stopper som medical volunteer har jeg også nu været på mit sidste medical outreach. Vi var ude på et børnehjem kaldet East Africa Orphanage hvor vi tjekkede alle børnene (og de voksne). Vi var 12 frivillige afsted hvilket nok var lige rigeligt i forhold til arbejdsmængden men det var rigtigt hyggeligt og en god dag, til trods for at bussen kørte fast i mudderet og måtte skubbes fri .. Heldigvis var ...

Halvvejs ?!http://www.mytripblog.org/pg/blog/krasmussen5/read/388914/halvvejs-
Halvvejs ?!

De laatste avonturen   (published in Ghana)

Jambo rafiki's!

Habari?

Na even weg te zijn geweest, zijn we er terug. We weten dat we jullie wat in de steek hebben gelaten, waarvoor onze excuses, maar we hebben dan ook enkele drukke weken achter de rug!

Onze laatste stageweek is voorbij gevlogen. Op maandag hadden we een afspraak met dokter Wandi om onze eindevaluatie te laten invullen. Wonder boven wonder was hij deze afspraak niet vergeten en voor de nieuwsgierigen, de eindevaluatie was van beiden goed.

Dinsdag deden we een halve dag stage waarvan we het eerste uur kuisten want het was grote kuis in het Minor Theatre. Het was de bedoeling om in de namiddag met een coördinator van PA naar Posta te gaan om de ferrytickets voor Zanzibar te kopen, maar de plannen werden gewijzigd... Iets regelen in Afrika loopt nog steeds niet van een leien dakje. 's Avonds gingen we onverwachts uit eten bij de Chinees met mama Neema en de kids. Het was een gezellige avond.

Op woensdag gingen we met de dala dala naar het ziekenhuis, want we hadden allebei een grote zak medisch materiaal mee voor Alex. In de voormiddag konden we niet zoveel doen doordat er heel wat plaatselijke studenten verpleegkunde aanwezig waren. In de namiddag was het rustiger dus namen we de tijd om wat uitleg te geven bij het medisch gerief. Alles verdween in de befaamde linker kastdeur van Alex, maar we zijn er zeker van dat hij het gerief goed zal benutten. 's Avonds was het onze eigen 'goodbyedinner' met de andere vrijwilligers en studenten van PA. We gingen naar Cape Town Fish Market waar we het meest genoten van het dessert.

Donderdag was het onze allerlaatste stagedag... Het was een mooie dag om te eindigen, er waren geen studenten dus er heerste een rustige sfeer in het Minor Theatre. We konden beiden nog enkele interessante verzorgingen uitvoeren, ...

De laatste avonturenhttp://www.mytripblog.org/pg/blog/SaarAndJamila/read/388890/de-laatste-avonturen
De laatste avonturen

Sidste indlæg, is, adoption, Hot Springs, cooking class, tak for alt Afrika og masser af hygge   (published in Tanzania)

Hej med jer.

Det er med blandede følelser, at jeg nu kan skrive, at dette er sidste indlæg, der vil komme på min Afrikanerblog for denne omgang.

Den sidste uges tid er gået super hurtig! Sidste fredag var en afslappet dag, hvor jeg fik skypet med mine forældre. Det var super rart, men samtidig også lidt hårdt, da jeg kom til at savne dem ekstra meget, også selvom min far sagde, det var noget pjat, da jeg sagde, det var sidste gang vi skulle skype, da savnet nu var meget stort. Men sådan er det daddy - det er hårdt at være væk fra dem, man har kært i så lang tid. Bare tag det som en kompliment :D.

Vi havde rigtigt planer hele weekenden, men noget kom i vejen, så vi slappede af derhjemme både lørdag og søndag. Søndag tog Lea, Lisa og jeg dog lige et hurtigt smut til Usa market (den lille by ved siden af vores). Her fik jeg bl.a. købt en lille billig kuffert, der skal aflaste noget af min store kufferts vægt på vej hjem :p.

Mandag var en hel almindelig dag, der stod på arbejde og afslapning efter.

Min arbejdsdag i tirsdags var lidt mærkelig. Jeg fik at vide, at Thomas (min ’dreng’) skulle adopteres samme dag af en afrikansk kvinde. Jeg var rigtig glad på Thomas’ vegne, at han nu ville få en familie, men samtidig var det også rigtig hårdt, at jeg allerede nu skulle sige farvel, men det skulle jo ske før eller siden. Dog har Harriet (socialrådgiveren på Cradle) og Thomas’ mor sagt, at jeg gerne må komme og besøge ham - mega sød gestus synes jeg!

Det er sket 2 gange på 2 år, at et barn er blevet adopteret fra Cradle of Love af ...

Sidste indlæg, is, adoption, Hot Springs, cooking class, tak for alt Afrika og masser af hyggehttp://www.mytripblog.org/pg/blog/lkongsgaard/read/388879/sidste-indlg-is-adoption-hot-springs-cooking-class-tak-for-alt-afrika-og-masser-af-hygge

Carlos!   (published in Ecuador)

April 18, 2015 by   Comments(1)

Buenos dias!

He's back! En wat was ik blij hem te zien. Ik ben meteen de douche ingesprongen en daarna schone kleding aangetrokken. Wat is dat lekker dan zeg....

Daarvoor nog een half dagje geknutseld met de kinderen. Na school heb ik eerst nog een wandeltochtje gemaakt over de Maracon (de boulevard) om de buurt een beetje te verkennen, om te pinnen en om mijn fotocamera te testen. Hij leek het weer goed te doen:

Maar omdat het t heetst van de dag was en ik nog geen koffer en dus nog geen zonnebrand had, heb ik mn armen best wel verbrand, maar ook nu ik zonnebrand heb voorkom ik een verbrande huid niet. Er is gewoon niet op te smeren tegen deze zon.

Maar goed, toen ik thuis kwam vertelde ik waar ik was geweest en toen vroeg mn hostmam of ik van wandelen hield, toen ik 'ja' zei vroeg ze me of we, over twee weken als de vader des huizes weer terug is en de kinderen naar school zijn samen konden gaan wandelen door de natuur. Natuurlijk heb ik gezegd: 'Si! Me gusta!' (ja, dat vind ik leuk!).

Nadat mn koffer was gearriveerd had ik mn eerste Spaanse les. Helaas ben ik de naam van de docent vergeten, maar ze was aardig, een goede docent en ook kritisch. Ze ging vooral in op gramatica, de verleden tijden. Is best moeilijk, maar ik ben blij dat zij zich richt op gramatica in plaats van op communicatie, want voor mij werkt dat beter. Ik krijg vanaf nu elke dag een uurtje les. Hopelijk ga ik dan goed vooruit, want momenteel ben ik nog niet tevreden over mezelf in mijn communicatie in t Spaans. Vooral met mijn hostmam gaat t soms moeilijk. Ze articuleert niet goed genoeg of ze praat met accent of zo, want ik begrijp haar vaak niet, maar als Gloria mij verteld was ze zei blijkt dat ik de zin wel ken maar gewoon niet had verstaan. Maar mijn medevrijwilligers hebben er wel ...

Carlos!http://www.mytripblog.org/pg/blog/Ilse/read/388857/carlos
Carlos!

Chiang Mai en Chiang Rai   (published in Thailand)

April 17, 2015 by   Comments(0)

Hallo daar, al weer een week voorbij. Na het afscheid van de kinderen op school vrijdag was het tijd voor een nieuw avontuur. Zaterdag ochtend ben ik met Ranja, Lena, Sophie, Mathilde, Kathi en Paula (andere vrijwilligers uit mijn project) naar Chiang Mai gevlogen. Omdat het afgelopen week Songkran was, het Thaise nieuwjaar. Na een vlucht van anderhalf uur kwamen we aan in Chiang Mai, dit ligt in het noorden van Thailand. Ranja, Lena, Kathi,Paula en ik hadden een hostel geboekt via internet en werden hierheen gebracht door een taxi. Toen we voor het hostel stonden, kon ik niets anders dan even diep ademhalen. Het zag er oud en heel vies uit. Maar ik heb geleerd, dat je open moet staan voor nieuwe dingen en niet te snel moet oordelen. Eenmaal binnen bij de receptie werd het alleen maar erger, de eigenaares begreep niks van ons en wilde dat we meer zouden betalen dan wat er op de site stond. Erg ongemakkelijk want ze begon te schreeuwen tegen ons en een van haar medewerkers. Ze bracht ons naar een klein kamertje met acht stapelbedden die half uit elkaar vielen, en waar overal spullen op lagen. Ze begon alle spullen van de bedden te halen en zei ons dat we in die kamer konden slapen. Overal beestjes, vieze bedden en ik ben niet eens in de badkamer gaan kijken omdat een van de meiden zei dat deze te smerig voor woorden was. Twee andere meiden uit ons project zaten in een ander hostel iets verderop in de straat, en zij vertelde ons dat er nog bedden over waren en dat het hotel pas 3 dagen open was en er heel schoon uitzag. We zijn in dat hostel gaan kijken en dat zag er inderdaad stukken beter uit, het enige probleem was dat wij al betaald hadden voor vier nachten in het andere vieze hostel. De eigenaresse van het nieuwe schone hostel wilde wel met ons mee gaan naar het ...

Chiang Mai en Chiang Raihttp://www.mytripblog.org/pg/blog/lisannesprong/read/388832/chiang-mai-en-chiang-rai
Chiang Mai en Chiang Rai

Country Blogs

See what is going on with Projects Abroad!
   Argentina
   Bolivia